نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خداحافظ مهرطلبی

کتاب خداحافظ مهرطلبی "اختلال شخصیت مهرطلب"، اثر مائده اشرفی و عارفه هاشمی نیکو؛ راه‌های جایگزینی به افراد مهرطلب پیشنهاد می‌دهد. اما به معنای کمتر اهمیت دادن نیست؛ در واقع، پیام آن اهمیت دادن بهتر و بیشتر است. اهمیت دادن اصیل‌تر، عادلانه‌تر، متناسب‌تر و پیوسته‌تر به خود و دیگران. این کتاب کمکتان خواهد کرد به جای سکوت، نظرتان را راحت تر بگویید. کمکتان خواهد کرد به جای ترس از شکست سعی کنید برخیزید و ادامه دهید.

یادتان خواهد داد چگونه به جای اجتناب، قضاوت را بپذیرید.این کتاب یادتان خواهد داد چگونه خودتان باشید. یادتان خواهد داد چگونه دیگران را دیگر دنبال نکنید بلکه آن‌ها را جذب کنید زیرا اطمینان دارید چیزی که متعلق به شما است به راحتی نصیبتان خواهد شد و چیزی که به شما تعلق ندارد هرگز نصیبتان نخواهد شد و در آخر به شما خواهد آموخت چگونه محبت و توجه خود را نثار کسانی کنید که به بهترین شکل شایسته آن هستند.

گزیده کتاب خداحافظ مهرطلبی

مهرطلبی با والدین

همه ما وقتی کوچک هستیم می‌خواهیم والدین خود را راضی و شاد کنیم. این طبیعی است و مدتی کوتاه از تحسین و احساس تعلق خاطری که به دست می‌آوریم لذت می‌بریم. اما طوری خلق نشده‌ایم که تا همیشه آن‌ها را راضی نگه‌داریم. بزرگ می‌شویم و از آن‌ها جدا می‌شویم و خانواده خود را تشکیل می‌دهیم با اهداف و اولویت‌های خودمان.

بعضی بچه‌ها هیچ وقت از مرحله خشنود کردن والدین خود عبور نمی‌کنند. در بزرگ‌سالی هم‌چنان به دنبال تایید والدین هستند یا وقتی آن‌ها با انتخاب‌های ایشان موافق نیستند احساس انزجار می‌کنند. بدتر این‌که ناخواسته همین الگو را با سایر اشخاص مهم در زندگی بزرگ‌سالی ادامه می‌دهند و همیشه می‌خواهند کارها را درست انجام بدهند و مقام بالاتر را در هر موقعیتی راضی نگه‌دارند. حتی خودشان یک والد نقاد درونی خلق می‌کنند تا در غیبت مقام بالاتر بیرونی، از او پیروی کنند.

کت خود را بپوشید
من برای به تصویر کشیدن این مفهوم حین کار با مراجعینی که مهرطلبی با والدین دارند، از این تجسم استفاده می‌کنم، کت خود را بپوشید. تصور کنید کودک هستید. ابتدا کت خود را بپوشید چون مادر (یا هر کس دیگری که مراقب شماست) این را می‌گوید. از او پیروی می‌کنید زیرا مقام بالاتر است و قدرت و خرد لازم برای راهنمایی شما را دارد.

صفحات کتاب :
۲۵۸
کنگره :
‭BF۵۷۵‬
دیویی :
‭۱۵۵/۲۳۲‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۲۸۶۴۷
شابک :
978-622-8091-67-9
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه خداحافظ مهرطلبی