امتیاز
5 / 3.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
65,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوباره فکر کن

کتاب دوباره فکر کن اثری از آدام گرانت که با ترجمه فاطمه رحیمی در نسل نواندیش منتشر شده است. نویسنده در این کتاب از آمادگی ذهنی و قدرت دوباره و دوباره فکر کردن و تجدید نظر کردن در آموخته‌های قبلی برای گرفتن تصمیمات به موقع در زندگی و رسیدن به اهداف سخن می‌گوید.

آدام گرانت این را از اصول راهنمای خود می‌داند که طوری بحث کند، گویی درست می‌گوید و به‌گونه‌ای گوش دهد که انگار اشتباه می‌کند. او با ایده‌های جسورانه و شواهد دقیق به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توانیم لذت اشتباه کردن را بپذیریم، از گفتگوهای احساسی حاوی اختلاف‌نظر اجتناب نکنیم و مدارس، محیط‌های کاری و جوامعی از فراگیران مادام‌العمر بسازیم.

دوباره فکر کن نشان می‌دهد که ما مجبور به باور کردن هر فکری یا پذیرفتن هر احساسی نیستیم. کتاب دوباره فکر کن به کنار گذاشتن دیدگاه‌هایی دعوت می‌کند که دیگر در خدمت ما نیستند و ثبات رویه احمقانه را به انعطاف‌پذیری ذهنی ترجیح می‌دهند. اگر دانش قدرت است، تلاش برای دانستن آنچه نمی‌دانیم، خرد است.

گزیده کتاب دوباره فکر کن

تحقیقات نشان می‌دهند، شناسایی حتی یک دلیل مبنی ‌بر اینکه ممکن است اشتباه کنیم، می‌تواند برای مهار اعتمادبه‌نفس کاذب کافی باشد. ژان‌پیر از این هم فراتر رفت. او فهرستی از تمام استدلال‌هایی را که کارشناسان دربارة چرایی عدم پیروزی ترامپ مطرح می‌کردند، تهیه کرد و در جست‌وجوی شواهدی مبنی ‌بر اشتباه بودن آن‌ها (و خودش) بود.

برخلاف ادعاهای گسترده مبنی ‌بر اینکه ترامپ یک نامزد جناحی با جذابیت محدود است، ژان‌پیر از نظرسنجی‌ها دریافت که ترامپ در میان گروه‌های جمعیتی کلیدی جمهوری‌خواه محبوب است. در اواسط سپتامبر، ژان‌پیر طرز فکری کاملاً جدا از دیگران داشت و شانس ترامپ برای کاندیداتوری نهایی را بیش از پنجاه درصد اعلام کرد. ژان‌پیر توصیه می‌کند: «این واقعیت را بپذیرید که اشتباه خواهید کرد. سعی کنید نظرات خود را رد کنید. نباید به‌سبب اشتباه کردن افسرده شوید؛ به‌جای آن خوشحال باشید که به چیزی پی برده‌اید!»

کتابشناسی ملی :
9506408
شابک :
9786222209261
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
296
کنگره :
‏‫‭BF۴۴۱‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۳/۴۲‬‬

کتاب های مشابه دوباره فکر کن