نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی پس از مرگ 

کتاب زندگی پس از مرگ نوشته جی پی واسوانی و ترجمه پرستو عوض‌زاده می‌باشد و انتشارات آقائی آن‌را به چاپ رسانده است. این کتاب شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌های جی پی واسوانی، است که راهکارهایی ساده و در عین حال کاربردی در مورد اینکه چگونه باید زندگی کنیم و چطور باید خود را برای دنیای آخرت آماده کنیم ارائه می‌دهد. سخنان‌ نویسنده‌ سرشار از خرد و الهام‌ است‌ و در نتیجه‌ به‌ دشوارترین‌ سؤال‌ زندگی‌، یعنی‌ مرگ‌ پاسخ‌ می‌دهد.

مجموعۀ سخنرانی‌هایی‌ که‌ در کتاب‌ زندگی پس از مرگ گردآوری‌ شده‌، توسط‌ جی پی واسوانی (J. P. Vaswani) در محوطه‌ی دانشگاه‌ سادو واسوانی واقع‌ در شهر پونای‌ هند ایراد شده‌ است‌. در این‌ سخنرانی‌ها پیشنهادهای‌ عملی‌ درباره‌ی چگونه‌ زیستن‌ و به‌ اشراق‌ رسیدن‌ قبل‌ از مرگ‌ مطرح‌ شده‌ است‌.

این‌ کتاب‌ اطلاعات‌ ارزشمندی‌ در مورد موضوع‌ مرگ‌ به‌ دست‌ می‌دهد و به‌ بسیاری‌ از سؤال‌ها و برداشت‌های‌ اشتباه‌ در مورد مرگ‌ که‌ در ذهن‌ ما جا گرفته‌ است‌، پاسخ‌هایی‌ منطقی‌ می‌دهد. همچنین‌ مواردی‌ از مرگ‌ که‌ قبلاً توسط‌ دانشمندان‌ بررسی‌ شده‌، در اینجا نقل‌ شده‌ است‌.

بخشی از کتاب زندگی پس از مرگ 

بهشت کجاست؟ اگر جهنم را بیمارستانی برای ارواح بیمار در نظر بگیریم، بهشت مثل سفر به مکانی خوش آب‌وهوا است. بهشت سرشار از زیبایی و آرامش بی‌نظیری است.

در دنیای بهشت، همۀ آرزوهای‌ معنوی‌مان که در دنیا برآورده نشده‌اند، تحقق می‌یابند. بهشت، عالم تحقق آرزوها و خواسته‌ها است. هرکدام از ما انسان‌ها، آرزوهای بزرگ و الهی‌ای داریم که نمی‌توانیم در این دنیا به آن‌ها برسیم. اما همۀ آن‌ها در بهشت محقق می‌شوند.

فروید در یکی از کتاب‌های خود راجع به پسرکی به نام هرمان  اشاره می‌کند که بیش از گیلاس دوست داشت ولی مادرش او را از زیاد خوردن گیلاس منع می‌کرد. پسر کوچولو همیشه دنبال گیلاس بود. شبی در خواب دید که هرچه‌قدر که دلش خواست یعنی تمام گیلاس‌های توی خانه را خورد. هنگامی که بیدار شد، گل از گلش شکفته بود و با خوشحالی گفت: «هرمان تمام گیلاس‌ها را خورد!» او در خواب به آرزویش رسیده بود.

صفحات کتاب :
113
کنگره :
‫‭BL۵۳۵
دیویی :
‏‫‭۲۳۶/۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9664320
شابک :
9786227660555
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه زندگی پس از مرگ