امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ازدواج پایدار

کتاب ازدواج پایدار، اثر ریچ نیکاسترو؛ سیستمی را در اختیار زوج‌ها قرار می‌دهد تا سلامت زندگی‌شان را ارزیابی کنند و روش‌ها و تدابیری را نیز به آن‌ها ارائه می‌کند تا بتوانند بار دیگر به سازگاری در پیوند زناشویی‌شان دست یابند. اگر زوجین می‌خواهند ازدواج سازگارانه‌ای داشته باشند باید با یکدیگر دوستی نزدیک و صمیمانه برقرار کنند. یک رابطه نزدیک و صمیمانه باعث می‌شود توانایی زوجین برای تحمل راحت‌تر سختی‌های پیش‌رو بیشتر شود در غیر این صورت، سختی‌ها رابطه زناشویی را تضعیف می‌کنند؛ چنین رابطه صمیمانه‌ای به هر یک از زوجین کمک می‌کند تا احساس کنند با هم در یک تیم و در کنار یکدیگر هستند نه در مقابل یکدیگر، این کتاب به شما کمک می‌کند تا زندگی خودتان را تغییر دهید و از زندگی لذت بیشتری ببرید.

گزیده کتاب ازدواج پایدار

عشق خود را از طریق تعاملات مثبت تقویت کنید
احتمالاً از قبل می‌دانید که وقتی همسرتان اخبار ناراحت‌کننده‌ای را با شما به اشتراک می‌گذارد، چقدر حمایت کردن او مهم است. اگر شوهرتان در محل کار با شما تماس بگیرد و به شما بگوید که شغلش را از دست داده است، مطمئن هستم که هیچ یک از شما گوشی را خاموش نمی‌کنید. در حالی که مشغول تمام کردن ناهارتان هستید (و در حالی که هنوز صدای گریه او را از طریق گیرنده می‌شنوید). اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که وقتی همسر زندگی‌تان اخبار خوبی برای به اشتراک گذاشتن دارد، حمایت، توجه و پاسخ‌گو بودن چقدر مهم است؟ تحقیقات نشان می‌دهد که به طور قطع این طور است. دکتر شلی گیبل ، اثرات تعاملات مثبت را بر روابط صمیمانه مورد مطالعه قرار داده است. دکتر گیبل خاطر نشان می‌کند که بیشتر تحقیقات در مورد روابط بر نحوه واکنش زوج‌ها به یکدیگر در طول رویدادهای استرس‌زا متمرکز شده است.
وقتی به خبرهای خوبی که همسر زندگی‌تان به اشتراک می‌گذارد گوش می‌دهید، مهم است که به چیزی که دکتر گیبل می‌گوید، به شیوه‌ای فعال و سازنده پاسخ دهید. اگر همسرتان گزارش دهد که به تازگی در شرکت حقوقی‌شان عضو شرکا شده است، و اگر بخواهید فعالانه و سازنده پاسخ دهید، ممکن است (با خوشحالی) بگویید: «عزیزم، این فوق‌العاده است! تمام سخت‌کوشی‌هایت نتیجه دادند! برای جشن گرفتن چه کاری می‌خواهی انجام دهی؟ اوه، و تمام جزئیات را به من بگو.» اگر بخواهید منفعلانه پاسخ دهید، ممکن است به سختی از روزنامه خود به بالا نگاه کنید، بگویید: «خوب است عزیزم» و هیچ هیجانی در مورد این خبر خوب نشان ندهید.

صفحات کتاب :
‫۱۲۰
کنگره :
‏‫‭HQ۷۳۴‬‬
دیویی :
‏‫‭۳۰۶/۸۱‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۱۶۵۳۹
شابک :
978-622-8091-65-5
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه ازدواج پایدار