امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
33,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مصاحبه با نویسنده وحشت

مجموعه داستان مصاحبه با نویسنده وحشت در کنار مجموعه داستان «ماورأالطبیعه» نوشته احمد خال توفیق یکی از مهم‌ترین کتاب‌های ادبیات ژانر وحشت عرب است. حسن جندی در این مجموعه مخاطب را با سنت‌های ژانری ادبیات وحشت عرب آشنا می‌کند. شاید مهم‌ترین ویژگی این اثر تکنیک‌های روایی است که حسن جندی متناسب با پیرنگ هر داستان برای روایت آن انتخاب کرده است. تکنیک‌هایی که معمولاً پیرنگ آن‌ها را توجیه می‌کند و تأثیرگذاری داستان‌ها را بیشتر می‌کند. به دلیل نزدیکی فرهنگی این اثر برای مخاطب ایرانی ژانر وحشت اثر دل‌چسب و دل‌نشینی است.

گزیده کتاب مصاحبه با نویسنده وحشت

با وجود آنچه در اطرافم می‌گذرد، احساس ترس یا نگرانی ندارم. نام من «عماد محیی‌الدین» است؛ حسابداری که هیچ سازمان مالیاتی نمی‌تواند او را به چالش بکشد. من قادرم با ذهن خودم تمام محاسبات مالیاتی را انجام داده و راست‌وریس کنم. در یک کارخانهٔ بزرگ سازندهٔ میل‌گرد کار می‌کنم و سمتم در آن کارخانه مدیریت امور مالی و حسابداری است. از همین شغل درآمد کلانی دارم که با استعداد بزرگم در فرار مالیاتی همخوانی دارد.

اما آنچه الان در حال رخ‌دادن است، هیچ ربطی به شغل من ندارد؛ بلکه مربوط به اموری خنده‌دار (بله، ازنظر من خنده‌دار) است. هم‌اکنون در میان جمعی نشسته‌ام که به‌زعم خودشان می‌خواهند روح احضار کنند. همه باهم در اتاقی از خانهٔ یک جوان قوی‌هیکل نشسته‌ایم که دانشجوی دانشکدهٔ حقوق و نامش «لطفی» است. این جوان تاکنون چند کتاب احضار روح به زبان عربی و انگلیسی مطالعه کرده و خودش می‌گوید چند فیلم آمریکایی بی‌ارزش هم در ژانر وحشت و درمورد روش‌های آسان احضار ارواح دیده است، فیلم‌هایی که چنان راحت روح احضار می‌کنند که انگار می‌خواهند از یک رستوران برای خانه‌شان غذا سفارش بدهند...

صفحات کتاب :
82
کنگره :
‏‫‭۸۹۲/۷۳۵‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭PJA۴۸۵۶
کتابشناسی ملی :
8969547
شابک :
978-622-5996-84-7
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مصاحبه با نویسنده وحشت