امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عهد با امام زمان (عج)

کتاب عهد با امام زمان (عج) نوشتۀ عبدالحسین فخاری است که به بررسی معنا و انواع عهد در دین اسلام پرداخته است. درباره کتاب عهد با امام زمان (عج) یکی از بدیهی‌ترین ارزش‌های اجتماعی پایبندی به تعهدات است که مقبولیت عمومی دارد و همه عقلاً بر آن متفق‌اند.

در آموزه‌های اسلامی، رعایت حقوق مردم و پایبندی به عهد و پیمان از اهمیت بسزایی برخوردار است، ازاین‌رو شایسته است که انسان تمام همت خویش را در انجام هر چه‌بهتر این مهم مصروف دارد. عهد به ریسمان تشبیه شده که ریسمانی‌مان اتصال محکم بین عهدکنندگان است.

عهد به هر میثاقی گفته می‌شود که مابین بندگان است و یا می‌توان گفت التزام خاص در برابر خداوند یا شخصی، بر امری مخصوص را عهد گویند. عهد در اصطلاح عبارت است از التزام و پیمان بستن باخدا بر انجام‌دادن یا ترک کاری. کتاب عهد با امام‌ زمان (عج)، به بررسی مفهوم و انواع عهد پرداخته و سپس آن را در روایات و قرآن کریم بررسی کرده است.

همچنین در بخش‌هایی از این کتاب به بررسی دعای عهد که دعایی است از امام صادق (ع) و مشتمل بر تجدید بیعت با امام‌زمان (عج) است، پرداخته شده است. این دعا از دعاهایی است که تأکید زیادی بر خواندن آن در دوران غیبت امام‌زمان شده است. گفته شده که هرکس چهل صبح این دعا را بخواند از یاوران امام‌زمان (ع) خواهد بود.

گزیده کتاب عهد با امام زمان (عج)

این همه زائر حسینی در عاشورا و اربعین، سواره یا پیاده، کیلومترها طی مسیر می‌کنند که چون به آستان و حائر حسینی که ده‌ها قرن پیش شهید شده است، برسند بگویند: «لبیک یا حسین».

یعنی ندای «هل من ناصر حسینی» را بعد از چهارده قرن اجابت کنند و بگویند برای جانفشانی و خدمتگزاری او آماده هستند و این عهد و پیمان را با این زیارت، محکم و تجدید می‌نمایند.

دیویی :
297/632
کتابشناسی ملی :
9566721
شابک :
978-622-93607-8-1
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
79
کنگره :
250/65 BP

کتاب های مشابه عهد با امام زمان(عج)