نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پویایی استراتژی کسب و کار 

کتاب پویایی استراتژی کسب و کار ویراستاران مارتین ریوس، فرانسوا کاندلون و ترجمه محمدعلی شاه‌حسینی و دیگران می‌باشد و انتشارات دانشگاه تهران آن را به چاپ رسانده است.

در این کتاب گسترۀ متنوعی از محیط های کسب وکار را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را در امتداد محورهای پیش بینی ناپذیری، انعطاف پذیری و طاقت فرسایی ترسیم می‌کنند. این چارچوب، درک دقیقی از چالش‌های متنوعی را که کسب وکارها با آن روبه رو هستند فراهم می‌کند و راه را برای انتخاب رویکردهای استراتژیک مناسب هموار می‌سازد.

کتاب پویایی استراتژی کسب و کار بر این اساس گسترش یافته و عمیق تر به پیچیدگی‌های مزیت رقابتی در زمینه‌های مختلف محیطی می‌پردازد. از طریق تجزیه وتحلیل جامع ، ریوز و کندلون چگونگی تحول دورنمای رقابتی در محیط‌ها را روشن کرده و فرایند رسیدن به استراتژی‌های متمایز را برای دستیابی به موفقیت تشریح می‌کنند. همچنین الزامات ساختاری و رفتاری مختص هر محیط را که کسب وکارها باید خود را با آن‌ها وفق دهند، تبیین می‌کنند.

گزیده کتاب پویایی استراتژی کسب و کار 

به منظور آزمون نظریۀ هندرسون، مؤسسۀ استراتژی بی سی جی (سَلف ماسسۀ بی سی جی هندرسون) که با افرادی آکادمیک از دانشگاه‌های چپمن، کلرمونت و راتگرز همکاری می‌کند، داده‌های بیش از  10000شرکت از سال 1975 به بعد را بررسی و تجزیه وتحلیل کرد.

این تجزیه وتحلیل تأیید کرد که فرضیۀ هندرسون در زمان تصور وی واقعاً معتبر بود: ساختار سهم بازار در آن زمان و روندها در طیف وسیعی از صنایع را به دقت توصیف می کرد. همچنین تأیید کرد که قاعدۀ سه و چهار در طول دهه‌ها، پیش بینی کنندۀ تکامل ساختار صنعت در صنایع « پایدار و رقابتی» بوده است. با این حال بسیاری از صنایع، انحراف از چنین شرایط پایداری را تجربه کرده‌اند.

صفحات کتاب :
164
کنگره :
‏‫‬‭HD۳۰/۲۸‬
دیویی :
‏‫‬‭۶۵۸/۴۰۱۲‬
کتابشناسی ملی :
9605840
شابک :
978-964-0375-86-0
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه پویایی استراتژی کسب و کار