امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
69,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تیز ذهن بمانید

آیا تاکنون به مغز و سازوکار آن اندیشیده‌اید؟ کتاب تیز ذهن بمانید، اثر سانجی گوپتا و ترجمه مریم نفیسی راد؛ مخاطب را با این عضو پیچیده و شگفت‌انگیز آگاه می‌کند.

همچنین برنامه‌ای به شما ارائه می‌دهد که به کمک آن بتوانید از زوال عقل جلوگیری کنید و همیشه «تیزذهن بمانید».

گزیده کتاب تیز ذهن بمانید

فصل7: غذا برای فکر
تنها راه برای حفظ سلامتی این است که آنچه را که نمی‌‌خواهید بخورید، بخورید و آنچه را که دوست ندارید بنوشید، بنوشید و کاری را انجام دهید که دوست ندارید.
ــ مارک تواین
شوخ‌‌طبعی و طنز مارک تو این مستقل از زمان است. مزاح او در مورد سلامتی ممکن است امروزه، بیش از یک قرن بعد، هنوز هم تا حدی صادق باشد، اما این اظهار نظر شوخ‌‌آمیز تو این حاوی یک حقیقت پنهان است: دانستن اینکه برای سلامتی چه چیزی بخوریم، حتی با استانداردهای مدرن هم می‌‌تواند گیج‌‌کننده باشد.

جالب است که کتاب‌‌ها و مطالب مرتبط با رژیم غذایی، هر ساله اغلب در پویش‌‌های «سال جدید، شمای جدید» منتشر می‌‌شود. با این‌ حال، سر در گمی بی‌‌پایانی در مورد راه ایدئال برای سوخت‌‌رسانی به بدن‌تان وجود دارد؛ اینکه خواه هدف کاهش وزن «بی‌‌دردسر»، جلوگیری از بیماری قلبی، تقویت عملکرد مغز یا چیز دیگری باشد. به تجربه خودتان فکر کنید. چند بار توسط این رژیم‌های غذایی سر در گم شده‌اید: پالئو، کتو، بدون گلوتن، کربوهیدرات کم، کلسترول کم، پسکترین، کم‌‌چربی یا گیاه‌خواری؟ این‌‌ها تنها بخش کوچکی از رژیم‌‌های غذایی هستند که در چند سال گذشته گزارش شده‌‌اند.

پزشکان به‌‌ندرت در مورد تغذیه با بیماران خود صحبت می‌‌کنند. یک بار دیگر به تجربه خودتان مراجعه کنید. آخرین باری که پزشکتان وقت گذاشت تا انتخاب‌‌های غذایی‌‌تان را بررسی کند و پیشنهادهای علمی ارائه دهد، چه زمانی بوده است؟ در سال ۲۰۱۷ مقاله‌‌ای از دکتر اسکات کاهان  از جانز هاپکینز و دکتر جوآن منسون از هاروارد در جاما منتشر شد که در آن به مسئله نادیده گرفتن این موضوع مهم در معاینات پزشکی اشاره شد و در نتیجه مراجعه‌‌کنندگان بیشتر اطلاعات تغذیه‌‌ای خود را از منابع دیگر و اغلب غیر معتبر دریافت می‌‌کنند.

آن‌‌ها استناد می‌‌کنند که تنها دوازده درصد از معاینه‌‌های پزشکی شامل مشاوره درمورد رژیم غذایی است. بنابراین، اگر پزشک شما در این مورد با شما صحبت کرده است (و شما در پاسخ به سؤالات صادق بوده‌‌اید)، خوش‌‌شانس هستید.. .

صفحات کتاب :
۳۵۲
کنگره :
‏‫BF۷۲۴/۵۵‭‬ ‭/ش۹
دیویی :
‏‫‬‭‭۱۵۳/۴‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۴۲۳۵۷۰
شابک :
978-622-220-920-9
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه تیز ذهن بمانید