نظر شما چیست؟

کتاب معلم شو که در واقع کتاب جامع منابع استخدامی آموزش و پرورش می باشد، به همت مرتضی خورشیدی تدوین و نوشته و توسط انتشارات متخصصان نیز منتشر شده است.

معرفی کتاب معلم شو

امروزه داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش و علاقه مند به شغل شریف معلمی، به دنبال راهی هستن که بتوانند در این آزمون موفق شوند. بهترین راه برای موفقیت در این آزمون مطالعه تمام منابع می باشد که با وجود منابع بسیار و مشغله های جانبی هر فرد این امر بسیار مشکل است.
تیم «معلم شو» با توجه به نیاز داوطلبان به یک منبع مشخص و منظم؛ خلاصه منابع آزمون رو برای داوطلبین گرامی آماده کرده است، به گونه ای که هر داوطلبی با هر سطح علمی، با خوندن این کتابچه به آمادگی قابل قبول برسد. البته شرط اصلی این اتفاق، تلاش و برنامه ریزی جهت مطالعه روزانه و خوب هست!
خوشبختانه طی آزمون ها گذشته و پس از کسب تجربه در آزمون آموزگار ابتدایی در اردیبهشت 1402 و دبیری در مرداد 1402 که از سراسرایران از اهواز تا نیشابور و سیستان و بلوچستان تا مازندران و اردبیل و... کتابچه معلم شو را تهیه کردند و موجبات قبولی آن ها با خواندن این کتابچه فراهم شد. مشخص شده که این کتابچه از آزمون پیش روی خود که همان اعتماد مخاطب است، سربلند بیرون آمده است.

خلاصه کتاب معلم شو

کتاب معلم شو با در برداشتن خلاصه ای از منابع عمومی و تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش می تواند در راستای رسیدن به هدف قبول در آزمون های مربوطه می تواند بسیار مفید فایده باشد.

فهرست کتاب

این کتاب در دو بخش با عناوین و سرفصل های زیر به این مهم پرداخته است:
حیطه اختصاصی که در بردارنده ی منابع اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش است:
سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور
آیین نامه اجرایی مدارس 
روش ها و فنون تدریس 
روانشناسی تربیتی (پرورشی نوین) 
سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی 
مسئولیت و سازندگی 
روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری 
حیطه عمومی که شامل منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد:
خدمات متقابل ایران و اسلام 
مروری بر دستاورد چهل ساله انقلاب 
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی˗عمومی (سند تحول بنیادین) 
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 
همرزمان حسین (ع)
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 
بیانیه گام دوم انقلاب 
وصیت نامه سیاسی˗الهی امام خمینی (ره) 
تعلیم و تربیت در اسلام 
توسعه و تمدن غرب 

برشی از متن کتاب

مبانی روانشناختی
تربیت در انواع خاص ناگزیر است با مباحث علمی مربوط به مراحل رشد و خصوصیات هر دوره سروکار داشته باشد؛ زیرا شناخت واقعیت های روانشناختی متربیان موجب تجویز ساز و کارهای مناسب و عقلانی در جریان تربیت خواهد شد. دانش روانشناسی که دانشی تجربی است، تصوی ر روشن تری از چگونگی حیات آدمی را در بعد روانشناختی ارائه می دهد؛ بنابراین در تبیین چگونگی تربیت نمی توانیم به دستاوردهای دانش معاصر روانشناسی تربیتی بی توجه باشیم. در اینجا به برخی از مهمترین مبانی روانشناختی اشاره می کنیم که به نظر می رسد با مبانی اساسی مقبول تربیت سازگارند.
3-1- آدمی تحت تأثیر تعامل پیچیده و تأثیر متقابل عوامل درونی طبیعت و فطرت، عوامل بیرونی (محیط) و تجربیات خویش است؛
3-2- آدمی اساساً طبیعت فعال دارد؛
۳˗۳˗ انسان ها در عین داشتن اشتراک در بسیاری خصوصیات تفاوت های بین فردی و درون فردی قابل ملاحظه ای نیز با یکدیگر دارند؛
3-4- «رشد» آدمی نه  صرفاً ناشی از محیط بوده و نه صرفاً امری زیستی و تابع الگویی جهان شمول کاملاً منطبق بر همه است، بلکه ماهیتی منعطف و قابل شناسایی دارد؛
۳˗۵˗ یادگیری یکی از ظرفیت های وجودی آدمی ومنشأ اصلی بسیاری از تحولات در ابعاد وجودی اوست؛
۳˗6˗ شخصیت=هویت، ترکیبی پیچیده، پویا و حاصل تعامل اراده ی فرد با عوامل ز یستی، اجتماعی، فرهنگی شناختی و روانی است؛
۳˗۷˗ رشد آدمی در همه ی ابعاد رخ می دهد ومحصول تعامل با عوامل متعدد است؛
...
توسعه برا ی تمتع
رشد اقتصادی را نباید با توسعه اشتباه کرد؛ زیرا که توسعه جریانی چند بعدی است که در خود تجدید سازمان و سمت گیری متفاوت کل نظام اقتصاد ی اجتماعی را به همراه دارد. توسعه علاوه بر بهبود در میزان تولید و درآمد، شامل دگرگونی اساسی در ساخت های نهادی، اجتماعی، اداری و همچنین ایستارها و وجهه نظرهای عمومی مردم است، توسعه در بسیاری موارد حتی عادات و رسوم و عقاید مردم را نیز در برمی گیرد. اگر مبنای توسعه را آن چنان که مذکور افتاد اعتبار کنیم، آنگاه بین روند توسعه و از هم پاشیدگی خانواده ها در مغرب زمین ارتباطی بسیار نزدیک مشهود می شود. با این مفهوم مناسبات بین تولید و مصرف برای پیوندهای خانوادگی نیز تعیین وضعیت خواهد کرد.
در کتاب موج سوم ˗که در توجیه تمدن غربی نگاشته شده است˗ نیز به تحلیل هایی ا ین چنین برمی خوریم: لزومی ندارد که انسان مارکسیست باشد تا با مانیفست کمونیست در این ادعانامه ی مشهور علیه جامعه ی جدید هم عقیده باشد. در آنجا که می گوید: «دیگر بین انسان با انسان هیچ رابطه ای به جز منافع شخصی عریان و پرداخت نقدی، عاری از احساس و عاطفه باقی نمانده است»؛ روابط شخصی، پیوندهای خانوادگی، عشق، دوستی، علقه های همسایگی و اجتماعی همگی در هجوم بی رحمانه ی منافع شخصی تجاری رنگ باخته اند یا به تباهی کشیده شده اند. ممکن است مثل نویسنده ی کتاب موج سوم، این پدیده را ناشی از توسعه ی صنعتی و غلبه ی خصوصیات کارخانه ای بر افراد و اجتماعات بشری بدانیم و در این صورت هر چند گوشه ای از حقیقت بیان شده، ریشه و علت اصلی را مطرح نکرده ایم. در کتاب موج سوم آمده است: اگر ما خانواده ی هسته ای را متشکل از یک شوهر شاغل، یک زن خانه دار و دو کودک بدانیم و سؤال کنیم که چند نفر از آمریکاییان واقعاً هنوز در این نوع خانواده زندگی می کنند، پاسخ حیرت آور است: هفت درصد از کل جمعیت ایالت متحده.

دانلود کتاب معلم شو

نسخه الکترونیکی کتاب معلم شو را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس آن را در کتاب خوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب معلم شو

مشخصات کتاب معلم شو در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر:  متخصصان
نویسنده: مرتضی خورشیدی
تعداد صفحه: 443
موضوع: برنامه‌ریزی، آموزشی
قالب: الکترونیک

 

صفحات کتاب :
443
کنگره :
JQ1786
دیویی :
351/076
کتابشناسی ملی :
9594244
شابک :
9786223901188
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه معلم شو