امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
110,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر 

کتاب سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر نوشته استفانو کاسلی و جولیا نگری ترجمه شده توسط آقایان علی ناظمی و علی وحدت منتشر شده توسط  انتشارات بورس است.

کتاب سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر با محوریت موضوع سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر؛ بازارها، تکنیک‌ها و معاملات در اروپا می‌باشد.

نویسنده در کتاب سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر انواع سرمایه‌گذاری‌ها، انواع معاملات بورسی، انواع تامین مالی سرمایه، انواع سهام و سرمایه‌گذاری در آن‌ها و همچنین درآمدهای حاصله از انواع سهام، انواع تامین مالی، صندوق‌های مالی در کشورهای اروپایی و انواع معاملات در اروپا، مزایا و معایب سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ویژگی‌های تامین مالی خوب، قوانین ناظر بر تامین مالی در کشورهای اروپایی، ویژگی‌های راهبردی بازار سرمایه و ده‌ها نکته دیگر را بیان می‌کند. این کتاب برای کارگزارن بورس و سایر علاقمندان به بورس و بازار سرمایه‌گذاری مفید است.

گزیده کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر

تعریف سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر

شواهد نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها از زمان امپراطوری روم آغاز گردیده است. اما اولین نشانه از سازمان‏‌های ساختاریافته‌ای که در بنگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند مسیر پیشرفت و توسعه را راحت‌تر طی کنند، به قرن پانزدهم برمی‏ گردد. در آن زمان نهادهای بریتانیایی برای گسترش تجارت با مستعمرات‌شان سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده بودند.

سرمایه‌گذاری خصوصی از دید نهادی، به معنای تأمین سرمایه و مدیریت شرکت‌ها به منظور خلق ارزش و دستیابی به عایدی سرمایه‌ای قابل‌توجه بعد از معامله و فروش آن است. معمولاً دوره‌ نگهداری این سرمایه‌گذاری‌ها به صورت میان‌مدت یا بلندمدت تعریف می‌شوند.

سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر مدرن از دهه‌ ۱۹۴۰ ایجاد شد و به‌تدریج نقش آن‌ها در توسعه‌ شرکت‌ها و بازارهای مالی پررنگ‌تر گردید. از آن زمان تاکنون اهمیت مالی و استراتژیک تأمین مالی شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال افزایش بوده است.

با این که این کسب ‌وکار سابقه‌ زیادی داشته و از دهه‌ ۱۹۴۰ تاکنون با تحولات زیادی همراه بوده است اما یک تعریف جهان‌شمول برای سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر وجود ندارد.

به طور کلی می‌توان گفت "سرمایه‌گذاری خصوصی، سرمایه‌گذاری عمومی نیست، چون فقط شامل سرمایه‌گذاری‌هایی می‌شود که در خارج از بازار سهام انجام می‌شوند." این جمله‌ بحث‌برانگیز به این معنا می‌باشد که سرمایه‌گذاری خصوصی، سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی در شرکت‌های غیربورسی است.

صفحات کتاب :
449
کنگره :
HG۵۴۲۸
دیویی :
۶۳۲۳۰۹۴/۳۳۲
کتابشناسی ملی :
۸۸۹۵۸۴۵‬‬‬‬‬‬
شابک :
9786226868709
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر