نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نسل ششم بازاریابی 

کتاب نسل ششم بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا، ایوان ستیاوان و ترجمه محمد ماستری فراهانی، ابراهیم شجاعت و محمدطاها اسمعیل زاده منتشرشده در نشر متخصصان است.

مجموعه کتاب‌ نسل‌های بازاریابی، تغییرات دورنمای کسب‌وکار و چگونگی تغییر رویکرد بازاریابان به بازاریابی را بررسی می‌کند. «نسل سوم بازاریابی: از محصول به مشتری تا روح انسانی»، بررسی می‌کند که چگونه بازاریابی در فرایند تکامل خود با هدف خدمت به بشریت کامل شده است. در نسل سوم بازاریابی، مشتریان نه‌تنها به دنبال رضایت عملکردی و عاطفی هستند، بلکه به دنبال رضایت معنوی از برندهایی هستند که انتخاب می‌کنند. نسل چهارم بازاریابی از انقلاب صنعتی چهارم  الهام گرفت که مظهر حرکت به سمت بازاریابی دیجیتال بود.

نسل چهارم بازاریابی بر اهمیت تجربه بازاریابی دیجیتال برای تکمیل رویکرد سنتی در سفر مشتری  تأکید می‌کند و اتخاذ استراتژی‌های دیجیتال مانند بازاریابی محتوا  و بازاریابی همه‌کاناله  امری ضروری است.نسل پنجم بازاریابی از نسل پنجم جامعه  الهام گرفته است که استفاده از فناوری برای بشریت را معرفی می‌کند. نسل پنجم جامعه توسط دولت ژاپن در سال 2016 به عنوان پیشرفتی طبیعی از انقلاب صنعتی چهارم معرفی گردید و جامعه‌ای را متصور شد که از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی برای خیر و صلاح بشریت استفاده کند.در این کتاب، نویسنده به تحلیل تغییرات جهانی، نیازهای مشتریان و فناوری‌های نوظهور می‌پردازد. این کتاب به تغییرات چشمگیری که در رفتار مصرف‌کنندگان در دهه‌ی گذشته به وجود آمده است می‌پردازد.

در این کتاب، موضوعاتی مانند نگرش‌ نسل‌های جدید، استفاده از متاورس‌ها و واقعیت افزوده، چالش‌ها و راه‌حل‌های ایجاد تجربه تعاملی و همه‌جانبه برای مشتریان مورد بحث قرار می‌گیرند. بنابراین، این کتاب می‌تواند راهگشای بسیاری از تحقیقات دانشگاهی بوده و راهنمایی برای تدوین استراتژی‌های بازاریابی پیش‌دستانه قرار بگیرد.

 گزیده کتاب نسل ششم بازاریابی

بازاریابی در دنیای امروز دچار تغییرات چشمگیری شده است. فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، بلاکچین و ... بازاریابی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. همچنین متاورس به‌عنوان یک مفهوم جدید در دنیای فناوری، به‌تدریج به موردتوجه بسیاری از افراد و شرکت‌ها قرار گرفته است.

یکی از تحولات قابل‌توجه، افزایش تعامل و غوطه‌ور شدن در قلمرو دیجیتال است. نمونه بارز آن، رواج ویدئوهای کوتاه در رسانه‌های اجتماعی است که مخاطبان را مجذوب خود می‌کند و منجر به پیمایش بی‌پایان  و تجربه تماشای همه‌جانبه می‌شود. علاوه بر این، تجارت الکترونیک جذاب‌تر شده است و دارای مدل‌های نوآورانه‌ای است که مکالمه بین خریداران و فروشندگان را از طریق چت و پخش زنده تسهیل می‌کند.

صفحات کتاب :
218
کنگره :
‭HF۵۴۱۵‬
دیویی :
‭۶۵۸/۸‬
کتابشناسی ملی :
9589392
شابک :
9786223902314
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه نسل ششم بازاریابی