امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تلاطم خاموش

کتاب تلاطم خاموش نوشته روح‌الله خشنود می‌باشد و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است.

در نوشتار پیش رو از تحقیقات کتاب‌ها و مقالات فراوانی برای دستیابی به دقت علمی و درونمایه غنی کمک گرفته شده و با توجه به اینکه این کتاب با تمرکز بر مهارت خود یاری تألیف شده است، حداکثر تلاش برای اینکه راهکارهایی ملموس و محسوس با بیانی ساده و نزدیک به ادبیات غیر رسمی، با مخاطب مطرح شود، صورت گرفته است.

در لابه‌لای متن، از اشعار، تمثیل، نمونه‌های عینی، ضرب‌المثل و جمله‌های قصار استفاده شده است تا مخاطب راحتتر به مهارت مقابله با احساس تنهایی دست پیدا کند. این کتاب در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول تعریف احساس تنهایی و انواع چهارگانه آن آورده شده است.

موضوع فصل دوم اولین نوع احساسا تنهایی، یعنی احساس تنهایی اجتماعی است که به بررسی نشانه‌ها، عوامل و راهکارهای مقابله با آن پرداخته شده است. در فصل سوم احساس تنهایی عاطفی مورد بحث قرار خواهد گرفت و نشانه‌ها و عوامل و راهکارهای مقابله با آن بیان خواهد شد. در فصل چهار نیز احساس تنهایی معنوی بررسی خواهد شد.

گزیده کتاب تلاطم خاموش

احساس تنهایی در زمان قدیم یک مفهوم مثبت از دیدگاه فلسفی بود به معنای جداشدن داوطلبانه از سروصدای زندگی و مشغولیت روزمره و برای دستیابی به هدف‌های بلندی مانند تفکر و تمرکز و ارتباط با خدا به انزوا رفتن؛  اما امروزه احساس تنهایی معنایی جدید به خود گرفته است؛ احساسی که همراه با جنبه‌های ناخوشایند و نامطلوب است.

آقای ویس که به سبب پژوهش‌های گستردهای که در زمینه احساس تنهایی انجام داده است به «پدر احساس تنهایی » مشهور شده است، احساس تنهایی را حالتی ذهنی می‌داند که از فقدان رابطه عاطفی یا رابطه اجتماعی حاصل می‌شود.

اگر بخواهیم تعریفی از احساس تنهایی بدهیم که بیشتر محققان آن را مناسب می‌دانند، می‌گوییم: « احساس ناخوشایندی که در نتیجه کاستی در شبکه روابط فرد و عدم دسترسی به روابط نزدیک و مطلوب با دیگران به وجود می‌آید. »

صفحات کتاب :
164
کنگره :
‏‫‭BF۵۷۵‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۸/۲‬‬‬
کتابشناسی ملی :
8681287
شابک :
978-600-159-399-4
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه تلاطم خاموش