امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تربیت سکولار از دیدگاه صاحب‌ نظران 

کتاب تربیت سکولار از دیدگاه صاحب‌نظران نوشته سید نقی موسوی می‌باشد. این کتاب با هدفِ تبیین و ارزیابی «سکولاریسم تربیتی» و «تربیت سکـولار»، در چهار محـور تبیین مفهومی سکولاریسـم تربیتی، ویژگی‌ها و دلالت‌هـای تربیتی سکولاریسـم، ارزیابـی سکولاریسم تربیتی و آینده سکولاریسم تربیتی نگاشته شده است.

با مطالعه کتاب پاسخ سوالات زیر را دریافت خواهید کرد: ـ تعریف «سکولاریسم تربیتی» و «تربیت سکولار» چیست و عناصر مفهومی آن کدام است؟

ـ مهمترین اصول و اهداف «سکولاریسم تربیتی» چیست؟ ـ «سکولاریسم تربیتی» بر چه مبـانی (فلسفـی، دین شناختی، معرفت شناختی، ارزش شناختی و ...) مبتنی است؟

ـ نقاط مثبت و نقاط ضعف «سکولاریسم تربیتی» چیست؟ ـ نسبتِ وضع موجود آموزش و پرورش در ایران با «تربیت سکولار» چیست؟

ـ قدرت رقابت «تربیت دینی» در جهان با «تربیت سکولار» به چه میزانی است؟

گزیده کتاب تربیت سکولار از دیدگاه صاحب‌ نظران 

م: تعریف شما از سکولاریسم تربیتی و حضور سکولاریسم به مثابه یک کلان نظریه در تعلیم و تربیت چیست؟

دکتر پارسانیا: قاعدتاً ما در ابتدا باید سکولاریسم را تعریف کنیم تعاریف بسیار متنوعی در این زمینه وجود دارد و معادل‌های متکثری را برای سکولاریسم در ادبیات فارسی و عربی بیان کردند و احتمال می‌دهم بقیه زبان‌های غیر غربی و زبان‌های شرقی در مواجهه باسکولاریسم گرفتار نوعی سرگشتگی برای ترجمه کردن این مفهوم باشند. 

ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که [واژه] سکولاریسم ناظر به یک مکتب و حوزه اندیشه ای سازمان یافته است سکولاریزاسیون به عنوان یک فرایند فرهنگی اجتماعی و تاریخی و یک واقعیت عینیت یافته است و ممکن است پروژه یا پروسه باشد؛ یعنی ممکن است در برخی از حوزه های سکولاریزاسیون برنامه هم وجود داشته باشد و با برنامه هم پیش برود؛ اما منظور این است که سکولاریزاسیون یک عینیت اجتماعی و یک نوع زندگی است؛ [اما] سکولاریسم یک مکتب است.

صفحات کتاب :
161
کنگره :
‏‫‬‮‭BL۲۷۴۷/۸‏‫‬‭‬‭‬‭
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۱۱/۶‬
کتابشناسی ملی :
4959862
شابک :
978-600-159-302-4
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه تربیت سکولار از دیدگاه صاحب‌نظران