نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهارت حل مسئله

کتاب مهارت حل مسئله نوشته مسعود نورعلیزاده‌میانجی می‌باشد و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است.

انسان در طول زندگی با مشکلات و مسائل گوناگونی روبه رو می شود که حل آن‌ها نیازمند نوعی تلاش سازمان یافته است. بدون تردید فقدان منطق برنامه و انسجام در این گونه تلاش‌ها اغلب باعث هدر دادن زمان و ایجاد بحران‌هایی شدیدتر می‌شود؛ از این رو دانشمندان حوزه های گوناگون شناختی همواره در تلاش بوده اند نظامی عمومی برای حل مسائل با زمینه‌های متفاوت تدوین کنند.

نتیجه این تلاش‌ها تدوین گام ها و مهارت‌هایی بنیادین است که مجموعه عملیات پیچیده فکری را به مجموعه اقدامات بیرونی مرتبط می‌کند و به کارگیری آن‌ها موجب سهولت حل مسائل گوناگون و دورماندن از خطاها می‌شود.

گزیده کتاب مهارت حل مسئله

مهم نیست در کوچه پس کوچه‌های زندگی با پستی و بلندی‌های دردسرساز رو‌به‌رو نشویم؛ مهم آن است که در رویارویی با این گونه موقعیت‌ها بتوانیم به شیوه‌ای صحیح عمل کنیم هرگز به کسی برخورد نمی‌کنیم که در زندگی‌اش با مشکلی روبه‌رو نشده باشد.

وجود مشکل در زندگی طبیعی و جزء جدایی ناپذیر آن است. اصلاً زندگی یعنی مسئله. اگر مسئله نبود، پیشرفت و رهپویی هم نبود ارزش و برتری انسان بر سایر موجودات همین برخورد با مسئله و داشتن مهارت حل مسئله است. اساساً رشد و بالندگی و کمال و تعالی آدمی در گرو همین تلاش‌ها و مهارت افزایی‌ها در حل مشکلات گوناگون زندگی است.

کنگره :
‏‫‭BF۴۴۹‏‫‭‭/ن۸۶م۹ ۱۳۹۴‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۳/۴۳
کتابشناسی ملی :
4179289
شابک :
978-600-159-224-9
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
131

کتاب های مشابه مهارت حل مسئله