امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
135,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ امیرالمومنین علیه السلام (جلد دوم)

کتاب تاریخ امیرالمومنین علیه‌السلام اثر استاد عباس صفائی‌حائری می‌باشد که در دو مجلد در انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

کتاب تاریخ امیرالمومنین علیه‌السلام تلاشی است در نمایاندن گوشه‌ای از ستم‌هایی که از همان آغاز بر علی (ع) روا داشته شد. نویسنده محترم این اثر کوشیده‌ است تا با قلمی ساده و بی‌پیرایه پرده از توطئه‌های دشمنان، با استناد به کتاب‌های اهل تسنن و با تأکید بر روایات مخالفین بردارند و مظلومیت امیرمؤمنان (ع) را برای آگاهی و هدایت آنان به تصویر کشند.

جلد نخست به دوره زندگانی آن حضرت در ایام خلفا می‌پردازد و و جلد دوم تاریخ امام در دو بخش، از خلافت تا شهادت را بررسی می‌کند. بخش اول از خلافت تا پایان جنگ جمل را شامل است و در بخش دوم جنگ صفین و سپس چگونگی شهادت آن حضرت بررسی می گردد.

گزیده کتاب تاریخ امیرالمومنین علیه السلام (جلد دوم)

معاویه برای سعد نوشت: سزاوارترین مردم در یاری عثمان کسانی هستند که در شورا او را قدم داشتند، طلحه و زبیر که در شورا شریک تو و در سوابق مانند تو بودند، او را یاری کردند، تو با نظر آن‌ها مخالفت نکن، ما خلافت را به عهده شورا می‌گذاریم.

سعد در پاسخ نوشت: عمر کسی را در شورا قرار نداد، مگر آن‌که برای او حلال بود و اصحاب شورا برابر بودند، در علی آنچه در ما بود و در ما نبود آنچه در علی بود، من از این کار از اول کناره‌گیری کردم و در آخز نیز چنین می‌کنم. اگر طلحه و زبیر در خانه می‌نشستند، برایشان بهتر بود و خدا از گناه عایشه بگذرد.

صفحات کتاب :
341
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‬‭‬‭BP۳۷/۳۵‏‫‬‭‬‭‬‭‭/ص۷ت۲ ۱۳۷۹‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‬‭۲۹۷/۹۵۱‭
کتابشناسی ملی :
12229- 78 م
شابک :
978-964-6705-28-9
سال نشر :
1379

کتاب های مشابه تاریخ امیرالمومنین علیه السلام (جلد دوم)