امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیپلماسی بی کراوات 

کتاب دیپلماسی بی کراوات نوشته مجید بهستانی می‌باشد و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است.

در این کتاب به صورتی ،مختصر به برخی از مسائل اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است؛ اینکه آیا میان منافع ملی و ارزش‌های اسلامی می‌توان آشتی داد؟ اینکه چرا باید پول ایرانیان به پای نهضت های آزادی بخش ملت های دیگر ریخته شود؟ اینکه کدام یک از دولت‌های جمهوری اسلامی از اصول عدول کردند؟ اینکه نظام اسلامی در تأمین منافع ملی نسبت به گذشتگان چقدر موفق تر بوده است؟

گزیده کتاب دیپلماسی بی کراوات 

منافع ملی در هر کشوری با توجه به شرایط سیاست جغرافیایی و تاریخی آن کشور منطبق بر ارزش‌های حیاتی اصول اساسی و مورد قبول جامعه تبیین می‌شود. این اصول اساسی که به نوعی هویت ساخته شده یک ملت است خود برگرفته از فلسفه و عرفان فرهنگ و تاریخ آداب و سنن و گذشته و در مجموع ارزش‌ها و هنجارهای یک ملت هستند.

منافع ملی در واقع چیزی است که ملحوظ داشتن آن موجب حفظ موجودیت کشور می شود. منافع ملی هدفی بنیادی شاخص غایی و راهنمایی کلی برای تعیین و تبیین سیاست خارجی است. منافع ملی حاصل درک و برداشت کلی از عناصری است که حیاتی ترین نیازهای کشور را تشکیل می‌دهند؛ عناصری چون حفظ وجود خود اعم از جان مردم و نظام اجتماعی و حاکمیت کشور استقلال کامل تمامیت ارضی، امنیت نظامی و رفاه اقتصادی و اعتبار ملی در سطوح بین المللی.

صفحات کتاب :
144
کنگره :
DSR 5/1652
دیویی :
55/372
کتابشناسی ملی :
7288352
شابک :
۹۷۸-۶۰۰-۱۵۹-۳۶۵-۹
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دیپلماسی بی کراوات