امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبانی اندیشه نظامی در اسلام

با مطالعه کتاب مبانی اندیشه نظامی در اسلام؛ می‌توانیم با ذهنی شفاف و دانشی که کسب نموده، به پیرامون خود بنگریم و بیندیشیم. و پی ببریم که دین اسلام و قرآن چه بینشی در مورد جنگ و عوامل پیرامون آن دارد.

محمدحسین جمشیدی در این اثر دیدگاه‌ها و آرای اسلام به مثابه‌ی یک دین و مکتب، نه در قالب فرهنگ یا تمدن یا جامعه‌ای خاص، بلکه در مورد امور دفاعی، نظامی و امنیتی و بر اساس منابع اصلی این دین؛ یعنی قرآن و سنت که خود شامل حدیث، سیره و تقریر معصوم است، مورد بحث و بررسی قرار داده است.

گزیده کتاب مبانی اندیشه نظامی در اسلام

حضرت علی(ع) می‌فرمایند: " هنگامی که رسول خدا، مرا به یمن اعزام کرد، چنین فرمود: ای علی! هیچ کس را نکش مگر اینکه نخست او را به اسلام دعوت کرده باشی. به خدا سوگند اگر خداوند شخصی را به دست تو هدایت کند، برای تو بهتر است از هر چه خورشید بر آن می‌تابد". و همچنین در بیان دیگری در مورد هدایت انسان‌ها به سوی خق می‌فرماید: " و ذلک احبّ الی من ان اقتلها علی اضلالها" "و این امر (هدایت گمراهان) برای من بهتر و دوست داشتنی‌تر است از اینکه آن‌ها را بر گمراهی به قتل برسانم".

ب) حفظ مکتب اسلام و تأمین مصالح آن

یکی دیگر از هداف جنگ در اسلام، دفاع و کوشش برای حفظ دین اسلام در مقابل حملات بیگانگان و دشمنان از یک سو و تحریفات، تبدیلات و انحرافات در داخل جامعه‌ی اسلامی ار سوی بدعت‌گذاران و طاغیان از سوی دیگر است.. .

صفحات کتاب :
677
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۳۱/۶‏‫‬‭/ج۸م۲ ۱۳۸۹
دیویی :
۲۹۷/۴۸۳۲
کتابشناسی ملی :
۱‎۰‎۵‎۴‎۴‎۲‎۴
شابک :
‫‭978-964-452-294-9
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مبانی اندیشه نظامی در اسلام