نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آرامش روان

کتاب آرامش روان سفری به ماورای خویشتن نوشته مایکل سینگر با ترجمه مریم قربانی توسط انتشارات کهکشان دانش منتشر شده‌است.

کتاب آرامش روان چیزی جز آینه ای برای دیدن خود از زوایای مختلف نیست. و از آنجایی که سفرمان، سفری درونی است، تمامی جنبه‌های زندگی شما را به کار خواهد گرفت.

تنها خواسته‌ای که از شما داریم این است که مشتاق باشید تا نگاهی صادقانه در طبیعی‌ترین و شهودی‌ترین شیوه به خودتان داشته باشید. به یاد بیاورید، اگر ما به دنبال ریشه‌های «خود» هستیم، چیزی که واقعاً‌ در پی آنیم، شمایید.

گزیده کتاب آرامش روان

رشد درونی شما کاملاً به تشخیص این بر‌می‌گردد که تنها راه یافتن صلح و خرسندی، توقف اندیشیدن درباره خودتان است. شما زمانی برای رشد آماده خواهید بود که بفهمید «من» که همواره در ذهن‌تان حرف می‌زند، هیچ‌وقت راضی نخواهد شد. همیشه با چیزی مشکل دارد. صادقانه بگویید، آخرین باری که مسئله‌ی آزاردهنده‌ای نداشتید، چه زمانی بوده است؟ پیش از مسئله فعلی، مسئله دیگری داشتید. و اگر عاقل باشید، دست‌تان می‌آید که این هم که رفع شود، مسئله‌ی دیگری پیش خواهد آمد.

لب کلام این است که، مادامی که از دستِ بخشی که با آن مشکلات زیادی دارید خلاص نشوید، از دست این‌گونه مشکلات هم رهایی نخواهید یافت. وقتی مشکلی پدید می‌آید، نپرسید « چه کارش باید بکنم؟» بلکه بپرسید: «این مشکل کدام بخش از مرا آزار می‌دهد» اگر سوال اول را بپرسید، خودتان را درگیر این مسئله می‌کنید که مشکلی هست که باید با آن کنار آمد.

اگر می‌خواهید در مواجهه با مشکلات‌تان به صلح برسید، باید به این فهم برسید که چرا موقعیتی معمولی را دردسر تلقی می‌کنید. اگر حس حسادت به شما دست داده، به جای محافظت از خودتان، تنها بپرسید «کدام بخشم حریص شده است.» چنین چیزی باعث می‌شود که به خودتان بنگرید و ببینید کدام‌ بخش از شما با حسادت مشکل دارد.

کنگره :
‏‫‬‮‭BF۳۱۱‭‬
دیویی :
‏‫۱۵۳‭‬
کتابشناسی ملی :
۹۴۶۰۹۲۰
شابک :
‏‫‭978-622-7402-95-7‬‬‬
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
2150000
صفحات کتاب :
148

کتاب های مشابه آرامش روان