امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیدگاه‌ها

کتاب دیدگاه‌ها اثر سوند برینکمن (نویسنده دانمارکی) است که توسط مهناز رحمانیان ترجمه و در انتشارات آلاچیق کتاب منتشر شده است؛ این اثر نگاهی نو به مفهوم «رضایت‌مندی» دارد و توضیح می‌دهد چرا رویکرد بسیاری از راهبران موفقیت برای معنا بخشیدن به زندگی کافی نیست.

چرا ما زنده هستیم و معنی زندگی چیست؟

شاید کسی بگوید هیچ معنایی؛ چند ذره از تصادفاً به هم خورده است و جهانی را شکل داده و چند صدهزار سال دیگر هم به‌کلی نابود خواهد شد. بنابراین در طول این چند سالی که در جهانیم نباید به خودمان سخت بگیریم. هر چیزی بهانه‌ای است برای اینکه درآمد و به‌تبع راحتی ما را چندبرابر کند یا مثلاً آرامش ذهنیِ بیشتری نصیبمان کند. اخلاق و حقیقت و زندگی و حتی مرگ باید در خدمت رسیدن به پول و بهره‌وری باشد. سوند برینکمن می‌گوید فرهنگ دنیای جدید دارد با این نگاه ما را به ورطۀ پوچی می‌کشاند و، در این دریای مواج، به‌سودای درآمد و آسودگی بیشتر، سفارش می‌کند ‌سوار هر قایق شکسته‌ای بشویم. در نگاه برینکمن، همچنان ایده‌هایی ریشه‌دار و کهن وجود دارند که می‌ارزند برای حفظ معنای زندگی محکم رویشان بایستیم و آن‌ها را به بهایی اندک نفروشیم. «دیدگاه‌ها»، داستان ایده‌هایی قدیمی است که همچنان در جهان جدید می‌توانند به زندگی ما معنا ببخشند.

گزیده کتاب دیدگاه‌ها

احتمالاً پول بارزترین پدیدۀ ابزاری است. از پول برای خرید غذا و مسکن، سفر ، تهیۀ پوشاک، تفریح  و غیره استفاده می شود (پول همۀ جنبه های زندگی مادی را فرا گرفته است)؛ اما خودش به تنهایی ارزشی ندارد. البته پول، فی‌نفسه، کاغذ یا سکه یا اطلاعات ذخیره شده در کامپیوترِ یک بانک است.

هرچند، به‌عنوان یک ابزار، پول ابزاری جهانی برای تجارت است که در اصل، ارزش‌گذاریِ همه چیز را ممکن می‌کند و اجازه می‌دهد همۀ چیزها را با هم مقایسه کنیم. پیدایش اقتصاد مبتنی بر پول، امری معجزه‌ آسا بود؛ چراکه ناگهان وزن کردن همه چیز بر مبنای معیاری واحد ممکن شد. مثلاً امروزه می‌توان ارزش یک ساعت مکالمه (با روان‌شناس، مربی یا حسابدار) یا آثار هنری قدیمیِ کلیف ریچارد را با مقداری گوشت چرخ کرده مقایسه کرد. حتی می‌توان از پول استفاده کرد و تفاوت کیفی بین وسیله‌ها و خدمات را با تفاوت کمی آن‌ها یکی کرد.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
159
کنگره :
‏‫‬‭BJ۱۵۹۵/۵
دیویی :
‏‫‬‭۱۲۸
کتابشناسی ملی :
9165505
شابک :
‬‭978-622-5327-02-3

کتاب های مشابه دیدگاه‌ها