امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فلسفه حکمت صدرایی

کتاب فلسفه حکمت صدرایی نوشته حسن پناهی آزاد توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

حکمت صدرایی، موضوع بسیاری از تحقیقات و تبعات محققان بوده و مسایل پرشماری از مسایل فلسفه اسلامی، بر اساس این مکتوب بررسی شده است. تحصیل نگاهی برون نگر به نظام فلسفه اسلامی،به شیوه حکمت صدرایی، از ضرورت حکمت صدرایی اسلامی است. در این نگاه که به فلسفه مضاعف شهرت دارد، چیستی و چرایی یک مکتب فلسفی بررسی می شود.

برخی از محورهای مورد بحث در ساختار فلسفه مضاف،در آثاری از پژوهشگران عرصه حکمت اسلامی تحقیق شده است، اما ارائه نظامی با ویژگی های فلسفه ناظر، گامی دیگر است. که نوشتار حاضر در این راستا تهیه شده و یکی از اهداف ان، ارائه تعریفی جامع و هویت شناس از مکتب صدرامتالهین و نیز، تهیه زمینی ذهنی و آشنایی لازم برای آن گروه از محصلان و محققان فلسفه که پس از آشنایی با ماهیت و ارکان فلسفه مشاء و اشراق، در مسیر ارتقا به مرتبه حکمت صدرایی هستند.

گزیده کتاب فلسفه حکمت صدرایی

فلسفه اسلامی و پایه و دستگاهی بوده که انسان را به دین، معرفت دینی نزدیک می کرده است. فلسفه برای نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن معرفتی درست از حقایق عالم وجود است. لذا بهترین فلاسفه ما مثل ابن سینا و ملاصدرا عارف هم بودند. اصلا آمیزش عرفان و فلسفه در فلسفه جدید یعنی فلسفه ملاصدرا و به این خاطر است که فلسفه، وسلیه و نردبانی است. که انسان به معرفت الهی و خدا می رساند.

کنگره :
‏‫‬‭BBR۱۱۲۱‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‬‭۱۸۹/۱
کتابشناسی ملی :
۳۷۹۳۹۳۹
شابک :
‏ ‫‬‭978-600-108-306-8
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
390

کتاب های مشابه فلسفه حکمت صدرایی