کتاب روحانی مابان رایگان

درآمدی بر گونه شناسی جریان های غیرانقلابی در حوزه

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روحانی مابان

کتاب روحانی مابان نوشته محمدملک زاده توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است. پژوهش حاضر به بررسی اجمالی گونه‌های مختلف جریان‌های غیرانقلابی در حوزه پرداخته است.

جریان‌های غیر انقلابی در حوزه، در اصطلاح تحقیق حاضر، شامل هر جریانی است که با اصول، اهداف و ارزش‌های پذیرفته‌ شده انقلاب اسلامی ناهم‌خوانی داشته باشد.

از این رو مراد از انقلابی‌ گری در کتاب روحانی مابان، برخورداری یک جریان از روحیه خشونت‌ طلبی و طغیان‌گری که فاقد عقل و منطق و به دور از ارزش‌ها و معیارهای اسلامی و شیعی است، نمی‌باشد؛ بلکه واژه انقلاب در این تحقیق یک تفسیر اسلامی و الهی است که با تحول اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی همراه است و به‌دنبال آن‏‌ها تحول اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و به‌طور کلی رشد همه‌ جانبه‏ در انسان‌ها پدید می‌‏آید.

گزیده کتاب روحانی مابان

یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز ما، مطالبه انقلابی‌گری و تفکیک جریان‌های انقلابی از غیرانقلابی به‌ویژه در نهاد حوزه و روحانیت به‌عنوان پرچم‌داران انقلاب اسلامی است. از بیانات و عملکردهای رهبر انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای، که در مقاطع مختلف با مردم و مسئولان نظام داشته‌اند، به‌دست می‌آید که تأکید اصلی معظم‌له بر لزوم صیانت از شور انقلابی، حفظ روحیه انقلابی‌گری و انقلابی عمل‌کردن می‌باشد.

چنانچه بخواهیم سه کلیدواژه را در ادبیات سیاسی رهبر انقلاب اسلامی مربوط به حفظ انقلاب و نظام اسلامی رمزگشایی نموده و مورد تأکید قرار دهیم، باید بگوییم: حفظ هویت انقلاب اسلامی منوط به حفظ خصوصیات انقلابی بر مبنای سه محور «انقلابی‌ماندن»، «انقلابی فکر‌کردن» و «انقلابی عمل‌کردن» می‌باشد و تنها در‌این‌صورت است که تداوم انقلاب اسلامی تضمین خواهد شد.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‮‭DSR۱۵۶۳
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۳
کتابشناسی ملی :
۷۵۸۶۰۱۸
شابک :
9786222850401
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه روحانی مابان