کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی)

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
99,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی) 

کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی) نوشته جناب آقای احمد احمدی منتشر شده در نشر متخصصان می باشد.

این کتاب ویژه دانش‌آموزان رشته علوم تجربی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند طراحی شده است. همچنین می‌تواند برای کسانی که تازه به‌دنبال انتخاب رشته در مقطع متوسطه هستند نیز جهت آشنایی با آینده رشته علوم تجربی بسیار مفید باشد.

گزیده کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی)

مطلب قابل بیان در خصوص رشته پزشکی، طول دوره این رشته است. پشتکار درونی و حقیقی، عامل موفقیت و حفظ نشاط در سپری‌کردن این رشته باارزش هست، تأمل و دقت در انتخاب این رشته جایگاه ویژه‌ای دارد که با انتخاب آگاهانه می‌توان به وظایف سنگین این انتخاب به‌خوبی عمل کرد و در پایان سرافراز و پیروز به درجه دکتری رسید. نظام آموزش پزشکی عمومی شامل ۵ دوره است: ۱- علوم پایه ۲- فیزیوپاتولوژی ۳- کارآموزی بالینی ۴- کارورزی بالینی ۵- کارورزی

دوره علوم پایه: این دوره ضمن آشنانمودن دانشجویان با مباحث پایه، آمادگی لازم را برای یادگیری علوم بالینی در آنان به وجود می‌آورد. طول این دوره ۵ نیم‌سال است.

ـ دوره فیزیوپاتولوژی: آگاهی از مبانی فیزیولوژیک، شناخت مکانیزم بیماری‌ها و عوامل مؤثر در آن‌ها نشانه‌های بیماری‌ها و تشخیص و درمان آن‌ها مطالبی است که شما می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید. طول این دوره ۶ ماه است.

ـ کارآموزی بالینی: شناخت آثار و علائم بیماری‌ها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی و به‌دست‌آوردن توانایی‌های لازم در به‌کاربردن اندیشه، استدلال و نتیجه‌گیری سریع در طراحی عملیات پیشگیری و درمان است. طول این دوره ۲۰ ماه است.

-کارورزی بالینی: پرورش مهارت‌ها، تقویت قدرت تصمیم‌گیری در مقابل با مسائل بهداشتی و درمانی و قبول مسئولیت در مقابل اقدام لازم هدف‌های این دوره مهم است. طول این دوره ۱۸ ماه است

ـ کارورزی: این دوره کنکور کارورزی دارد که کلیاتی از دروس ۴ دوره قبل می‌باشد. فارغ‌التحصیلان ملزم به خدمت در مناطق محروم کشور هستند.

شابک :
9786222927486
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
281
کنگره :
LB۲۳۹۵
دیویی :
170281/378
کتابشناسی ملی :
۹۵۲۷۰۷۵

کتاب های مشابه آشنایی با رشته های دانشگاهی (ویژه گروه علوم تجربی)