امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
65,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
220,000
15%
187,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایدئولوژی های اجتماعی (مبانی، اصول و ساختارها)

کتاب ایدئولوژی های اجتماعی (مبانی ، اصول و ساختارها) نوشته عبدالحسین خسرو‌پناه می‌باشد و انتشارات سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی این کتاب را به چاپ رسانده است.

این کتاب به معرفی، نقد و مقایسه مکتب‌های اجتماعی معاصر با نظام فکری و هنجاری اسلام پرداخته است. اهمیت و ارزش این پژوهش از جهت ارائه و تشریح نحوه تأثیرگذاری اندیشه‌های اجتماعی در نظر و عمل اجتماعی به صورتی انضمامی و مقایسه‌ای برای اهالی علوم انسانی در ایران معاصر است.

گزیده کتاب ایدئولوژی های اجتماعی (مبانی، اصول و ساختارها)

ایدئولوژی‌ها با عبور از پیچیدگی‌های امور اجتماعی، ایده‌ها و نقشه‌هایی کلان از جایگاه ما در محیط اجتماعی به دست میدهند و با ارائه مجموعه‌ای از عقاید سیاسی و اجتماعی، تصویری از جامعه مطلوب ترسیم می‌کنند و نشان می‌دهند روابط سیاسی و اجتماعی چگونه سازمان داده شوند.  بااینحال، گاه شامل دامنه وسیعی از مفاهیم و ایده‌های گاه متناقض می‌شوند.

آیا این امر، انگیزهای قوی برای اجتناب از ایدئولوژی نیست؟ آیا علوم و نظریه‌های اجتماعی جایگزین بهتری برای تحلیل و تنظیم کنش‌های سیاسی و اجتماعی نیستند؟ آیا عصر حکومت ایدئولوژی‌ها بر تدبیر حیات اجتماعی پایان نیافته و نباید از آن اجتناب کرد؟

صفحات کتاب :
436
کنگره :
HM۵۸۸
دیویی :
۳۲۰/۵
کتابشناسی ملی :
9221613
شابک :
9786001085659
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ایدئولوژی های اجتماعی ( مبانی ، اصول و ساختارها )