نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ویدئو چک

کتاب «ویدئو چک» اثر سیدمجید امامی و پرهام روشنایی می‌باشد که در انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است.

در طوفان سهمگین موج‌های منفی غرق نشوید!

سرتان را درد نیاوریم! بی‌مقدمه برویم سراغ اصل مطلب! چرا باید موج‌آفرینی کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید توضیحاتی داده شود! ما در این دنیای پُرموج، باید محیط زندگی‌مان را خوب بشناسیم! زندگی در این دوره و زمانه‌، با موج عجین شده! زندگی من و شما و دیگران، مملو از موج است؛ موج‌های سهمگین و موج‌های کم‌رمق؛ موج‌های مثبت و موج‌های منفی! در پس پنهان هر کدام از این موج‌ها نیز یک تیم طراحی وجود دارد که در حال پمپاژ آن موج‌ها به ذهن من و شمایند! در این محیط پر از موج که با گسترش شبکه‌های اجتماعی بر تعداد و وسعت اثرگذاری آنها افزوده شده، برخی‌ها به دنبال دمیدن موج مثبت بر ذهن و روان ما هستند و برخی‌ها هم به دنبال انتشار موج‌های منفی!

 کتاب «ویدئو چک»، پس از اشاره به اهداف، استراتژی و مخاطبان موج، با بیان مؤلفه‌های موج‌آفرینی و ذکر نمونه‌های مثبت و منفی از موج‌آفرینی و جریان‌سازی اجتماعی، ضمن آنکه شما مخاطبان گرامی را با اصول و روش‌های جریان‌سازی در محیط‌های حقیقی و مجازی آشنا می‌نماید، مهارت‌هایی برای موج‌‌‌آفرینی مثبت به شما انتقال می‌دهد تا مخاطب نیز بتواند قدرت اثرگذاری مثبت در محیط پیرامونی خود داشته باشد، چرا که اعتقاد بر این است که این زمانه، زمانه‌ی کنشگری فعالانه و مثبت است و اگر اینگونه نباشید، در طوفان سهمگین موج‌های منفی غرق خواهید شد!

گزیده کتاب ویدئو چک

موجی که منجر به شکل‌گیری فرهنگ زیارت شد:

شاید برای خیلی‌ها آنچنان روشن نبود که جعفربن‌محمد (ع) با سوق دادن مردم به سوی زیارت جد بزرگوارش چه در ذهن مبارکش می‌گذرد، دشمن هم خیال نمی‌کرد که روزی زیارت حسین بن علی(ع) به رکن اساسی مبارزاتی علیه حکام ظلم تبدیل شود. حکام بنی‌امیه و بعداً بنی‌عباس که امام جعفربن‌محمد را به طرز عجیبی تحت نظر داشتند، متوجه حرکت تبلیغاتی امام نشده بودند. رکن اساسی در موجی که امام به راه انداخت، دقیقاً همان چیزی بود که مردم آن روز بیشترین نیاز را به آن داشتند؛ در روزگاری که مردم از کمبود معنویت رنج می‌بردند، محیط اجتماعی به گونه‌ای بود که دین کارکرد معنوی خودش را از دست داده بود و در زمان‌های که مشکلات مردم به اوج خودش رسیده بود، امام مردم را به سمت زیارت جدش سوق داد؛ زیارتی که امام آن را رافع حوائج و پاک‌کنندۀ گناهان معرفی کرده بودند و چه نیاز روحی‌ای بالاتر از این دو. روزی شعیب عقرقوفی از امام پرسید: فدایت شوم! ثواب و اجر کسی که به زیارت قبر حضرت امام حسین علیه السّلام برود، چیست؟ حضرت فرمودند: ای شعیب! احدی کنار قبر آن حضرت نمازی نمی‌خواند؛ مگر آنکه حق تعالی از او می‌پذیرد، و احدی در آنجا دعا نمی‌کند، مگر آنکه خداوند متعال خواسته‌اش را در دنیا و آخرت برآورده می‌نماید... آری، گاهی تأثیرات یک موج فرهنگی که با نیازهای اساسی مردم پیوند برقرار کرده، چنان فراگیر است که قرن‌ها از آن می‌گذرد و هر روز بر اشتیاق مردم به زیارت آن امام افزون می‌شود.

دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭۳۰۳/۳۷۵
کتابشناسی ملی :
7278043
شابک :
‫‭978-600-159-363-5‬‬
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
292
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭P۹۶

کتاب های مشابه ویدئو چک