امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
20,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
70,000
15%
59,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عروج روح

کتاب عروج روح، دومین دفتر از درس‌های استاد محمد شجاعی است که به صورت شفاهی ایراد شده است و توسط محمدرضا کاشفی تدوین گردیده است، کتاب حاضر در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

مرگ از دیدگاه اسلام بازگشت انسان به سوی خداوند سبحان است. با این واقعه که روح در حقیقت از عالم مجردات بوده، به سوی موطن اصلی‌اش حرکت می‌کند. اولین عالم بعد از دینا که در این حرکت صعودی در برابر انسان قرار دارد، برزخ می‌باشد. برزخ محیط بر عالم ماده است و از نظام تجرد نشأت می‌گیرد. البته درک آن از حواس مادی انسان خارج می‌باشد، مگر این‌که انسان با کنار زدن حجاب تعلق به ماده بتواند به ادراک و دریافت آن نائل شود.

کتاب عروج روح به تعریف مرگ و حقیقت آن و نیز چگونگی نظام برزخی پرداخته و آیات و روایات موجود درباره آن‌ها را بیان می‌کند.

گزیده کتاب عروج روح

حقیقت مرگ که پایان مدت، برهم‌زننده لذت‌ها و شادمانی دنیوی و تیره‌کننده خواهش‌های نفسانی و دورکننده از مفصل‌های این جهانی بوده و با آمدنش کاری بزرگ پیش آمده و حادثی سترگ را به همراه دارد، چیست؟ آیا مرگ انهدام و نیستی است یا سرفصلی برای بازگشت به سوی خدا؟ قرآن کریم از مرگ با عنوان «توفی» یاد کرده است.

این واژه در لغت به معنای گرفتن چیزی است به‌طور تمام و کمال، به عبارت دیگر، در زبان عربی، هر گاه کسی چیزی را به کمال و تمام و بدون هیچ کم و کاستی دریافت کند، این کلمه استفاده می‌شود.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
124
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۲۲/۲۲‏‫‬‮‭‭/ش‌۳ع‌۴
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۴۴
کتابشناسی ملی :
17443- 79 م
شابک :
9789649534381

کتاب های مشابه عروج روح