کتاب الفبای بیماری پارکینسون pdf

راهنمایی ضروری برای مبتلایان به بیماری پارکینسون و خانواده آن ها

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الفبای بیماری پارکینسون 

کتاب «الفبای بیماری پارکینسون» نوشتۀ جان ام. واین با ترجمۀ متین تدبیر در انتشارات آرمان رشد به چاپ رسیده است.

پارکینسون یک اختلال عصبی مزمن است که روی سیستم حرکتی بدن تاثیر می‌گذارد. علت این بیماری به خوبی مشخص نیست، اما به‌خاطر کاهش تولید یک ماده شیمیایی مغزی به نام دوپامین ایجاد می‌شود. این کاهش دوپامین باعث اختلال در عملکرد سلول‌های عصبی مسئول کنترل حرکت و تنظیم عملکرد عضلات می‌شود. نشانه‌های پارکینسون ممکن است به تدریج ظاهر شوند و در هر فردی متفاوت باشند. 

نویسندۀ کتاب «الفبای بیماری پارکینسون» خود مبتلا به پارکینسون است نه یک پزشک. هدف او از نوشتن این کتاب آن بود که کمکی برای بیماران مبتلا به پارکینسون باشد تا بیماران بهتری برای اطرفیان خود باشند. جان واین در جایی می‌گوید: «پارکینسون به‌جای اینکه در‌ها را به روی من ببندد، درهای زیادی را گشوده و فرصت‌هایی برایم فراهم کرده است که زندگی پربارتری داشته باشم. مرا تشویق کرده است تا زودتر از موعد مقرر بازنشسته شوم. من می‌خواهم از این فرصت برای انجام کارهایی که هیچ‌وقت مجال انجامشان را نداشتم مثل سفر رفتن، نوشتن و عکاسی کردن استفاده کنم. من معتقدم نوع نگرشم خدمت مهمی در مقابله با بیماری پارکینسون به من کرده است.»

کتاب «الفبای بیماری پارکینسون» علاوه بر معرفی بیماری پارکینسون و علائم آن به زبانی ساده به روش‌های درمانی رایج و درمان‌هایی که در آینده محققان به آن دست خواهند یافت پرداخته است. مصرف منظم دارو، عمل جراحی، ورزش، گفتاردرمانی، مشارکت در گروه‌های حمایتی و سایر درمان‌ها به مبتلایان کمک می‌کند تا علائم بالینی را مدیریت کنند. مبتلایان به پارکینسون با آموزش‌های لازم می‌توانند در روند بهبود بیماری مؤثر باشند و با معاینات دوره‌ای منظم و همکاری در انجام مراحل درمان سال‌های متمادی به زندگی معمول خود ادامه دهند. اگر اخیراً متوجه شده‌اید که مبتلا به بیماری پارکینسون هستید یا از دوستان و اقوام شما کسی به تازگی مبتلا به این بیماری شده است، مطالعه این کتاب اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد.

گزیده کتاب الفبای بیماری پارکینسون 

اولین ملاقاتم با دکتر داخلی سال 1963 اتفاق افتاد؛ درست زمانی که هر دوی ما دانشجوی دانشگاه آمرست بودیم. او تا سال 2004، یعنی حدود 30 سال، پزشک من بود. پنج دقیقه بیشتر طول نکشید که در مورد بیماری من به نتیجه قطعی رسید و گفت: به دلیل رفاقت قدیمی که با هم داریم، با من روراست‌تر از بقیه بیمارانش است. او گفت فکر می‌کند بیماری پارکینسون دارم. من می‌دانستم که محمدعلی کلی قهرمان بوکس جهان، فاکس بازیگر و جان رنو، دادستان کل اسبق آمریکا هم همین بیماری را داشند؛ البته واقعاً نمی‌دانستم بیماری پارکینسون چیست. فقط می‌دانستم (یا فکر می‌کردم می‌دانم) که بیماری خوبی نیست...

شابک :
9786222436292
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
189
کنگره :
382 RC
دیویی :
616/8330092
کتابشناسی ملی :
9390066

کتاب های مشابه الفبای بیماری پارکینسون