امتیاز
5 / 4.3
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

موضوع کتاب علمی برای تحول، بیان ضرورت تحول و تغییر در علوم انسانی از دیدگاه آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

معرفی کتاب علمی برای تحول

در کتاب علمی برای تحول ابتدا کلیاتی در مورد شاکله و مبانی علم و علوم انسانی مطرح شده و سپس اهمیت و لزوم تحول در این علوم و آثار و فواید این تحول مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. آنگاه عواقب عدم تحول و تغییر در علوم انسانی به دلیل ریشه داشتن این علوم در اصول فکری و سکولاریستی غرب مورد شرح واقع شده و به آسیب شناسی علوم انسانی از منظر آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مد ظله العالی) و راهکارهای ایجابی و سلبی برای ایجاد تغییر در مبانی و ساختار این علوم پرداخته شده و وظایف حوزویان و دانشگاهیان در این زمینه بررسی گردیده است.

برشی از متن کتاب

رابطه‌ی بین کشورها در زمینه‌ی علم باید رابطه‌ی صادرات و واردات باشد؛ یعنی در آن تعادل و توازن وجود داشته باشد. همچنانی که در باب مسائل اقتصادی و بازرگانی، اگر کشوری وارداتش بیشتر از صادراتش شد، ترازش منفی می‌شود و احساس غبن می‌کند، در زمینه‌ی علم هم باید همین جور باشد. علم را وارد کنید، عیبی ندارد؛ اما حداقل به همان اندازه که وارد می کنید - یا بیشتر- صادر کنید. باید جریان دوطرفه باشد. و الّا اگر شما دائماً ریزه خوار خوان علم دیگران باشید، این پیشرفت نیست. علم را بگیرید، طلب کنید، از دیگران فرابگیرید؛ اما شما هم تولید کنید و به دیگران بدهید. مواظب باشید تراز بازرگانی شما در اینجا هم منفی نباشد.

البته منظورم فقط هم علوم طبیعی نیست؛ اهمیت علوم انسانی کمتر از آن نیست: جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه. نظریه های جامعه شناسی غرب، مثل قرآن برای بعضی‌ها معتبر است؛ از قرآن هم معتبرتر! فلان جامعه شناس این جوری گفته؛ این دیگر بروبرگرد ندارد! چرا؟! بنشینید فکر کنید؛ نظریه‌پردازی کنید؛ از موجودی این دانش‌ها در دنیا استفاده کنیم؛ بر آن چیزی بیفزاییم و نقاط غلط آن را برملا کنیم. این از جمله ی کارهائی است که جزو الزامات حتمی پیشرفت است.

دانلود کتاب علمی برای تحول

نسخه الکترونیک این کتاب در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

دانلود کتاب علمی برای تحول

مشخصات رمان یادت باشه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب فردا
نویسنده: موسسه بروج اندیشه آسمانی
تعداد صفحه: 128
موضوع: علوم انسانی از منظر رهبر معظم انقلاب
قالب: الکترونیک

کتابشناسی ملی :
2756847
شابک :
9786006375106
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫DSR۱۶۹۲‭‬ ‭/ع۷۷‏‫‬‮‭‬‭ع۸ ۱۳۹۴
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۴

کتاب های مشابه علمی برای تحول