امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آرامش ناب در محضر ریحانه قرآن

 کتاب آرامش ناب در محضر ریحانه قرآن، از اثرات خارق‌العاده تلاوت سوره‌ی یس در آرامش انسان برایتان خواهد گفت، این کتاب توسط شاهرخ حاجی‌شریفی به نگارش در آمده است و در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است. این کتاب در 15 فصل تهیه و تدوین شده است.

خداوند مهربان؛ قرآن کریم را برای هدایت بندگان خود فرستاد. این کتاب مقدس 114 سوره دارد که هر کدام از این سوره‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در این میان سوره یس به عنوان یکی از پربرکت‌ترین سوره‌ها وجود دارد که به قلب قرآن مشهور است. امام صادق (ع)، از سوره یس به عنوان ریحانه‌ی قرآن یاد کرده‌اند. متاسفانه اکثر افراد شناخت دقیقی از این سوره ندارند، در حالی که علما از این سوره و فضیلت‌های بی‌شمار آن فراوان یاد کرده‌اند و حتی به شاگردان خود تلاوت قلب قرآن را توصیه می‌کنند. شیخ عباس قمی (ره) نیز در ابتدای کتاب مفاتیح‌الجنان سوره یس را آورده است. اگر آدمی بتواند با فضایل و مناقب این سوره آشنا شود، خواهد توانست فواید کامل دنیوی و اخروی را از آن خود سازد. نویسنده در این کتاب بر این نکته اصرار دارد که چنانچه به مطالبی که درباره این سوره بیان می‌شود، عمل کنید، انرژی‌های منفی و شیطانی از شما دور می‌شوند و به جای آن، انرژی الهی و آرامش سرتاسر وجود شما را فرا می‌گیرد. نگارنده در نگارش کتاب مطالب را با زبانی ساده و خودمانی و با ذکر داستان‌های مختلف بیان می‌کند تا مطالعه کتاب برای همه آسان باشد.


گزیده کتاب آرامش ناب در محضر ریحانه قرآن

اولین‌بار، سوره مبارکه یس در سال ۱۳۸۷ در مسیر زندگی من قرار گرفت. آن زمان دانشجوی ترم اول در مقطع کارشناسی بودم. استاد محترم درس آشنایی با قرآن کریم، در طول مدت یک ترم، به دانشجویان می‌گفت: از روی سورهٔ یس تلاوت کنید. آن زمان من در حال و هوای جوانی بودم و فقط به‌ پاس کردن و گذراندن این درس فکر می‌کردم و حتی یک‌ لحظه هم فکر نکردم که چرا باید در تمام طول یک ترم، فقط یک سوره را تلاوت کنیم! خداوند مهربان چند سال بعد، مجدداً سوره یس را در مسیر زندگی من قرار داد. در یکی از سفرهایی که به شهرستان زیبای خوانسار داشتم، پسرعموی عزیزم راجع به سوره یس و برکات فراوان این سوره برای بنده توضیحاتی داد و در همین زمینه کتابی را معرفی کرد و به‌ قدری فن بیان خوب و شیوایی داشت که باعث شد به این سوره علاقه‌مند شوم. چند ماه بعد، یک شب به خانه آنها رفتیم و از من سؤال کرد آیا به توصیه‌ای که راجع به تلاوت قلب قرآن داشتم عمل می‌کنی؟ بنده هم صادقانه پاسخ دادم: گاهی اوقات بله و گاهی هم خیر! ایشان مجدداً به بیان نکات جالب و قابل‌توجه پیرامون موضوع گفت‌وگو پرداختند و با‌قدرت کلام خود، حس کنجکاوی را در من بیدار کردند. با خود عهد کردم به‌محض اینکه به تهران برسم، سوره یس را هر روز تلاوت کنم. بعد از مدتی به این سوره علاقه‌مند شدم، اما هنوز آن‌طور که باید اشتیاق لازم برای تلاوت روزانه قرآن را در وجود خودم بیدار می‌کردم، نداشتم.

صفحات کتاب :
34
کنگره :
‏‫‬‭BP۶۴/۶۸۲‭‬‭‬
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۱۱۲
کتابشناسی ملی :
8460557
شابک :
978-622-7852-44-8
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آرامش ناب در محضر ریحانه قرآن