امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بی‌سیم‌چی

کتاب بی‌سیم‌چی خاطرات جانباز علیرضا حجتی است که توسط سمانه‌سادات ملک ثابت به مرحله نگارش در آمده است. این کتاب در  72 صفحه و در انتشارات خط‌شکنان به چاپ رسیده است.

بی سیم چی در نیروهای مسلح به سربازی گفته می‌شود که مسئول مخابرات و ارتباطات نظاامی است؛ اما این تعریف در فرهنگ دفاع مقدس متفاوت است؛ چراکه این عنوان با خاطراتی از مجاهدت‌های این افراد همراه شده است. کتاب حاضر مربوط به یکی از آن بی‌سیم‌چی هاست، یکی از انسان‌هایی که دنیا را از دریچه مسائل شرعی می‌دید و بر مقاومت در برابر بیگانه اصرار داشت. او ماه‌های زیادی در مناطق جنگی حضور داشت و در یکی از عملیات‌ها مجروح شیمیایی شد تا بقیه زندگی را به رنج جانبازی، ارزشی عظیم دهد. او یکی از چند هزار جانباز شیمیایی است که به واسطه خیانت کشورهای غربی در حمایت از صدام به درد بزرگی مبتلا شد، در این کتاب خاطرات او را می‌خوانیم.

گزیده کتاب بی‌سیم‌چی

کم سن و سا‌ل‌ترین رزمنده، یکی از بسیجی‌های گردان ما بود که در وانفسای عملیات خیبر، ترکش به پایش اثابت کرده و زخمی شده بود. همان‌طور که خون از پایش می‌چکید، لنگان‌لنگان و با خنده و شادی، به طرف بچه‌ها می‌رفت و بین خط جا‌به‌جا می‌شد. بقیه از دیدن خنده او با آن وضعیت خنده‌شان می‌گرفت. هر چقدر هم که اصرار می کردند که برای مداوا به پشت خط برود، قبول نمی‌کرد. چند روزی که گذشت، زخم پایش خشک شد و بعدتر با دارو بهبود پیدا کرد. هم من و هم بقیه از دیدن شادی و روحیه او، شاد شدیم و درسی شد برایمان که به اندک زخمی نبازیم و با توکل و شادی حفط روحیه کنیم.

صفحات کتاب :
70
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۱۶۲۹‭
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9107695
شابک :
978-622-7897-61-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه بی سیم چی