امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رایحه ماه


کتاب رایحه ماه نوشتۀ الهه بهشتی نخستین کتاب از مجموعۀ سه جلدی، در باب زندگی نواب اربعۀ حضرت قائم (عج) است. اثر حاضر پیرامون زندگی نائب اول، عثمان بن سعید عمری و وقایع تاریخی سیاسی آن دوره و حقانیت شیعۀ امامیه روایت شده است. رایحه ماه در قالب رمان و واقع‌نمایی تاریخی به رشتۀ تحریر در آمده است.

قلبم به تپش افتاده بود و دستانم یخ کرده بود. نمی‌دانستم این چه حالی است. دو زانو نشستم و پنجه‌هایم را در هم فشردم. آمدن ایشان را ندیدم، بلکه از حضورشان سر چرخاندم. مبهوت نیم‌خیز شدم و به آن‌ چه می‌دیدم خیره شدم. آن‌جا در  آغوش آقایم، میان ملحفه‌های سپید، کودکی نشسته بود با صورتی مهتابی و موهایی سیاه و چشمانی که ...

بر دهان کوفتم تا فریاد نزنم. بر زانوانم به سوی آن‌ها رفتم. مولایم فرمودند: چشمت روشن باد عًمری که عاقبت پسرم قائم آل‌نبی را دیدی.



برشی از کتاب رایحه ماه


گفتم: من پیرمردی‌ام که عمری رهبران عزیزمان را خدمت کرده‌ام، اما بعد ... فردا مهزیار اهوازی به اینجا می‌آید. او را به خانۀ تو می‌فرستیم، از او به ‌نیکی پذیرایی کن. گمانم وکیل بعدی امام در اهواز باشد. ضمناً به دستور امام دیگر برای عروة ‌بن ‌یحیی نخاش بغدادی وجه نفرستید باید این حکم را به وکلای بلاد دیگر هم ابلاغ کنیم.

قطان به ‌حیرت پرسید: چرا؟ نخاش از بهترین و کارآمدترین وکلای بغداد است. همین دیروز جعفر حمیری اموال قم و دینور و قرمسین را به او تحویل داد و رسید مهمور گرفت. گفتم: اگر امام با تأکید می‌گویند به نخاش بغدادی وجوهی ندهید، وظیفۀ ما اطاعت است و بس.

کتابشناسی ملی :
8824757
شابک :
‫‭978-964-304-912-6‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‭BP۵۱/۳۵‬
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۹۵۹‬

کتاب های مشابه رایحه ماه