نظر شما چیست؟

 مجموعه کتاب باشگاه مغز کودکان توسط دکتر تارا رضاپور و دکتر حامد اختیاری نگاشته شده و انتشارات مهرسا آن را به چاپ رسانده است.

معرفی کتاب باشگاه مغز کودکان 

مراحل رشد بسیار متنوع و گوناگون‌اند. اما آنچه درباره‌ی هر یک از آن‌ها اهمیت دارد، یادگیری کامل آن توسط کودک است. رشد، مراحل مختلفی دارد که حوزه‌های گوناگونی را در برمی‌گیرد. بنابراین رشد کودک باید در همه‌ی زمینه‌های آن اعم از رشد عاطفی، مغزی، جسمی و حرکتی تامین شود تا بتواند در آینده به‌عنوان یک بزرگسال سالم در جامعه حضور یابد. دراین‌میان تمرینات مغزی برای رشد، مهارت‌های ذهنی، جایگاه ویژه‌ای را به خودشان اختصاص داده‌اند و از اهمیت بسیاری برخوردارند. به‌همین‌دلیل جامعه علمی و دانشگاهی همواره به‌دنبال طراحی و اجرای طرح‌هایی بوده است که در قالب تمرین، بازی و یا سرگرمی این وجه از رشد کودک را تامین کند.
جلد اول این مجموعه برای کودکان ۴ تا ۸ ساله طراحی شده است و با شیوه بازی محور، مغزکودک را بیدار می کند.
اگر به جلد دوم سر بزنید، با روش‌هایی بازی محور آشنا می‌شوید و به واسطه تمریناتی کودکانه، پله پله از مراحل آسان عبور می کند و با دشوارتر شدن به هدف فعالسازی ذهن نزدیکتر می‌شود.
جلد سوم نیز برای کودکانی که دو جلد پیشین را پشت سر گذاشته اند، با ساختار بازی محور کتاب آشناشده اند، نگاشته شده‌است و با قصه ها و کاردستی‌های تازه منتظرشان است.

خلاصه کتاب باشگاه مغز کودکان 

مجموعه‌ی باشگاه مغز کودک یکی از مجموعه کتاب‌های یادگیری و رشد کودکان است که با هدف و دغدغه‌ی رشد و تکامل فرآیندهای ذهنی برای کودکان فعالیت می‌کند. این مجموعه در تلاش است که با ارائه‌ی پکیج‌های آموزشی متعدد که شامل تمرین‌های کاربردی هستند، افراد را با فرهنگ مراقبت از مغز و اهمیت آن و همچنین ورزش‌های متنوع مغزی آشنا کند. باشگاه مغز در دو حوزه‌ی بزرگسال و کودک فعالیت کرده و کتاب‌های خود را هماهنگ با فرآیندهای یادگیری هر دو گروه تألیف و منتشر می‌کند. والدین و مربیانی که نسبت به یادگیری و رشد مغزی کودکان حساس‌اند و دوست دارند فرآیند یادگیری و رشد در آن‌ها به‌ طور کامل شکل بگیرد، می‌توانند این مجموعه‌ی آموزشی و علمی را تهیه کنند. این کتاب با هدف فعال‌سازی و تقویت هشت عملکرد مغزی زیر طراحی شده است. توجه، حافظه‌ی کاری، سرعت پردازش، هماهنگی حرکات دست و چشم، مهار پاسخ، انعطاف‌پذیری، پردازش‌های دیداری فضایی و استدلال است. 
والدین توجه داشته باشند که در انجام تمرین‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان را آزاد بگذارند تا کودک با خلاقیت خود، آن‌ها را انجام دهد. در جلد ۱ بهتر است والدین عجله نکنند و اجازه دهند کودکان نحوه حل تمرینات را به خوبی یاد بگیرند. تمرینات این کتاب به صورت هدف‌دار، پله پله و به تدریج از آسان به دشوار چیده شده‌اند و در هر پله کودک را با چالش جدیدی مواجه می‌سازند. 
کتاب باشگاه مغز کودکان مجموعه‌ای کاربردی برای گروه سنی 4 تا 8 سال است. این کتاب در سه سطح آسان، متوسط و سخت برای خردسالان با توانمندی‌های متفاوت تالیف شده است و همگام با پیشرفت مخاطب می‌توان به صورت پلکانی از تمرین‌های سخت‌تر استفاده کرد.
در این مجموعه 8 کارکرد عالی مغزی شامل توجه، تمرکز، استدلال، ادراک بینایی، حافظه، سرعت پردازش و … مورد توجه قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل تمرین‌هایی مثل ماز، رنگ‌آمیزی، پیدا کردن الگوها، تصاویر پنهان، تکمیل قرینه هر شکل و پیدا کردن تفاوت را شامل می شود. 

کتاب باشگاه مغز کودکان 1

کتاب باشگاه مغز کودک ۱، اولین جلد از این مجموعه 3 جلدی است که تمرین‌های آن در سطح آسان است. تمرینات کتاب‌ هر 4 پله یکبار تکرار می‌شود تا کودک با تمرین و تکرار به انواع مهارت‌های در نظر گرفته شده مسلط شود.
علاوه‌براین مجموعه کتاب حواستو جمع کن نیز یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی برای سنین پیش از دبستان است. این مجموعه نیز 4 موضوع مهم ریاضی، علوم، زبان آموزی و مهارت تفکر را به کودکان آموزش می‌دهد.

کتاب باشگاه مغز کودکان 2

تمرین‌های کتاب باشگاه مغز کودکان 2 دارای سطح متوسط است. این کتاب نیز با هدف فعال‌سازی و تقویت هشت عملکرد مغزی طراحی شده است. در صورتی که در حل تمرینات دچار مشکل شد، لازم است والدین او را راهنمایی کنند و از یادگیری کامل موضوع مطمئن شوند.
علاوه‌براین پیشنهاد ما به شما، تهیه کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت در کنار این مجموعه است. کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت نیز تمرین محور است.

کتاب باشگاه مغز کودکان 3

سومین جلد این مجموعه دارای سطح دشوار تمرینات است. برای بهره‌وری بهتر از این مجموعه پیشنهاد ما استفاده روزانه کودک از تمرینات است. حضور والدین در هنگام حل تمرین به اثربخشی آن نیز بسیار کمک می‌کند.
علاوه‌بر این کتاب باشگاه مغز برای گروه سنی 8 تا 99 سال نیز توسط نشر مهرسا منتشر شده است.

دانلود کتاب باشگاه مغز کودکان

نسخه الکترونیک کتاب باشگاه مغز کودکان در فراکتاب عرضه نشده است. خرید کتاب باشگاه مغز کودکان چاپی را در فراکتاب با تخفیف ویژه انجام دهید.

برشی از کتاب باشگاه مغز کودکان 

انجام تمرینات مغزی، چند سالی است که مورد علاقه ی بسیاری از محققان حوزه ی مطالعات مغز قرار گرفته و در شکل های متنوع توسط تیم های تحقیقاتی و دانشگاهی، طراحی شده و در اختیار افراد جامعه قرار گرفته است. این تمرینات که بر مبنای چارچوب های علمی هستند، برای هدف های متعددی به کار می روند که یکی از مهم ترین این اهداف، کمک به فرایند رشد و تقویت عملکردهای مغزی کودکان به ویژه در سنین پیش از دبستان است.

این دوره به دلیل آنکه در برهه ی زمانی حساس تکامل مغزی قرار دارد، بسیار حائز اهمیت است و می توان با بهره گیری از توانمندی های کودک، گذر آن را پربار و غنی نمود. تقویت عملکردهای مغزی مانند توجه، حافظه و عملکردهای اجرایی (مانند استدلال منطقی، کنترل مهاری) در طول این دوره ی زمانی می تواند ظرفیت مغز را برای سال های بعد افزایش دهد و احتمال موفقیت فرد را در زمینه های متعدد تحصیلی، شغلی و اجتماعی بیشتر کند. اگرچه کودک در این دوران حساس، در دنیایی از انواع بازی های حرکتی و فکری احاطه شده است، اما تمرینات مغزی به دلیل آنکه به شیوه ای هدفمند و منسجم، قسمت های مختلف مغز را درگیر می کنند، از اهمیت قابل ملاحظه ای در این زمینه برخوردار هستند و هیچ یک از بازی های کودکانه نمی توانند جایگزین آن ها شوند. 

کتاب باشگاه مغز کودکان1 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه‌ی کودکان در سنین پیش‌دبستانی و دبستان، (4 تا 8 ساله) که نیاز به یادگیری مهارت‌های مختلف برای رشد و پرورش مغز خود دارند، پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین بهتر است همه‌ی مربیان و والدینی که نسبت به یادگیری و فرایند رشد مغزی و ذهنی کودک خود حساس هستند، این مجموعه‌کتاب را برای فرزندانشان تهیه کنند. 

درباره ناشر

انتشارات مهرسا در سال ۱۳۹۰ به عنوان ناشر تخصصی در حوزه‌ی «مغز و شناخت» به منظور تولید محتوای آموزشی فاخر برای طیف گسترده‌ی مخاطبان فرهیخته از درمانگران تا مراجعان، خانواده‌ها و عموم مردم در گروه انتشاراتی مهر و ماه متولد شد.
همچنین استمرار انتشار کتاب‌های تخصصی درمان بیماری‌های مغزی و شناختی و فصلنامه‌ی پارسی طب اعتیاد، از دیگر برنامه‌های انتشارات مهرسا در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ است.

دانلود رایگان کتاب باشگاه مغز کودکان 

دانلود رایگان این کتاب منتشر نشده است اما علاقمندان به این کتاب پر هیجان می توانند به سایت ویا نرم افزار فرا کتاب مراجعه نمایند و این کتاب کاربردی را تهیه نمایند. 

کتاب باشگاه مغز کودکان توجه و تمرکز

پس از تجربه بسیار موفق کتاب باشگاه مغز (1)، نشر مهرسا این بار با مجموعه دیگری با شما همراه می‌شود که هدف اصلی آن فعال‌تر کردن بخش‌هایی از مغز است که وظیفه تمرکز حواس و به اصطلاح علمی‌تر، نگهداری توجه را بر عهده دارند. مولف در این کتاب سعی کرده تا با طراحی تمرینات متنوع و جذاب در 24 پله، توجه و تمرکز شما را به تدریج بهبود بخشید. شما در این کتاب، با مجموعه‌ای متفاوت از آن‌چه پیشتر در باشگاه مغز (1) ارائه شد، روبه رو می‌شوید و گام به گام با ابعاد مختلف توجه خود، آشنا می‌شوید. همچنین تمریناتی را می‌آموزید که می‌توانید به راحتی در طول روز آن‌ها را برای بهبود این کارکرد مغزی مهم به کار برید ...

خرید کتاب باشگاه مغز کودکان

در فراکتاب می‌توانید این مجموعه کتاب را با تخفیف ویژه خریداری نمایید.

خرید کتاب باشگاه مغز کودکان مشخصات کتاب باشگاه مغز کودکان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: مهرسا - مهر و ماه
نویسنده: حامد اختیاری و تارا رضاپور
تعداد صفحه: 192
موضوع: تربیت فرزند
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
192
کنگره :
‏‫‬‮‭LB۱۰۶۵‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۷۰/۱۵۴‬‬

کتاب های مشابه مجموعه کتاب باشگاه مغز کودکان