کتاب نجم ثاقب (دوره 2 جلدی)

در احوال امام غایب (عج)

امتیاز
5 / 0.0
خرید
550,000
15%
467,500
نظر شما چیست؟

کتاب نجم ثاقب در احوال امام غایب نوشته محدث میرزا حسین طبرسی نوری (ره) و در شرح و احوالات امام زمان می باشد ناشر آن نیز جمکران است.

معرفی کتاب نجم الثاقب

«نجم الثاقب در احوال امام غایب علیه السلام» به سفارش میرزای بزرگ شیرازی (صادر کننده تحریم تنباکو) از تألیفات مهم میرزا حسین نوری(ره) می باشد که به نگارش درآمده است.
این مجموعه کتاب دو جلدی درباره شرح حال و زندگی نامه امام مهدی(عج)، در دوازده باب به نگارش درآمده است.

خلاصه کتاب نجم الثاقب

این کتاب از دوازده باب از قرار زیر تشکیل می شود:
باب اول درباره ولادت با سعادت حضرت مهدی می باشد. باب دوم درباره اسامی و القاب و کنیه های آن حضرت، باب سوم به دو فصل تقسیم می شود؛ فصل اول درباره شمایل آن حضرت و فصل دوم درباره خصایص حضرت مهدی (عج)، باب چهارم نیز درباره اختلاف مسلمین در مورد وجود حضرت مهدی و باب بعدی یعنی باب پنجم درباره اثبات حضرت مهدی از روی احادیث اهل سنت و شیعه می باشد. باب ششم نیز در اثبات امامت آن حضرت از روی معجزات از حضرت مهدی و باب هفتم در مورد کسانی است که در غیبت کبری به حضور آن حضرت رسیدند. موضوع باب هشتم جمع بین حکایات و قصص مذکوره و آنچه رسیده در اخبار که باید مدعی رؤیت را در غیبت کبری تکذیب نمود. باب نهم درباره به فریاد رسی ایشان از بیابان ماندگان است. باب دهم به وظایف و تکالیف عباد و افراد نسبت به آن حضرت می پردازد. باب یازدهم در ذکر پاره‌ای از اوقات آن حضرت اختصاص دارد و باب دوازدهم و نهایی کتاب در ذکر اعمال و آدابی است که شاید بتوان به برکت آن ها، به سعادت ملاقات و شرف حضور باهرالنور امام عصر (صلوات الله علیه) رسید. چه بشناسد یا نشناسد.

کتاب نجم الثاقب محدث نوری

نجم‌الثاقب که نام کامل آن النجم الثاقب فی احوال الامام الحجة الغائب می باشد، کتابی به زبان فارسی، که حاج میرزا حسین طبرسی نوری همان محدث نوری آن را به نگارش دراورده است.

نجم ثاقب در قران

از نجم ثاقب در قران به تعبیر ستاره درخشان و شکافنده تاریکی یاد می شود که اجازه نزدیک شدن شیاطین به آسمان‌های بالا را نمی دهد. اما مراد از نجم ثاقِب چه کسی است؟ آیا مراد از آن آقا امام زمان (عج) می باشد؟
در سوره طارق: وَالسَّمَاء وَالطَّارِقِ  (طارق ایه ۱)‌ وَمَا اَدْرَاکَ مَا الطَّارِقُ (طارق ایه ۲) النَّجْمُ الثَّاقِبُ (طارق ایه۳)
سوگند به آسمان و کوبنده شب! و تو نمی‌دانی کوبنده شب چیست! همان ستاره درخشان و شکافنده تاریکی‌هاست! 

معنی نجم الثاقب

روایتی است که در آن آمده است که مقصود از نجم الثاقب ستاره‌ای است در آسمان هفتم که نور آن در تمامی آسمان ها نفوذ کرده است. (ثقب به معنی نفوذ است) و آن ستاره به ستاره امیرمومنان و ستاره اوصیا معروف است.

برشی از متن کتاب الثاقب

مؤلف داستان گفت وگوی خود با میرزا را در این ارتباط در مقدّمة نجم الثاقب چنین آورده است:
چندی پیش جناب مستطاب حاج میرزا حسن شیرازی با من مشورتی کرد و نظر ایشان بر این تعلّق گرفت که کتاب کمال الدّین به فارسی ترجمه شده و در میان اهل ایمان انتشار یابد [در پاسخ] من عرضه داشتم که جناب عالم فاضل سیّد علی اصفهانی معروف به (امامی) ـ شاگرد علامة مجلسی ـ آن را ترجمه کرده … همچنین بعضی از فضلای معاصر از سادات شمس آبادی اصفهان آن را ترجمه کرده اند و ترجمة دوبارة آن رنج بی فایده ای است.
جناب میرزای شیرازی از این اندیشه منصرف گشتند تا این که در ماه شعبان گذشته ( 1303 ق) شبی ایشان، مجدداً سخن از تألیف کتابی دربارة آن حضرت به میان آورده و سرانجام فرمودند: «بهتر آن است که مستقلاً کتابی در این باب نوشته شود و شخص شما برای این خدمت شایان، شایسته هستی». بنده معروض داشتم: «فعلاً مقدّمات اقدام این امر خطیر فراهم نیست امّا سال گذشته رساله ای به نام جنّة المأوی نوشتم و در آن [شرح احوال] کسانی را که در عصر غیبت کبری خدمت امام عصر(ع) رسیده اند، جمع آوری کردم و این غیر از کسانی است که در جلد سیزدهم بحارالانوار ذکر شده اند، اگر مصحلت می دانید جنة المأوی را ترجمه و مطالب موجود در بحارالانوار را نیز به آن بیفزایم تا کتاب خوبی از کار درآید. میرزا این نظر را پسندید و فرمود: «تنها بر این مطالب اکتفا نشود بلکه اندکی از حالات آن جناب نیز به آن افزوده گردد، هر چند که به ایجاز و اختصار باشد».
من نیز از بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) به خاطر حقّ همسایگی در خواست کمک کردم و بحمدالله از برکت آن جایگاه در اندک زمانی (نزدیک به سه ماه) این خدمت به انجام رسید و نام این گرامی نامه را نجم الثّاقب گذاشتم.

قیمت کتاب نجم الثاقب

قیمت کتاب نجم الثاقب با تخفیف برای علاقه مندان در فراکتاب در نظر گرفته شده است.

خرید کتاب نجم الثاقب

امکان خرید نسخه چاپی کتاب نجم الثاقب در فراکتاب فراهم است. می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب آن را خریداری کنید.

خرید کتاب نجم الثاقب مشخصات کتاب نجم الثاقب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جمکران
نویسنده: حسین بن محمدتقی نوری طبرسی
تعداد صفحه: 1064
موضوع: امام شناسی، مهدویت
قالب: چاپی 

 

شابک :
9789649733647

کتاب های مشابه نجم ثاقب (دوره 2 جلدی)