نظر شما چیست؟

کتاب در انتظار گودو، یکی از آثار مشهور ادبی جهان نوشته ی ساموئل بکت است. در این نمایشنامه به وضوح می توان آوارگی نسل بشر امروز را دید. این کتاب توسط م.ح. عباسپور ترجمه و به وسیله انتشارات روزگار نیز منتشر شده است.

معرفی کتاب در انتظار گودو

کتاب در انتظار گودو دارای ژانر کمدی است که در این عرصه بی نظیر وارد شده است و به صورت یک نمایشنامه سرگردانی و آوارگی امروزه ی بشر را به تصویر می کشد. با خواندن این نمایشنامه حتی این سردرگمی به خواننده نیز منتقل می شود که نمی داند بر سرنوشت شخصیت های داستان بخندد و یا بگرید.
اگر می خواهید با چشم واقع بین به زندگی نگاه کنید کتاب در انتظار گودو را مطالعه کنید. این کتاب به ما می آموزد که حال را دریابیم، چرا که این حال است که آینده را می سازد و می شود گذشته ی ما. اگر حال را با معیارهای درست و با ارزش زندگی کنیم، هم آینده ی خوبی در انتظار ما خواهد بود و هم گذشته ای خوب که از یادآوری آن شرمسار نشویم.

خلاصه کتاب در انتظار گودو

نویسنده در کتاب در انتظار گودو، دو شخصیت اصلی به نام های استراگون و ولادیمیر را در انتظاری پوچ و بی نتیجه برای آمدن شخصی به نام گودو را به گونه ای نوشته که هر بار که این دو نفر از آمدن گودو نا امید می شوند، سلسله عواملی دست به دست هم می دهد تا امیدی واهی در این دو نفر آن ها را به ادامه این انتظار بکشاند.
محل قرار استراگون و ولادیمیر با گودو روی تلی خاک کنار یک درخت است. استراگون فردی سر به هوا و بی توجه است که دچار حواس پرتی است و دائم حوادثی که اتفاق می افتد را از یاد می برد. ولادیمیر دقیق تر از او و نسبتا محتاط تر است. او استراگون را به صبر کردن برای آمدن گود و تشویق می کند.
کتاب در انتظار گودو دارای دو پرده به نام های زیر است:
پرده اول: جاده ی روستایی.
پرده ی دوم: روز بعد

فهرست کتاب

یادداشت مترجم
پرده اول: جاده ی روستایی.
پرده ی دوم: روز بعد.

در انتظار گودو خرید کتاب

نسخه الکترونیک کتاب در انتظار گودو را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

برشی از متن کتاب

پوتزو: (گوش نکرده است.) اُه، بله! امشب. (سرش را بلند می‏کند.) اگه لطف کنید یه کم بیشتر توجه کنید خوبه وگرنه اینجوری اصلاً به جایی نمی ‏رسیم. (به آسمان نگاه می کند.) نگاه کنید. (همه به آسمان نگاه می کنند به جز لاکی که دوباره درحال چرت زدن است. پوتزو طناب را می کشد.) نمی ‏خوای به آسمان نگاه کنی خوک! (لاکی به آسمان نگاه می کند.) خُب کافیه. (آن ها از نگاه کردن به آسمان دست می کشند.) فی نفسه چیز خارق العاده ای ‏‏در آن می بینی؟ رنگ پریده و درخشان مثل همه ی آسمان ها‏‏ در این ساعت از روز. (مکث) در این عرض جغرافیایی.

(مکث) هنگامی که هوا خوب باشه. (شاعرانه) یک ساعت پیش (به ساعتش نگاه می کند، کسل کننده) تقریباً (شاعرانه) بعد از ریزشی که از قبل شروع شده بود (مردد و با لحنی یکنواخت) تو فکر کن از ده صبح به بعد (شاعرانه) به شکلی خستگی ناپذیر نورهای سفید و قرمز جاری می شود و بعد شروع می کند کم کم به از دست دادن درخشندگی و به بی رنگی می رود (دستانش که به مرور پایین می آید.) کم رنگ، هر لحظه کم رنگ تر، کم رنگ تا (مکث دراماتیک، حرکات مفصل دست ها‏‏، که در هوا تکان می خورند.) پووف! تمام! آرام می شود. اما – (دستش را درحالتی سرزنش آمیز بالا برده است.) اما پشت این نقاب نجابت و آرامش، شب در حال پرشدن است. (با صدایی لرزان) و روی سرِ ما منفجر می شود. (با انگشتانش بشکن می زند.) ترق! این جوری! (خلسه از او دور می شود.) درست وقتی ما انتظارش رو نداریم. (سکوت، با نا امیدی) این هم از حکایت جهان هرجایی ما.
سکوت طولانی
استراگون: تا اونجا که عقل آدم قد بده.
ولادیمیر: آدم می تونه مترصد فرصت باشه.
استراگون: بدونه منتظر چیه.
ولادیمیر: نیاز نیست زیاد نگران باشی.
استراگون: فقط انتظار.
ولادیمیر: چیزی که ما بهش عادت کردیم.

قیمت کتاب در انتظار گودو

جهت اطلاع از قیمت کتاب در انتظار گودو می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید.

در انتظار گودو دانلود کتاب

کتاب در انتظار گودو pdf و یا به عبارتی نسخه اکترونیک آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود، آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

در انتظار گودو دانلود کتاب

مشخصات کتاب در انتظار گودو در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزگار
نویسنده: ساموئل بکت
مترجم: م.ح. عباسپور
تعداد صفحه: 128
موضوع: داستان خارجی، نمایشنامه
قالب: الکترونیک

 

صفحات کتاب :
128
کنگره :
PQ2606‏‫‬‮‭‏‫‭/ک3د4 1395
دیویی :
842/914
کتابشناسی ملی :
4395230
شابک :
‏‫‭978-964-374-658-2
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه در انتظار گودو