نظر شما چیست؟

کتاب هاکلبری فین نوشته ی مارک‌ تواین و ترجمه ی الهام‌ سادات یاسینی می باشد. کتاب رمان هاکلبری فین توسط رولند مان بازنویسی و تصویرگری های زیبای آن توسط نارش کومار انجام شده و انتشارات کتابستان معرفت این کتاب را منتشر کرده است.

معرفی کتاب هاکلبری فین

ماجراهای هاکلبری فین کتاب مارک‌ تواین با تصویرگری دلپذیر و جذاب نارش کومار داستان پسر نوجوانی را روایت می کند که هم زمان با دوره ی برده داری به فردی مدافع آزادی تبدیل می شود و این آغازی است برای رویدادهای بعد آن. با مطالعه کتاب هاکلبری فین شور نوجوانی، شور دوباره آغاز کردن و امید را در دل زنده و بیدار کنید و خواهی فهمید که هیچ چیز این دنیا پایدار نخواهد بود. 
کتاب ماجراهای هاکلبری فین برای مخاطب نوجوان بسیار جذاب است و فیلمی نیز از این کتاب اقتباس شده که نوجوانان دهه شصتی از بینندگان پر و پا قرص آن بوده اند.

خلاصه کتاب هاکلبری فین

در آن زمان فرار کردن ایده ی خوبی به نظر می رسید...
ویدوداگلاس، تمام تلاشش را برای تربیت هاکلبریفین می کند اما این تلاش ها بی فایده است. پوشیدن لباس تمیز، رفتن به مدرسه و فراهم کردن غذای گرم بعد از مدرسه، برای هاکلبری فین کسالت آور است.
هاک برای این که زندگی اش را جذاب تر کند، به گروه متمرد تام سایر ملحق می شود، با این حال وقتی تلاش آن ها برای شرارت با شکست مواجه می شود، مخصوصا در مورد موضوع خون بها، هاک هیجان را کنار می گذارد و تصمیم می گیرد تا مسیر زندگی اش را تغییر دهد. او به مدرسه می رود و به کسب و کار خودش فکر می کند. البته برای مدتی... 
وقتی پدرش دوباره باز می گردد، از آسمان و زمین برای او مشکل می بارد. هاک فکر می کند که به اندازه کافی زندگی معمولی را تجربه کرده است، پس تصمیم می گیرد، با کلک دریانوردی کند و خود را به جزیره ای مشخص برساند. وقتی به آن جا می رسد، متوجه می شود او تنها کسی نیست که آن جزیره را برای زندگی انتخاب کرده است. در آن جزیره او با دزدان، سیل، دو مرد متقلب، تیراندازی های شدید، کینه خانوادگی و بسیاری اتفاقات دیگر مواجه می شود.
بعد از ماجراجویی، هاک آرزو می کند تا بتواند به خانه برگردد و بعد از یک غذای گرم روی یک رختخواب دراز بکشد. اما آیا این آرزو به حقیقت تبدیل می شود، آیا این ماجراجویی ادامه دارد...؟

برشی از متن کتاب

-مطمئنم دلمون برای جزیره جکسون تنگ می‌شه
برای چند هفته روزها مخفی می شدیم و شب ها به سمت پایین رودخانه حرکت می کردیم. ماهی می گرفتیم و باهم صحبت می کردیم. بعضی اوقات من با احتیاط به شهر می رفتم و چیزهایی که لازم داشتیم را می خریدم.
یکی از روزها وقتی می خواستیم از کنار رود لوییس بگذریم با کشتی‌ای شکسته مواجه شدیم.
-جیم بذار برم نگاهی بهش بندازم.
-همه چیز خوبه نمی خوام این قایق شکسته رو بگردم.
جیم به من گفت که احساس بدی دارد برای همین باید زودتر آن قایق را ترک کنیم. موافق بودم اما بعد صدایی شنیدیم.
-لطفاً من رو نکش! قسم می خورم به کسی چیزی نمی گم!!
-گوش کن جیم صدایی می شنوم.
من با جیم صحبت کردم تا وارد قایق شویم. علاوه براین اگر تام سایر آن جا بود، حتما وارد آن قایق شکسته می شد. به این کار ماجراجویی می گفت و اگر آخرین کاری بود که می توانست انجام دهد، حتما آن قایق را می گشت.
...
احساس کردم هر آن چه لازم باشد ببینم، دیده ام و بهترین کار این است که این دو خانواده را با نفرتی که نسبت به یکدیگر دارند به حال خودشان رها کنم.
پیاده به سمت رودخانه به راه افتادم. باک!!! او مرده بود، وقتی که صورت باک را می پوشاندم، به دلیل محبتی که نسبت به من داشت، خیلی گریه کردم. 
-آقای جورج دنبالم بیایید. 
-جک اینجا چی کار می کنی؟! 
-همه به شمال رفتن، بیا بریم.. .

خرید کتاب هاکلبری فین

نسخه ی چاپی کتاب هاکلبری فین را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

نویسنده کتاب هاکلبری فین

ساموئل لانگورن کلمنز را بیشتر با نام مارک تواین می شناسند، بسیاری او را پدر ادبیات آمریکا می نامند. دو اثر معروف او ماجراجویی های تام سایر (۱۸۷۶) و ماجراجویی های تام سایر (۱۸۸۴) دو مورد از بهترین رمان های آمریکایی به شمار می روند. تواین در سی ام نوامبر سال ۱۸۳۵ در میسوری فلوریدا به دنیا آمد. او در شهر کوچک هانیبال واقع در رودخانه ی می سی سی پی بزرگ شد. این منطقه همان منطقه ای است که شخصیت های داستان های تام سایر و هاکلبری فین در آن جا زندگی می کردند.
تواین در طول زندگی اش، رشته و تخصص های مختلفی را امتحان کرد، اما در تمام این مدت به نویسندگی ادامه داد. اولین شغل او، کار آموزی چاپخانه بود. در همین زمان با یک کاپیتان معروف آشنا شد و او تواین را متقاعد کرد که ناخدا کشتی شود. بعد از دو سال، آموزش او موفق به دریافت گواهینامه شد و کارش را با هدایت کشتی های بخار در رودخانه ی می سی سی پی آغاز کرد، شغل خطرناک اما پر منفعتی بود.
زمان کودکی، تواین همزمان با دوره ی برده داری بود. بعد از آغاز جنگ داخلی در آمریکا او به فردی مدافع آزادی تبدیل شد. او معتقد بود که خرید و فروش برده باید متوقف شود.
با وجود این که ابتدا کارش را با نوشته های طنز آغاز کرد اما مشکلات زندگی شخصی اش باعث شد تا در سال های بعد تبدیل به نویسنده ای جدی و حتی بدبین شود. او همسر و دو دخترش را از دست داد و این وقایع شوم موجب شد تا هیچ گاه نتواند وضعیت بهتری پیدا کند. تواین در سال ۱۹۱۰ از دنیا رفت با این حال هنوز هم یکی از بهترین نویسندگان در سراسر جهان است.

هاکلبری فین دانلود کتاب

دانلود کتاب هاکلبری فین در نرم افزار فراکتاب برای علاقه مندان به رمان فراهم است.پس از دانلود، می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

هاکلبری فین دانلود کتاب

مشخصات کتاب هاکلبری فین در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: مارک‌ تواین
مترجم:  الهام‌ سادات یاسینی
تعداد صفحه: 68
موضوع: داستان خارجی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
68
کنگره :
PS۳۵۶۹ ‭/‮الف‬۸۲‏‫‬‮‭م۲
دیویی :
‫‬‮‭[ج]۸۱۳/۵۴
کتابشناسی ملی :
۵۶۲۴۱۵۶
شابک :
978-600-8460-94-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ماجراجویی هاکلبری فین