امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
12,000
نظر شما چیست؟

کتاب دن کیشوت، اثر میگل د سروانتس و با ترجمه کیومرث پارسای به رشته تحریر درآمده و در انتشارات روزگار به نشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

معرفی کتاب دن کیشوت جلد اول

دن کیشوت کتاب مشهوری است که شهرت آن به دلیل رخدادها و اتفاقات گوناگونی است که به روایت آن ها پرداخته می شود.
مجموعه ی رمان «دن کیشوت» به روایت اصیل زاده ای به نام دون کیخوته دلامانچا می پردازد که در روزگاری زندگی می کند که دیگر از آن شهسواری و دلاوری خبری نیست اما با وجود این قضایا، شخصیت اصلی داستان با اراده ای محکم، تصمیم دارد این خلا را پر کرده و گستره ی این نوع دلاوری ها را از نو بر پا کند که شاید آن رویاهایی را که در سر پرورانده به حقیقت مبدل شود.

درباره نویسنده کتاب

پدن میگل د سروانتس ساآود را ملقب به شاهزاده نبوغ در ۲۹ سپتامبر ۱۵۴۷ میلادی در آلکالاد هنارس در ۳۲ کیلومتری مادرید دیده به جهان گشود. پدر وی پزشک بود و همیشه در این آرزو بود که فرزندش یک شوالیه سرشناس و نامدار اسپانیایی شود اما میگل همان طور که با فنون رزم آوری آشنا شده بود به شعر سرودن علاقه زیادی داشت. سروانتس در ۱۷ سالگی به دستور فیلیپ دوم پادشاه وقت اسپانیا برای شرکت در جنگ به ایتالیا سفر کرد و به ارتش این کشور پیوست و در جنگ لپانتو شرکت کرد و در این جنگ بود که دست چپش به دلیل صدمه ای که به اعصاب دستش وارد شد از کار افتاد وی در ایتالیا به مطالعه برخی از آثار ادبی پرداخت و تحت تأثیر هنر ایتالیایی قرار گرفت. 
سروانتس بعد از بازگشت به اسپانیا به ارتش این کشور پیوست و در همین زمان بود که از پادشاه اسپانیا نشان دلیری دریافت کرد. سرانجام وی در ۱۵۷۲ میلادی به زندگی نظامی خود پایان داد و زندگی عادی خود را از سر گرفت. درباره تحصیلات ابتدایی سروانتس ابهاماتی وجود دارد بنابر یکی از داستان های وی با نام داستان های عبرت آموز او مدتی در مدرسه یسوعی ها وابسته به کلیسای اتولیک سرگرم تحصیل بوده است. بر خلاف نویسندگان آن دوره اسپانیا او هیچ گاه تحصیلات دانشگاهی نداشته است. خوان لوپز د اویوس مدیر مدرسه شهرداری مادرید از سروانتس به عنوان شاگرد دوست داشتنی یاد می کرد در هر صورت او می بایستی که دانش آموزی در همین مدرسه بوده باشد یا آن که زیر نظر شخصی به نام لوپز د اویوس تحصیل کرده باشد.

دانلود کتاب دن کیشوت 

نسخه الکترونیک جلد اول کتاب دن کیشوت را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خلاصه کتاب دن کیشوت 

داستان، داستان دلاوری های «دون کیخوته دلامانچا» از اصیل زادگان است که با وجود زندگی معمولی، قصد دارد رزم جنگی بپوشد و دلاوری باشد اسب سوار و شمشیر به دست و بشتابد به سوی آینده ای که در ذهن خویش رسم نموده اما دنیای واقعی، هم چون رویاهایی که در ذهن خویش ساخته با او مهربان نبوده و دن کیشوت داستان ما را به رویارویی حقیقت زندگی می کشاند.
کتاب دن کیشوت، شامل ماجراها و رخداد های گوناگونی نظیر؛ ویژگی ها و رفتارهای نجیب زاده نامدار دون کیخوته دلامانچا، نخستین عزیمت دون کیخوته از منطقه لامانچا، شیوه دلپذیر نیل به مقام پهلوانی، ماجراهای مربوط به پس از ترک کاروانسرا، ادامه ناکامی های پهلوان، تفتیش کتابخانه نجیب زاده فرزانه توسط کشیش و سلمانی، دومین ماجرای پهلوان دون کیخوته دلامانچا، پیروزی بر آسیاب های بادی و سایر ماجراها، پایان نبرد هراسناک بیسکانیایی و دلاور لامانچا، گفتگوهای جالب میان دون کیخوته و سانچو پانزا، ماجرای دون کیخوته و چوپانان، ماجرایی که چوپان برای دون کیخوته و همکاران خود تعریف کرد، پایان ماجراهای مارسلای چوپان و سایر رویدادها می باشد که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

برشی از متن کتاب 

گفتگوهای جالب میان دون کیخوته و سانچو پانزا

سانچو پانزا پس از کتک خوردن از مستخدمان کشیش ها، بیهوش بر زمین افتاد. دقایقی بعد به هوش آمد، از جای برخاست و به دقت صحنه نبرد اربابش دون کیخوته را زیر نظر گرفت. صمیمانه آرزو داشت پهلوان به پیروزی دست یابد. بیشتر به این دلیل که هرچه زودتر صاحب کشور یا جزیره ای شود و بر آن حکم براند. سرانجام نبرد با پیروزی دون کیخوته به پایان رسید و پهلوان آماده سوار شدن بر روسی نانته شد. سانچو به سرعت دوید تا برای اربابش رکاب بگیرد، ولی پیش از این که دون کیخوته سوار شود، مهتر در برابرش زانو زد، دستش را گرفت، بوسید و گفت:
ای ارباب مهربان! عالیجناب دون کیخوته! از آن حضرت تقاضا می کنم حکومت جزیره ای را که در این نبرد مهم به دست آورده اید، به من بسپارید. مطمئن باشید این جزیره هر اندازه بزرگ باشد، می توانم از عهده اداره آن، بهتر از همه ساکنان جهان، برآیم.
دون کیخوته پاسخ داد:
آه سانچو، برادرم! این رویداد و نبردهای مشابه، جزیره ای به دنبال ندارد. بلکه تنها ماجراهایی است که در مسیر هر انسانی شکل می گیرد و چیزی جز گوش بریده یا سر شکسته نصیب کسی نمی کند و سودی ندارد. ولی باید شکیبا باشی، چون رویدادهای مهمتری در پیش خواهد بود که موجب می شود بتوانم تو را حاکم جزیره کنم یا شغلی مهمتر از آن به تو بدهم.
سانچو برای سپاسگزاری، راه افراط را پیش گرفت و پس از بوسه مجددی که بر دست ارباب زد، زره او را نیز بوسید و به او کمک کرد سوار بر روسی نانته شود. سپس خود نیز سوار بر الاغ شد، حیوان را هی کرد و به دنبال دون کیخوته که بدون وداع با بانوان نشسته در کالسکه به پیش می تاخت و چیزی نمانده بود در بیشه ای در همان نزدیکی از گستره دید محو شود، رفت.
سانچو تا جایی که الاغ قدرت داشت، به دنبال ارباب می تاخت، ولی روسی نانته چنان سریع می رفت که مهتر عقب ماند. ناچار شد فریاد بزند تا دون کیخوته توقف کند. پهلوان با شنیدن صدای مهتر، عنان روسی نانته را کشید و حیوان را متوقف کرد تا مهتر از راه رسید.

جملات کتاب دن کیشوت

نه واقعیت این است که در تاریخ یا جای دیگری نخوانده ام، چون نه خواندن بلدم و نه نوشتن. ولی به جرات می توانم بگویم که تا کنون در خدمت کسی نبوده ام که شجاع تر از شما باشد. امیدوارم این شجاعت موجب گرفتاری و مرگ نشود.
...
ساکت باش! هرگز در جایی خوانده یا شنیده ای پهلوانی دنیاگرد را حتی اگر مرتکب قتل شده باشد به دادگاه ببرند؟

دانلود کتاب دن کیشوت 

مشخصات کتاب دن کیشوت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزگار
نویسنده: میگل د سروانتس
مترجم: کیومرث پارسای
تعداد صفحه: 1513
موضوع: رمان خارجی 
قالب: الکترونیک

 

صفحات کتاب :
1513
کنگره :
‏‫‭‬‭PQ‏‫‭۱۳۹۰
دیویی :
‏‫‭‬‭۸۶۳/۳
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۰‎۸‎۸‎۷‎۲‎۰
شابک :
978-964-374-126-6
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه دون کیشوت (جلد اول)