امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
24,000
نظر شما چیست؟

کتاب مادام بواری، نخستین و برجسته ترین اثر «گوستاو فلوبر»، نویسنده ی نامدار و رئالیست فرانسوی با ترجمه‌ی سارا راکی توسط انتشارات پر منتشر شده است.

معرفی کتاب مادام بواری

در طول تاریخ و از زمان چاپ کتاب مادام بواری (یا بوواری)، تحلیل‌های عمیق و همه‌جانبه‌ای در قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه از آن ارائه شده که این قلم‌فرسایی‌ها نشان از اهمیت و برجستگی این اثر در میان جوامع مختلف دارد. «گوستاو فلوبر»، نویسنده‌ی نامدار و رئالیست فرانسوی نگارش این کتاب را از سپتامبر ۱۸۵۱ تا آوریل ۱۸۵۶، به مدت پنج سال، در «کرواسه» انجام داد و در این مدت روزانه بیش از چند خط نمی‌نوشت و مرتب مشغول ویرایش نوشته‌های پیشین بود و هرآنچه را بر کاغذ می‌آورد با صدای بلند برای خود می‌خواند. او که بسیار با شخصیت «مادام بواری» هم‌ذات‌پنداری می‌کرده، در نامه‌ای گفته که هنگام نوشتن صحنه‌ی سم‌خوردن «اِما بواری»، مزه‌ی آرسنیک را در دهان خود احساس کرده است.

خلاصه کتاب مادام بواری

مهم‌ترین شخصیت داستانی زن کتاب مادام بوراری «اِما بواری» است که این چنین نظر روانشناسان و اهل ادبیات را به خود جلب کرده؛ دختری شهرستانی که مشتاق زیبایی، ثروت، عشق و جامعه‌ای سطح بالاست و همواره در پی ایده‌آل‌های خیال بافانه و جاه‌طلبی‌اش می‌گردد. هرچند عده‌ای او را نماینده‌ی گروه کوچکی از زن‌ها می‌دانند، ولی پرتره‌ی عمیق و به‌یادماندنی «اِما» در طول رمان، تصویری از وضعیت روانی بخش مهمی از زنان جامعه را نشان می‌دهد.

برشی از متن کتاب

لباس‏های خوابش را با آب مقدس تطهیر کردند و کشیش از جعبه مسکوکات مقدس نان گرد و نازک سفیدی را بیرون آورد. با بی‏حالی و همراه با نشاط ملکوتی تقلا کرد تا با لبانش بر هدیه‏ای که از طرف خداوند به او داده شده، بوسه بزند. پرده‏های شاه‏نشین همانند ابرها به‏آرامی او را در بر گرفته و اشعه‏های شمع‏های مومی که به روی میز می‏سوختند، همانند هاله‏های نورانی خیره‏کننده بودند.
سپس سرش را روی بالشت برمی‏گرداند و خیال می‏کرد در فضا آهنگ چنگ فرشته‏ها را می‏شنود و در آسمان لاجوردی خداوند را با عظمت و بزرگی‏اش دیده که در میان آسمان بر تخت زرینی نشسته و با علامت به فرشتگان خود که بال‏های آتشینی داشتند دستور می‏داد که به زمین بیایند و او را روی دست‏هایشان به بالا بیاورند. این رؤیای باشکوه همانند زیباترین رؤیاهای ممکن بود که در خاطرش می‏ماند، به‏طوری‏که خیلی سعی می‏کرد تا آن احساس شیرین را دوباره به یاد آورد.
روح او که با غرورش شکنجه شده بود در برابر لطف خداوند آرام می‏گرفت و طعم لذت ضعف را می‏چشید. او نابودی آرزوهایش را می‏دید و فهمید برای رسیدن به لذت‏های آسمانی باید از هوی و هوس خود بگذرد. او متوجه شد عشقی فرای همه عشق‏ها و خوشی‏هایی بس گرانقدرتر وجود دارد که نه فاصله‏ای بین آن می‏افتد و نه پایانی دارد، بلکه ابدی هستند. در میان آرزوهای تخیلی خود پاکی خلوصی را می‏دید که در بالای زمین در حرکت است و با آسمان درآمیخته شده است. او خواست که توصیه شود. چند تسبیح خرید و مهره و زنجیر را به خود آویزان کرد. آرزو می‏کرد جعبه زمردی اشیاء متبرکه را در اتاقش و در کنار تختش بگذارد تا هر شب آن را ببوسد.

کتاب مادام بواری خرید

خرید کتاب مادام بواری به صورت دو نسخه الکترونیک و صوتی از طریق نرم افزار فراکتاب امکان پذیر است. پس از دانلود می توانید از آن در کتابخوان فراکتاب بهره ببرید.

نقد کتاب مادام بواری

درباره ی کتاب مادام بواری، جالب آن‌جاست، با این‌که «فلوبر» پیش از ظهور عقاید روانشناختی نوین می‌زیسته و در سال 1880 که «زیگموند فروید» فقط ۲۴ سال داشت از دنیا رفت (هم‌زمانی بانمک این‌که «مادام بواری» سال ۱۸۵۶ منتشر شده، یعنی درست سال تولد «فروید»)، با نگرشی واقع‌بینانه به انسان و روحیات او پرداخته و در آثارش واقعیت را از افسانه جدا کرده و کاملاً بی‌طرفانه به بیان عینی رفتار بشر می‌پردازد، حتی در کتابش اصطلاحاتی به کار برده که «فروید» ۳۰ سال بعد اختراع‌شان کرد؛ همچنین «اِما» یک قرن پیش از آن‌که «سیمون دو بوآر» به عنوان مادر فمینیسم در فرانسه ظهور کند، تمام تلاش خود را می‌کند تا مثل مردها زندگی کند. چه در معاشرت، چه در خوش‌گذرانی و چه در به دست گرفتن افسار امور اقتصادی؛ آن هم در جامعه‌ی نیمه‌ی نخست قرن نوزدهم که رفتارهایی بسیار کوچک‌تر از این، تابوهایی بسیار بزرگ محسوب می‌شدند.
شاید بتوان گفت بعد از «راسکولنیکف» در «جنایت و مکافات»، مهم‌ترین شخصیت داستانی زن «اِما بواری» است که اینچنین نظر روانشناسان و اهل ادبیات را به خود جلب کرده است.

دانلود کتاب صوتی مادام بواری

کتاب صوتی مادام بواری با گویندگی صنا محمدی و نسرین کوچک خوانی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.

دانلود کتاب صوتی مادام بواری

مشخصات کتاب مادام بواری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: پر
نویسنده: گوستاو فلوبر
مترجم: سارا راکی
تعداد صفحه: 440
موضوع:  داستان خارجی
قالب: الکترونیک و صوتی

 

صفحات کتاب :
440
کنگره :
PQ2390‭ /م2‭‬ ‏‫‭‏‫‭1396
دیویی :
843/8
کتابشناسی ملی :
4624752
شابک :
978-600-7241-69-1
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مادام بواری