کتاب رسول مولتان

روایتی از زندگی سردار فرهنگی، شهید سید محمدعلی رحیمی به روایت همسر شهید: مریم قاسمی‌زهد

امتیاز
5 / 4.7
مشاهده نمونه
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
خرید
75,000
15%
63,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب رسول مولتان، حکایت زندگی و شهادت یک جهادگر فرهنگی، به روایت خانم مریم قاسمی زهد و به قلم زینب عرفانیان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

معرفی کتاب رسول مولتان

رسول، یعنی کسی که رسالتی را به عهده دارد. مولتان، نام روستایی کوچک در کشور پاکستان است.
مبارزه نباید حتما در میدان جنگ و با تیر و تفنگ باشد، مبارزه می تواند روشنگری فکر و فرهنگ در عرصه اجتماع باشد، مبارزه می تواند خدمت به تشیع و شیعیان محروم در سایر نقاط جهان باشد. رسول مولتان، ماجرای زندگی یک مبارز و مجاهد فرهنگی، حکایت زندگی و شهادت سیدمحمدعلی رحیمی یک خادم و مجاهد فرهنگی است؛ کسی که با تمام توان و در نهایت اخلاص، رسالت دینی و فرهنگی، برای خدمت به اسلام و تشییع را در شهر و دیاری غریب به عهده داشته است.
داستان زندگی شهید سیدمحمدعلی رحیمی سفیر فرهنگی ایران در کشور پاکستان، وحکایت شهادت غریبانه وی به دست گروهک تکفیری جهنگوی زائیده فرقه منحوس وهابیت را در رسول مولتان بخوانید.
مریم قاسمی زهد، همسر شهید سیدمحمدعلی رحیمی در کتاب رسول مولتان، لحظه لحظه های زندگی با سیدمحمدعلی رحیمی را از ازدواج، تا سفرهای دوشادوش همسر به کشورهای مختلف برای انجام وظیفه و در نهایت، تک و تنها مواجهه شدن با جنازه همسر شهیدش آن هم در دیاری غریب را با زبانی روان و شیوا بیان می کند.

خلاصه کتاب رسول مولتان 

زینب عرفانیان نگارش کتاب رسول مولتان را با توضیح مختصری از کودکی شهید و سپس شیوه آشنایی و ازدواج شهید رحیمی با مریم قاسمی زهد شروع می کند و با تشریح هجده سال زندگی پر فراز و نشیب و سرشار از عشق و همدلی این دو، همسفر شدن دوشادوش مریم با همسرش، شهر به شهر و کشور به کشور برای انجام رسالت بزرگ فرهنگی و دینی شان ادامه می دهد.
شهید سیدمحمدعلی رحیمی سال1336 در شهر اهواز به دنیا آمد و بعد از سپری شدن دوران کودکی در استان خوزستان به خاطر شرایط شغلی پدر همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. در بحبوبه انقلاب جزو فعالان عرصه مبارزه بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، محیط های مختلفی را برای خدمت تجربه کرد؛ مثل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته انقلاب اسلامی، کانون ارشاد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت، در سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی جای خود را یافت و رایزن فرهنگی ایران شد. برای محمدعلی مهم نبود در جنوب تهران خدمت می کند یا در دهلی نو و یا حتی در روستای کوچک، محروم و دورافتاده مولتان، برای او فقط مهم این بود که بتواند به ایران و اسلام خدمت کند.
رسول مولتان حکایت شهیدی که نیمی از جوانی و زندگی اش را در راه تبلیغ اسلام و روشنگری در این زمینه گذراند ودر محروم ترین مناطق کشورهای مسلمان نشین آسیایی مثل هند، پاکستان و افغانستان روزگارگذارند و از نزدیک شاهد مظلومیت و محرومیت شیعه در کشورهای مختلف بود. زندگی سخت در ایران، هندوستان، افغانستان و پاکستان، رگبار تهدیدهای خارجی و زلزله تهمت های داخلی هیچ کدام نتوانست شهیدرحیمی را از ادامه راه و هدف رسالتش باز دارد تا اینکه در نهایت با شهد شیرین شهادت مزد خالصانه ی خدماتش را گرفت.
شهید سید محمدعلی رحیمی در 2اسفند سال1375 پس از هجده ماه خدمت صادقانه، در دفتر فرهنگی ایران در روستای محروم و شیعه نشین مولتان پاکستان در دفتر کارش در یک حمله تروریستی ناجوانمردانه، توسط گروهک تکفیری جهنگوی به شهادت رسید و در پانزده اسفند همان سال در بهشت زهرای تهران قطعه50 ردیف13 شماره 17 به خاک سپرده شد.

برشی از متن کتاب رسول مولتان

یک سال و نیم در مولتان اقامت داشتیم . یک روستا در پاکستان که حتی یک خانواده ایرانی هم در آنجا نبود. هم زبان نبودن، بی محلی ها و بی محبتی ها، بی توجهی ها، کمبود امکانات و سختی های زیادی در آنجا داشتیم اما با این حال زمانی که یکی از مسئولین ارشد جمهوری اسلامی به دیدار ما آمده بود. شهید رحیمی به من گفتند اگر حاج آقا پرسیدند: اینجا اوضاع زندگیتان چطور است و مشکلی چیزی ندارید، فقط بگو الحمد لله....
........................
«یادم نیست چند بار مسیر بین دفتر علی و راهرو را رفتیم و بدن‌های خونی را دیدیم و برگشتیم. می‌آمدم خانه و با خودم فکر می‌کردم صحنه‌هایی که دیدم، واقعیت ندارد. برمی‌گشتم تا دوباره ببینم و مطمئن شوم. طفلک مهدی هم پا به پای من می‌آمد. حیران و سرگردان، پای برهنه روی خون‌ها، بین بدن‌های بی‌جان راه می‌رفتیم و برمی‌گشتیم خانه.»

خرید کتاب رسول مولتان

نسخه چاپی کتاب رسول مولتان را می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن فراکتاب سفارش داده و خریداری نمایید.

کتاب صوتی رسول مولتان

نسخه صوتی کتاب رسول مولتان با گویندگی فاطمه میناخانی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس در کتابخوان فراکتاب به آن گوش فرا دهید.

دانلود کتاب رسول مولتان

نسخه الکترونیک کتاب رسول مولتان می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود نمایید و پس از دانلود در کتابخوان فراکتاب آن را مطالعه کنید.

دانلود کتاب رسول مولتان

مشخصات کتاب رسول مولتان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: زینب عرفانیان
تعداد صفحه: 216
موضوع: شهدا، زندگی نامه و خاطرات
قالب: چاپی و الکترونیک و صوتی

 

صفحات کتاب :
216
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/ر333‏‫‭ق2 1394
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
3979213
شابک :
978-600-03-0142-2
سال نشر :
1394
شابک دیجیتال :
978-600-03-2728-6

کتاب های مشابه رسول مولتان