نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب وقتی که نیچه گریست، نوشته ی اروین دی‌یالوم و ترجمه ی کیومرث پارسای، توسط انتشارات جامی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است. هنگامی که نیچه گریست رمانی است تخیلی، پرهیجان و با سبک معمایی، همچنین این کتاب درون مایه روانشناختی نیز دارد.

معرفی کتاب وقتی که نیچه گریست

کتاب هنگامی که نیچه گریست رمانی است تخیلی، پرهیجان و با سبک معمایی، همچنین این کتاب درون مایه روانشناختی نیز دارد. اروین دی یالوم با نوشتن این کتاب، «واقعیت و تخیل» و «محیط و تطبیق» را به گونه ای با هم تلفیق می کند و در هم می آمیزد که ماجرای ماندگاری در مورد نیروی رهایی بخش رفاقت، به نمایش بگذارد. 

خلاصه کتاب وقتی که نیچه گریست

داستان کتاب وقتی که نیچه گریست در وین سده نوزدهم رخ می دهد، داستانی آمیخته از عشق، سرنوشت و اراده ای در میان خرد گرایان و در واقع تصویری روشن از جامعه ی آن دوران را ارائه می کند. یوزف بروئر که یکی از بنیانگذاران مکتب تحلیل روانی نیز هست، در اوج این دوران زندگی می کرده است و فریدریش نیچه نیز به عنوان یکی از بزرگترین فیلسوفان اروپا که در آستانه خودکشی ناشی از افسردگی قرار دارد و آن قدر ناتوان است که قادر به درمان سردردهای شدید و سایر بیماری هایش نیست. در همین بین بروئر می خواهد نیچه را با کاربرد تجربی گفتگو درمانی تحت زیر نظر بگیرد تا شاید درمان شود ولی هرگز انتظار نداشت که نیچه در نشست های برگزار شده به دنبال آرامش باشد و ... 
کتاب هنگامی که نیچه گریست در 22فصل به ماجرای نیچه و بروئر می پردازد.

برشی از متن کتاب

روانپزشک جوان آسایشگاه، عاشق برتا شده و پس از ارائه پیشنهاد ازدواج، مراقبت از زن را به پزشک دیگری ارجاع داده است. آیا این عشق، دوجانبه بود؟ بدون تردید برتا هم علاقه نشان داده است. دکتر اکسنر حتما به اندازه کافی شعور دارد که با توجه به مجرد بودن، به سرعت از کار با بیمار خودداری می کند. آنچه بروئر را می آزرد، اندیشیدن در مورد لبخند برتا بود که یک بار به خودش ارزانی شد و سپس اکسنر جوان را تحت تأثیر قرار می داد. 
برتا بدتر از همیشه شده است! بروئر با چه حماقتی راجع به تأثیر مثبت روش تازه خواب مغناطیسی برای مادر برتا داد سخن داده بود! از این به بعد در مورد او چه فکری می کردند؟ جامعه پزشکی، پشت سر او چه خواهد گفت؟ کاش در جلسه سخنرانی با حضور برادر لو سالومه، آن همه از روش جدید درمان حرف نمی زد! چرا یاد نمی گیرد دهانش را ببندد؟ از شدت حقارت و ندامت، بر خود لرزید. آیا کسی متوجه میزان عشق او به برتا شده است؟ بدون تردید همه چنین پرسشی را در ذهن دارند که چرا یک پزشک، چندین ماه متوالی، دو ساعت در روز برای بیمار خود وقت تلف می کند؟ می دانست که برتا وابستگی زیادی به پدرش دارد. آیا در مقام پزشک، از این وابستگی سوء ستفاده نکرده است؟ چه دلیلی جز همین وابستگی وجود دارد که برتا را عاشق مردی زشت، با سن و سال او کند؟
شکست خورده و خسته، بیشتر در بستر فرو رفت. چرا این گونه خود را عذاب می داد؟ هرچه بیشتر زمان می گذشت، دچار نگرانی های بیشتری می شد. یهودی بودن هم مشکلات جداگانه ای داشت. جنبش ضد یهود، کرسی استادی دانشگاه را از او گرفته و حزب جدید شونرر، انجمن ملی آلمان، سخنرانی های شریرانه یهودی ستیز در نشست های انجمن اصلاحات اتریش و تحریک اصناف کارگری به منظور حمله به سرمایه داران، روزنامه نگاران، کارگران راه آهن و تماشاخانه های یهودیان، دردسرساز بود. در همین هفته، شونرر آشوب در شهر برپا کرد و خواستار برقراری دوباره محدودیت های قانونی پیشین در زندگی یهودیان شد. بروئر می دانست که این توصیه، اوضاع را بدتر می کند. دانشگاه بی درنگ تحت تأثیر قرار گرفت و احزاب دانشجویی مقرر داشتند که چون یهودیان فاقد شرافت به دنیا می آیند، اجازه ندارند در برابر توهین، تقاضای دوئل و اعاده حیثیت کنند. تا آن لحظه به پزشکان یهودی تعرض نشده بود، ولی انتظار می رفت چنین کاری هم صورت بگیرد.

دانلود کتاب وقتی که نیچه گریست

نسخه الکترونیکی کتاب وقتی که نیچه گریست را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب وقتی که نیچه گریست

مشخصات کتاب وقتی که نیچه گریست در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جامی
نویسنده: اروین دی‌یالوم
مترجم:   کیومرث پارسای
تعداد صفحه: 424
موضوع: داستان خارجی
قالب: الکترونیک

 

کتابشناسی ملی :
3299159‬‬
شابک :
978-600-176-095-2‬‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
424
کنگره :
‏‫PS3573‭‬‭‬ ‭/‮الف‬7‏‫‭و9 1392
دیویی :
813/54

کتاب های مشابه هنگامی که نیچه گریست