امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نشانه‌ های ظهور او

کتاب «نشانه‌های ظهور او»، نوشته محمد خادمی‌ شیرازی است که در انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

وظیفه هر شیعه ـ به ویژه در زمان حاضر ـ این است که به یاد امام عصر(عج) خویش باشد و در ترویج نام مقدس آن سرور نهایت اهتمام را مبذول دارد و به‌خصوص در شناخت امام زمان و حجت بالغه الهی کوشا باشد تا شیعیان آن بزرگوار از مصادیق حدیث نبوی (مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً) نباشند، آن هم با طول زمان غیبت و تاریکی آن و پر شدن عالم از فتنه و فساد و تزلزل عقاید مذهبی و تبلیغات سوء دشمنان ولایت.

علائم ظهور یا نشانه‌های ظهور حوادثی که در آستانه ظهور یا قیام امام زمان (عج) رخ می‌دهند، علائم ظهور به حتمی و غیرحتمی تقسیم می‌شوند. علائم حتمی، علائمی است که پیش از ظهور قطعا اتفاق می‌افتد؛ مانند صیحه آسمانی، خروج سفیانی، قیام یمانی، قتل نفس زکیه و خَسف بَیداء و نشانه‏‌های غیرحتمی علائمی است که بدون تحقق آنها هم امکان ظهور امام زمان وجود دارد. در برخی از منابع روایی، نشانه‌های ظهور مهدی(عج) با علامت‌های برپایی قیامت آمیخته شده است. در کتاب «نشانه های ظهور او» نویسنده کتاب در 11 فصل به ترجمه و شرح احادیث شیعی مربوط به ظهور امام زمان (ع) و نشانه‌های ظهور ایشان می‌پردازد. این کتاب از منابع معتبر شیعی نگارش یافته و نشانه‌های ظهور در احادیث پیامبر و معصومان از فصل‌های مهم آن است.

گزیده کتاب نشانه‌ های ظهور او

«آنچه در قرآن کریم از طرف خداوند بزرگ به وسیله رسول اکرم (ص) به ما رسیده، واجب‌الاطاعه است و کوچکترین تردیدی درباره آن نباید کرد؛ چرا که از منبع علم خداوندی سرچشمه گرفته است. از جمله بشارت‌هایی که در قرآن مجید در ضمن آیاتی داده شده، مسأله قیام جهانی حضرت بقیه‌الله ارواحناله‌الفداء و سیطره عدل و داد در عالم، بعد از پرشدن آن از ظلم و جور است که مرحوم علامه نوری در مقدمه کتاب شریف «کشف الاستار» ادعای تواتر، از فریقین (شیعه و سنی) نموده است و این نتیجه به دست می‌آید که باید ظلم و تباهی از سرتاسر جهان محو گردد و جهان از عدالت پر شود، نه اینکه به خیال خام بعضی از نویسندگان، عدالت در حکومت حضرت مهدی (ع) تغلیبی باشد و همچنان افراد شرور، کم یا زیاد، در اجتماع دیده شوند. طبق نص صریح آیات قرآن و تفاسیر رسیده از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پس از پرشدن عالم از ظلم و جور، قسط و عدل بر آن حاکمیت خواهد یافت و همان‌گونه که عرض شد، در این زمینه بزرگان مذهب نظیر علامه نوری و دیگران نیز دعوی تواتر نموده‌اند. بنابراین، دیگر جایی برای عدالت تغلیبی و طرفداران آن نمی‌ماند». 

صفحات کتاب :
226
کنگره :
‏‫‬‭‭BP۲۲۴/۴‭‮‬‏‫‭‬‏‫‬‭/خ‌۲۴ن‌۵ 1395
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۴۶۲‬
کتابشناسی ملی :
4567995
شابک :
9789649734033
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه نشانه های ظهور او