نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهایی از غم جدایی 

کتاب رهایی از غم جدایی نوشته سوزان اندرسون و ترجمه سید مرتضی نظری است که توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب با ارائه راهکارهایی مفید و اثرگذار به همه‌ی قربانیان جدایی‌های عاطفی کمک می‌کند تا از درد تنهایی و طرد شدگی رها شوند و بتوانند عشق جدیدی را در سطحی بهتر و عمیق‌تر از گذشته خود تجربه کنند. پایان احتمالی یک رابطه را به آغاز یک زندگی و عشق جدید تبدیل کنید ترس از طرد شدن و تنها ماندن یک از اساسی ترین ترس های ما است و باید هم اینگونه باشد . ترس از طرد شدن، اغلب انسان را در هم می شکند و می تواند در بقیه عمر اثرش را روی زندگی شما بگذارد. در بحبوحه ی لطمه عاطفی، بسیار سخت است که پایانی برای احساسات طردشدگی، شرمساری و خیانت پیدا کرد. در این کتاب تحول بر انگیز " سوزان اندرسون" روان درمانگری که تخصصش کمک کردن به افراد در تجربیات از دست دادن، دل شکستگی و طرد شدگی است، با بهره گیری از بیش از 25 سال تجربه در این زمینه، به شما کمک می کند این درد را به یک درس تبدیل کنید. این کتاب طراحی شده است تا به همه قربانیان جدایی های عاطفی کمک کند. چه شما از یک تجربه از دست دادن در این اواخر رنج می برید و چه متاثر زخم به جا مانده از گذشته باشید؛ چه در الگوهای رفتاری درگیر شده باشید که سایر روابطتان را تباه می کند، و چه در رابطه ای باشید که در آن دیگر عشق را احساس نمی کنید. از ضربه شک دهنده اولیه تا شروعی دوباره، این کتاب برنامه ای کامل برای التیام حس طرد شدگی ارائه می دهد. فرایند التیام این کتاب فراتر از جملات آرام بخش رفته و به ایجاد تغییرات واقعی می رسد. این فرایند التیام به شما کمک خواهد کرد در 5 مرحله جهانی طرد شدگی (در هم شکستن، ترک کردن ، درونی کردن ، خشم ، و بلند شدن ) حرکت کند. شما قرار است با منشاء ها و کاربرد های رفتاری و بیوشیمیایی هریک از مراحل آشنا شوید. تمرینات عملی که به منظور بهبود زندگیتان ارائه شده است، به شما یاد خواهد داد چگونه درد اجتناب ناپذیر را مدیریت کرده و سپس پیش بروید تا درک کاملا جدیدی از خویشتن ایجاد کنید. ظرفیت عشق را در خودتان افزایش دهید و عشق جدیدی را در سطحی عمیق تر و غنی تر از گذشته پیدا کنید.

بخشی از کتاب رهایی از غم جدایی 

طرد کننده ها اندازه ، شکل، سایه، سن، جنسیت و تیپ های شخصیتی متفاوتی دارند. گفتن این که چه کسی می تواند در یک رابطه عاطفی مسئولیت پذیر باشد و چه کسی نمی تواند، این که چه کسی شایستگی اعتماد ما را دارد و چه کسی این شایستگی را ندارد، و این که چه کسی احتمالاً یک طرد کننده خواهد بود، دشوار است.
چیزی که این درک یا تصور را باز هم دشوارتر می کند این است: شخصی که برای فردی یک طرد کننده است، ممکن است برای فرد دیگری یک شریک مادام العمر باشد. شرایط پیرامون روابط ،آن قدر پیچیده و متغیر است که قضاوت کردن اخلاقی، مقصر دانستن ها و تعمیم دادن ها نه تنها عاقلانه بلکه منصفانه هم نیست.
فقط این را بدانید که بسیاری از طرد کنندگان از همان ابتدا با این نیت آغاز نمی کنند که عمداً به کسی صدمه بزنند. بسیاری از آن ها انسان هایی هستند که همراه با فرد دیگر در جستجوی پاسخ سؤالات شان به چالش های دشوار زندگی هستند. اما طرد کنندگان سریالی نیز وجود دارند؛ آن هایی که از وارد کردن لطمه عاطفی به کسانی که عاشق شان هستند انرژی می گیرند. برای این افراد، خانه خراب کردن دیگران، روش آن ها برای به نمایش گذاشتن قدرت شان است.
حتی کسانی که از چنین نیازی انگیزه نمی گیرند، ممکن است وقتی شخصی که پشت سر گذاشته اند ظاهراً بیش از حد بیچاره و درمانده شده و شدیداً می خواهد که آن ها برگردند، با این حال، این افراد حس خوبی درباره اهمیت خودشان تجربه کنند. البته به خاطر درد و رنجی که طرف مقابل شان تجربه می کند، این افراد معمولاً احساس پیروزی هم نمی کنند. در عوض، آن ها فروتنانه ابراز می کنند که مثلاً به خاطر این که باعث رنج و محنت شما شده اند احساس گناه می کنند. این افراد اغلب وقتی با شور و شعف بیش تری درگیر زندگی (و رابطه) جدیدشان می شوند به راحتی حواس شان از این احساس گناهی که دارند پرت می شود.
برخی طرد کنندگان قادرند با غافل ماندن از تأثیری که روی دیگران گذاشته اند، از چنبره درد و سوزش ناگهانی گناه رها شوند و به تعبیری کلی، آن ها نسبت به اثر تخریبی شان به انکار روی می آورند. این حالت به آن ها کمک می کند تا تصویری از خودشان به عنوان انسان هایی با محبت و دارای شأن و منزلت حفظ کنند. اغلب این انکار برای کسی که در یک رابطه جا گذاشته شده است (تا تکه تکه های رابطه ی ویران شده را از زمین بردارد)، بی رحمانه و ظالمانه در نظر گرفته می شود.در هر حال، برخی طرد کنندگان دیگر نیز وجود دارند که قادر نیستند درد و رنجی که باعث آن شده اندرا انکار کنند، و به خاطر شکست خوردن رابطه شان غم و اندوهی اصیل، شبیه غم و اندوه شما را تجربه می کنند.
این برنامه التیام طرد شدگی به تمام کسانی تقدیم می شود که در حفظ رابطه شان با مشکل مواجه شده اند.

صفحات کتاب :
182
کنگره :
‫PIR8223 ‭/ھ48357‫‬‮‭غ8 1392
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3153420
شابک :
978-600-7052-01-3
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه رهایی از غم جدایی