نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب بهترین شکل ممکن، مجموعه‌ای از داستان کوتاه از مصطفی مستور است که هر کدام از داستان ها در یکی از شهرهای ایران اتفاق می‌افتد. این کتاب، روایتی ساده و عاشقانه از زندگی دارد و با همکاری نشر چشمه در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب بهترین شکل ممکن 

این کتاب مصطفی مستور یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آثار او می باشد و با دیگر آثار این نویسنده، متفاوت است. چرا که در این اثر، جزئیات صحنه‌ها و حالات افراد مورد بررسی قرار گرفته است و خواننده، هنگام مطالعه این کتاب، احساس می کند که نمایشنامه ای به قلم مصطفی مستور می‌خواند. 

خلاصه کتاب بهترین شکل ممکن 

روایت‌های داستان در شهرهای «شیراز، تهران، بندر انزلی، مشهد، اهواز، اصفهان»، اتفاق می‌افتد. شاید گذاشتن نام شهرهای مختلف بر داستان‌ها، گویای این باشد که عشق در هر نقطه و شهری می تواند اتفاق بیفتد ولی در هر مکانی که اتفاق بیفتد تازه و بی بدیل است. اکنون نگاهی گذرا خواهیم داشت به برخی از داستان های این کتاب داستان اول، داستان بچه های یک محله و کنجکاوی آنها درباره مرد مرموزی است که اهل محل او را خرما صدا می کنند. او همیشه پالتویی بلند به تن دارد و عاشق فیلم های هندی است. در پایان داستان مشخص می شود که این مرد همسر خود را به قتل رسانده و توسط پلیس دستگیر می شود. 
داستان دوم، داستان زنی تنهاست که در تهران زندگی می کند و سه فرزندش در خارج از کشور زندگی می کنند. او در خلوت و تنهایی خود، آرزوی دیدار فرزندانش را دارد که در نهایت، با این آرزو، از دنیا می‌رود. 
داستان بعدی،(داستان مشهد)، داستان مرد جوانی است که کتاب شعری با نام گربه همسایه، منتشر کرده است. چندی بعد فردی به نام کوشکی با او تماس می‌گیرد و از او می خواهد که با وکیلش به مشهد برود... 
اگر به داستان ها و رمان‌های ایرانی و عاشقانه علاقه‌مند هستید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود کتاب بهترین شکل ممکن pdf

کتاب بهترین شکل ممکن pdf در فراکتاب وجود ندارد اما نسخه چاپی کتاب با تخفیف ویژه در اختیار شماست.

برشی از متن کتاب بهترین شکل ممکن 

ماجرای این داستان، ممکن است مثل قصه های اغلب فیلم های ایرانی و هندی باورپذیر به نظر نرسد. با این حال، من اینجا مطلقا نمیخواهم – و اگر بخواهم احتمالا نمیتوانم ـ صحت وقایع آن را به کمک منابع بیرون داستان برای خواننده باورپذیر کنم. بدیهی است گفتن این که «ماجرای این داستان واقعی است کمکی به باورپذیری آن نمی کند. ظاهرا واقعی «بودن» ربط زیادی به «باورپذیر بودن» ندارد.

همچنین فکر می‌کنم استدلال برای امکان منطقی وقوع آن هم بی فایده است. درست است که در امکان منطقی، هر رویدادی که غیر ممکن نباشد، محتمل است، اما صرف «محتمل بودن» یک واقعه نمی‌تواند ما را در باور کردن آن رویداد عمیقا متقاعد کند. با این حال، بدون آن که بخواهم به متن داستان اشاره کنم تنها بر این نکته تاکید میکنم که باورپذیری برای هر کس بستگی دارد به جایی که او ایستاده است. یعنی چیزی که برای کسی واقعیت ساده ای است ممکن است برای دیگری رویایی دست نیافتنی باشد ... 

خرید کتاب بهترین شکل ممکن 

از این کتاب پی دی اف رایگان موجود نمی‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فراکتاب، این کتاب را دریافت و مطالعه کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که پی دی اف آن را فقط در نرم افزار فراکتاب می توانید تهیه کنید. خارج از فراکتاب، امکان دانلود وجود ندارد.

خرید کتاب بهترین شکل ممکن

مشخصات کتاب شکل ممکن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: چشمه
نویسنده: مصطفی مستور
تعداد صفحه: 115
موضوع: داستان کوتاه
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
115
دیویی :
8فا3/62
شابک :
9786002296849
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه بهترین شکل ممکن