نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب مدیریت توجه، راهکارهایی برای افزایش تمرکز و به دست گرفتن کنترل زندگی، کتابی مناسب در حوزه توسعه فردی و سازمانی، برای افزایش بهره وری افراد و سازمان ها به قلم نیر ایال با همکاری جولی لی و ترجمه سمیه قوامی نژاد توسط انتشارات آریانا قلم منتشر شد. این کتاب با اسامی دیگری مانند ذهن حواس جمع و انحراف ناپذیر نیز منتشر شده است. 

معرفی کتاب مدیریت توجه

اگر برای شما هم پیش آمده که به جای رسیدگی به کاری که قرار بوده انجام دهید با دریافت یک پیام ساده، ساعت ها در دنیای مجازی غرق و کاملا از دنیای بیرون غافل شوید، اگر خواندن یک خبر و یا دریافت یک تماس ساعت ها شما را از کاری که باید انجام می دادید دورتر کرده است. اگر مدت هاست که تصمیم دارید به دوستانتان سر بزنید و با خانواده معاشرت کنید، اما وقت ندارید. اگر روزها و ماه هاست که منتطرید، زمانی پیدا کنید تا به دنبال الویت ها و رویاهایتان بروید، باید بدانید که کتاب مدیریت توجه راهکار رهایی شما از این مشغله ها و گرفتاری هاست. مدیریت توجه همان چیزی است که به شما کمک می کند مشغله ها و حواس پرتی های خود را مدیریت کنید و برای همه خواسته های مهم و الویت دارتان وقت بگذارید.
نیر ایال در این کتاب شما را با ترفندهای صرفه جویی و مدیریت ز مان آشنا می کند و یادآور می شود که با مدیریت ذهن و تفکر چقدر زندگی دقیق تر و شیرین تر می شود. مدیریت توجه مهارتی است که هم می تواند در زندگی فردی شما مفید باشد و هم برای بالا بردن بهره وری در سازمان و در حیطه شغلی بسیار مهم و موثر باشد. مدیریت توجه هنر سازگاری با الویت ها ست.

خلاصه کتاب مدیریت توجه

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناروی های روز افزون در دنیای امروز، تبلیغات رنگ به رنگ رسانه ها، پیدایش خبرگزاری های مختلف، انواع شبکه های اجتماعی و صدها عامل دیگر که هر یک به نوعی باعث حواس پرتی و پراکندگی ذهن شما و همچنین عدم تمرکزدر حین انجام امورات مختلف می شوند. انجام دقیق و به موقع کارها سخت تر و سخت تر شده است. شاید بارها پیش آمده باشد که در حین انجام کاری مهم تمرکز خود را از دست داده باشید یا آنقدر درگیر مسائل سطحی و سرگرم کننده اطراف شده باشید که فراموش کرده باشید کاری دارید که باید به سرانجام برسانیدش. مدیریت توجه دقیقا در همین مواقع به کمک شما می شتابد. مدیریت توجه به عبارتی ساده تر کنترل توجه و تمرکز ذهن شما به روی یک موضوع خاص است. مدیریت توجه به شما می آموزد چگونه ذهن و رفتار خود را کنترل کنید و از پراکندگی به سوی گزینش «یک» بروید یک کارِ خاص، یک فکرِ خاص یا هر یکِ خاص دیگر که در آن لحظه الویت شماست. مدیریت توجه به شما می آموزد زندگی هدفمند وانتخابی داشته باشد و اجازه ندهید عوامل حواس پرتی محیطی و بیرونی برای لحظه های شما تصمیم بگیرند. این روش به شما کمک می کند به چیزهایی که برای شما مهم است بپردازید نه به آنچه که برای دیگران مهم است و مانع حرکت شما می شود. مدیریت توجه دراین قرن پر از آشفتگی یکی از مهم ترین مهارت های بهره وری می باشد. 
در کتاب مدیریت توجه نویسنده چهار گروه اصلی از رفتارها را به صورت جمعی به شما می آموزد تمرکز، ذهن آگاهی، حضورو جریان؛ درضمن آنها به بیان تکنیک هایِ اجرایی علمی و روانشناسی می پردازد و تمرین های کاربردی را ارائه می دهد؛ تا بتوانید عوامل حواس پرتی بیرونی و گاها درونی را شناسایی و کشف کنید. مدیریت توجه شیوه مدیریت حواس پرتی ها و در نهایت راهکار افزایش بهره وری را به شما می آموزد. ایال همچنین با بیان مثال هایی از تجربیات شخصی افرادسعی می کند که مطالب کتاب را برایتان ملموس تر کند؛ تجربیاتی که شاید برای خیلی از ماها مشترک باشد.
کتاب مدیریت توجه از سی و پنج فصل تشکیل شده که در زیر بعضی از عناوین این فصول آمده است: 
قدرت فوق‌العاده شما، حواس‌جمع بودن، واقعاً چه‌چیزی به ما انگیزه می‌دهد؟، مدیریت زمان یعنی مدیریت رنج، از درون خودتان با حواس‌پرتی مواجه شوید، نگاهی تازه به محرک‌های درونی، نگاهی تازه به کار، نگاهی تازه به خلق‌وخوی شما، ارزش‌هایتان را به زمان تبدیل کنید، مراقب ورودی کار باشید، نه خروجی کار، برای روابط مهم برنامه‌ریزی کنید، با شریک‌های کاری‌تان هماهنگ شوید و ...

برشی از متن کتاب

برای این که آنطور که دوست داریم زندگی کنیم، انجام دادن کارهای درست کافی نیست، بلکه باید کارهای اشتباهی را هم که ما را از مسیرمان دور می کنند کنار بگذاریم. همه ما می دانیم اگر می خواهیم کمر باریک باشیم، خوردن کیک به جای سالاد سالم به ضررمان است. همگی موافقیم که بی هدف گشتن در شبکه های اجتماعی به اندازه وقت گذراندن با دوستان واقعی فایده ندارد. می فهمیم که اگر می خواهیم در محل کار مفید باشیم، باید وقت تلف نکنیم و واقعا کار کنیم. همین حالا هم می دانیم باید چه کار کنیم. آنچه نمی دانیم این است که چطور حواسمان پرت نشود.
خطی را تصور کنید که ارزش همه کارهای روز مره شما شما را نشان می دهد. سمت راست کارهای مثبت اند؛ سمت چپ کارهای منفی.
سمت راست این ردیف تمرکز حواس است به معنای «به سوی خود کشیدن و جذب کردن». می توانیم تمرکز حواس را کارهایی در نظر بگیریم که ما را به سوی آنچه در زندگی می‌ خواهیم می کشانند. سمت چپ خط حواس پرتی است، برعکس تمرکز حواس و به معنای «دور کردن ذهن». ریشه هر دو واژه در لاتین یکی است. حواس پرتی ها نمی گذارند به زندگی رویایی مان دست پیداکنیم، همه رفتارهای ما، چه از سر حواس جمعی باشند چه از روی حواس پرتی، برانگیخته از محرک های درونی یا بیرونی اند. 
محرک های درونی از دورن وجود خودمان به ما علامت می دهند. وقتی شکم مان قار و قور می کند، به دنبال خوراکی می گردیم.وقتی سردمان است، ژاکتی برای گرم کردن خودمان پیدا می کنیم، وقتی غمگین، تنها یا مضطربیم شاید به دوست یا محبوبمان زنگ بزنیم تا دلداریمان دهد.
 از سوی دیگر، در اطرافمان محرک های بیرونی هستند که به ما علامت می دهند قدم بعدی مان چه باشد، مثل صداهای دنگ و دینگ و زینگ که باعث می شوند ایمیلمان را ببینیم، اخبار را نگاه کنیم یا تماس تلفنی مان را جواب دهیم. افراد هم ممکن است جز محرک ها بیرونی باشند، مثلاً همکاری که کنار میز کارمان می‌ایستد. اشیا هم گاهی محرک بیرونی اند، مثلا تلویزیون که بودنش کافی است تا روشنش کنیم.
محرک‌ها، چه بیرونی باشند و چه درونی، ما را به انجام دادن کاری دعوت می‌کنند که یا با هدف اصلی مان همسوست (تمرکز حواس) یا همسو نیست (حواس پرتی). تمرکز حواس کمک می کند به هدفمان برسیم و حواس پرتی ما را از هدفمان دور می کند.

خرید کتاب مدیریت توجه

نسخه ی چاپی کتاب مدیریت توجه را می توانید از سایت یا اپلیکیشن فراکتاب خریداری کنید.

خرید کتاب مدیریت توجه

مشخصات کتاب مدیریت توجه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: آریانا قلم
نویسنده: نیر ایال
مترجم:  سمیه قوامی نژاد
تعداد صفحه: 304
موضوع: توسعه شخصی، مدیریت بر خود
قالب: چاپی 

 

صفحات کتاب :
304
دیویی :
153/733
شابک :
9786227089127
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مدیریت توجه