دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

مسابقه کتابخوانی راز آشباریا

آبان 1403 . علی مهدوی

مسابقه کتابخوانی راز آشباریا با بیش از 600 میلیون تومان جایزه نقدی و غیر نقدی با دو روش در حال برگزاری است.
1- شرکت در بازی راز آشباریا (با 571 میلیون جایزه)
2- پاسخ پیامکی به سوالات کتاب ده راز آشباریا (50 میلیون تومان جایزه)

پویش راز آشباریا چیست؟

🔰این پویش با محوریت کتاب «ده راز آشباریا» و به هدف آشناسازی نوجوانان با رسانه، فریب‌های آن و اتفاقات پشت پرده رسانه‌ها است. پویش با محوریت دو رکن برگزار می‌گردد:
1⃣ کتاب ده راز آشباریا که در قالب داستانی طنز و فانتزی نوجوانان را درگیر فریب‌های رسانه‌ای و پشت پرده آن می‌کند.
2⃣ بازی راز آشباریا. در این بازی نوجوان در نقش دادستان یک دادگاه است که باید مجرم بودن شخصیت اول داستان را اثبات نماید.

⭕ در این پویش مخاطب ابتدا کتاب را مطالعه کرده و سپس به جای آنکه با یک آزمون چهارگزینه‌ای صرفا حافظه او سنجیده شود، در بازی آزمون راز آشباریا شرکت کرده و به کسب امتیاز و رقابت با دوستان دیگرش می‌پردازد. بازی آزمون می‌تواند تحلیل نوجوانان را به چالش کشیده و مفهوم را بهتر به آن‌ها منتقل نماید.

مسابقه کتابخوانی راز آشباریا

این مسابقه ویژه نوجوانان مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم

♨️ با بیش از 600 میلیون تومان جایزه

✅ با محوریت بازی راز آشباریا و کتاب ده راز آشباریا❗

دادپزخانه شهر به دنبال دادبستان می‌گردد❗

آیا شما می‌توانید این پرونده دشوار را به پایان برسانید؟!

نحوه شرکت در مسابقه

با خرید کتاب الکترونیک و یا چاپی می‌توانید در این مسابقه شرکت کنید. پس از خرید و مطالعه کتاب، پاسخ مسابقه کتاب راز آشباریا را مشابه الگوی ذیل به شماره 1000100015000 پیامک کنید.

مسابقه کتابخوانی راز آشباریا

با خرید کتاب الکترونیک کد یازده رقمی برای شما ارسال خواهد شد و می‌توانید آن را طبق الگوی بالا پیامک کنید.

در کتاب چاپی کد یازده رقمی همراه با برگه مسابقه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معرفی کتاب 10 راز آشباریا

🔰 کتاب 10 راز آشباریا، یک کتاب خواندنی برای نوجوانان است که با زبانی ساده و قابل فهم و با استفاده از جذابیت‌های داستانی و فضای طنز تعدادی از مهم‌ترین تکنیک‌های فریب رسانه‌ای را آموزش دهد.
◀ زیرعنوان این کتاب یعنی “ده اصل طلایی که به من آموخت چگونه مخ مردم را بار فرغون کنم” به خوبی به ساختار محتوایی کتاب اشاره می‌کند.
این کتاب در خلال سفر شخصیت اصلی به یک سرزمین خیالی به نام آشباریا و استخدام او در یک کمپانیِ رسانه‌ای در خلال روایتی گیرا، طنز و فانتزی، تکنیک‌هایی که این کمپانی برای فریب مردم به کار می‌برد را نمایش می‌دهد و مخاطب را نسبت به فریب‌های مشابهی که در دنیای واقعی توسط رسانه‌ها اتفاق می‌افتد حساس می‌کند.
این اثر به مسائلی مانند روایت‌سازی دروغ، سؤاستفاده از تیترهای تحریف‌کننده، جابه‌جا کردن اولویت‌ها، دوقطبی‌سازی، برچسب‌زنی، مغالطۀ مسموم کردن چاه، مارپیچ سکوت، نقش مخرب سلبریتی‌ها و مسائل دیگری که مخاطب هر روز در رسانه‌ها با آن مواجه است پرداخته و نسبت به آنها آگاهی داده است.
⚜ یکی ازویژگی‌های مهم این کتاب آن است که به جای بیان مستقیم و آموزشی، در قالبی تمثیلی به بیان این محتوا پرداخته و به همین دلیل تا حد زیادی خودش را از پیش‌داوری‌های مخاطب رها کرده و خواندن کتاب را برای نوجوانان کم‌حوصله شیرین کرده است. علاوه بر داستان، تصویرسازی‌های متعدد کتاب هم به از بین رفتن فضای خشک آموزشی و خواندنی‌تر شدن آن کمک کرده است.

شروع کنید

روزی که کُهشاد وارد آشباریا شد، حتی یک درصد هم احتمال نمی‌داد که کار به اینجا برسد. اما چلوجلو زندگی خودش و همه ما را زیر و رو کرد.!!
حالا که خودش همه ماجرا را برایمان نوشته، نباید این ماجرا بیشتر از این کش پیدا کند. دادبستان شهر باید هر چه سریع‌تر انتخاب شود!

🔍 کتاب را تهیه کنید، دست‌نوشته‌های کهشاد را بخوانید و این پرونده پر پیچ و تاب را به پایان برسانید.بازی را شروع کنید

علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *