دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

داستان کوتاه پیامبران برای کودکان

آذر 1402 . سمانه خوش انگشت

فهرست مطالب

خلاصه داستان حضرت محمد برای کودکان

قصه زندگی حضرت محمد (ص) برای کودکان آنها را با پیامبر مهربانی ها آشنا می کند. قصه زندگی حضرت محمد (ص) در افزایش آگاهی و همچنین نشاط روحیه کودکان تأثیر بسیاری دارد. با خواندن داستان کوتاه پیامبران برای کودکان به این نتیجه می رسند که، پیامبر عزیز ما اگرچه از طرف خداوند برای راهنمایی و هدایت ما آمده بودند، ولی فرقی با مردم عادی نداشتند. داستان پیامبران برای کودکان هدایتگر است ان شا الله.

زندگی حضرت محمد (ص) الگوهای مناسبی را برای زندگی فرزندانمان خواهد داشت.

داستان کوتاه پیامبران برای کودکان

کار و تلاش

روزی پیامبر صلی الله علیه و آله با اصحاب خود نشسته بودند. پیامبر جوان نیرومندی را دید که اول صبح مشغول کار و تلاش می باشد. بعضی از حاضران گفتند: این شایسته تمجید و ستایش بود، اگر نیروی جوانی خود را در راه خدا به کار می انداخت ؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: چنین نگویید، اگر این جوان کار می کند تا نیازمندیهای خود را تاءمین کند و از دیگران بی نیاز گردد، در راه خدا گام برداشته و همچنین اگر به نفع پدر و مادر ناتوان و کودکان خردسالش کار کند و آنها را از مردم بی نیاز سازد، باز هم در راه خدا قدم برداشته است.

رفتار با مردم

در حالی که پیامبر صلی الله علیه و آله میدان جنگ بود، عربی به محضر او رسید و رکاب شترش را گرفت و گفت: یا رسول الله، عملی را به من بیاموز که سبب رفتنم به بهشت گردد.
حضرت فرمود: با مردم آن گونه رفتار کن که دوست داری با تو آن گونه رفتار کنند، و از رفتار با آنها که خوشایند تو نیست، بپرهیز.

داستان کوتاه از مهربانی پیامبر برای کودکان

کتاب بهترین هم بازی

کتاب بهترین هم بازی ده جلوه از مهربانی های پیامبر با کودکان را به نمایش گذاشته است. ده داستان کوتاه از مهربانی پیامبر برای کودکان و ده صحنه ی واقعی از زندگانی پیامبر که برای همه ی انسان های روی زمین الگوی نیکو و قابل پیروی است. بازنویسی این روایات توسط محسن نعماء صورت گرفته و تصویر گری آن را فاطمه زمانه رو به سامان رسانده است.

پیامبر (ص) همواره هوای کودکان را داشت.همیشه به مردم سفارش آنان را می کرد و گاهی خودش با آنان هم بازی می شد.کودکان را بسیار دوست داشت وهمه را به مهربانی با آنان سفارش می کرد.

کتاب مادر آفتاب به 2 صورت الکترونیکی و چاپی موجود می باشد. شما می توانید از این کتاب به راحتی استفاده کنید.

15 تخفیف

بهترین هم بازی

معرفی کتاب بهترین هم بازی کتاب بهترین هم بازی ده جلوه از مهربانی های پیامبر با کودکان را به نمایش گذاشته است.ده صحنه ی واقعی از زندگانی پیامبر که برای...
محسن نعماء
نویسنده
فاطمه زمان رو
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب بهترین هم بازی

داستان کوتاه پیامبران

داستان زندگی حضرت یونس در شکم ماهی به زبان کودکانه

حضرت یونس(ع) از طرف خداوند برای هدایت و ارشاد مردم شهر نینوا به پیامبری انتخاب شد. او سالهای زیادی آن مردم را نصیحت کرد و به خداپرستی فرا خواند اما غیر از دو نفر، بقیه به او ایمان نیاوردند. او نیز به درگاه خدا شکایت کرد و از خداوند برای آن قوم سرکش تقاضای عذاب نمود و چون دعای یونس برای عذاب مردم قبول شد، او آن شهر را ترک کرد و به سفر رفت. مردم شهر وقتی نشانه های عذاب را مشاهده کردند از رفتار خود پشیمان شده و توبه کردند و خدای مهربان نیز عذاب را از آن شهر دور فرمود. اما یونس پس از ترک آن شهر، سوار کشتی شد.

وقتی کشتی وسط دریا رسید نهنگ بزرگی که درحقیقت مأمور خداوند بود خود را به کشتی زد و اهل کشتی برای نجات از آن نهنگ مجبور شدند قرعه کشی کنند و یک نفر را به دریا بیاندازند تا از شر آن نهنگ خلاص شوند. آنها سه بار قرعه کشی کردند و هر بار قرعه به نام یونس (ع) افتاد. یونس که متوجه شد به خاطر ترک آن مردم که در لحظات مشاهده عذاب الهی به او نیاز داشتند خداوند میخواهد او را تنبیه کند، و این نهنگ هم مأمور خدا برای همین کار است، تسلیم شد و پس از آنکه به دریا افکنده شد توسط نهنگ بلعیده شد. البته خداوند به نهنگ فرمان داده بود که این بنده‌‌ ما غذای تو نیست، پس باید مراقب او باشی و مدتی او را در شکم خود نگهداری.

یونس درآن مکان تاریک و تنگ، با خداوند مناجات کرد و از خطای خود عذرخواهی نمود و خداوند هم او را بخشید و پس از چند روز از شکم ماهی نجات یافت. سپس به طرف قوم خود حرکت کرد.

داستان اخلاق پیامبر برای کودکان

صدای گریه بچه‌ها

«الله اکبر» پیامبر نماز عصر را شروع کرد. «بسم الله الرحمن الرحیم» نوای زیبای «بسم الله» در میان مسجد پیچید! پس آهسته شروع کرد به خواندن حمد و سوره. نمازگزاران غرق در سکوت، در صف‌های زیبا و منظم ایستاده بودند. مسجد سرشار از عشق و معنویت بود. پیامبر رکعت اول و دوم را مثل همیشه با آرامش خواند.

رکعت سوم شد. ناگهان صدای گریه کودکی از دور به‌گوش رسید! گریه، لحظه‌به‌لحظه شدیدتر می‌شد. گویا کسی نبود او را ساکت کند! پیامبر، سریع، نماز را به‌پایان رساند و از مسجد بیرون رفت. نمازگزاران شگفت‌زده به هم نگاه می‌کردند! «چی شده؟ کجا رفت؟» چند لحظه بعد، پیامبر داخل مسجد برگشت. نمازگزاران با تعجب به ایشان نگاه می‌کردند!

مردی سکوت را شکست: «ای پیامبر خدا، چه اتفاقی افتاده است؟ آیا خبر بدی آورده‌اند؟ چرا با عجله نماز خواندید؟» پیامبر نگاهی به صف‌ها انداخت و فرمود: «آیا صدای گریۀ کودک را نشنیدید؟»

در این قسمت به معرفی کتاب هایی در مورد پیامبران می پردازیم:

کتاب داستان پیامبران 08 حضرت ایوب صبر ایوب

کتاب حضرت ایوب صبر ایوب، به نویسندگی ابراهیم حسن بیگی داستان پیامبران برای کودکان می باشد و توسط انتشارات کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران)، منتشر شده است.

کودکان از شنیدن داستان‌ها لذت می‌برند. به خصوص درباره الگوهای شخصیتی و رفتاری چون پیامبران الهی گفتگو می‌شود. این داستان‌ها به خصوص برای کودکانی که در خانواده‌های مذهبی و معتقد رشد می‌کنند، بسیار مفید است. و آگاهی افراد از زندگی این بزرگان از همان دوران کودکی اهمیت دارد تا با سرشت رفتاری آن‌ها مخلوط شود و زندگی و آینده آنان از رفتار پیامبران اثر بپذیرد. علاوه بر این داستان پیامبران الهی به واسطه اتفاقات مهم و خاص خودشان برای کودکان جذابیت بسیاری دارد.

در مجموعه داستان پیامبران با داستان زندگی و قصه‌های 12 نفر از پیامبران بزرگ برای کودکان به صورت داستان آشنا می‌شویم. در این مجموعه داستان حضرت آدم(ع)،حضرت نوح(ع)، حضرت صالح(ع)، حضرت ادریس(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت ابراهیم(س)، حضرت یونس(ع)، حضرت ایوب(ع)، حضرت یوسف(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) را می‌خوانیم.

برای خرید چاپی کتاب داستان پیامبران 08 حضرت ایوب صبر ایوب، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

15 تخفیف

داستان پیامبران 08 حضرت ایوب صبر ایوب

کودکان از شنیدن داستان‌ها لذت می‌برند. به خصوص درباره الگوهای شخصیتی و رفتاری چون پیامبران الهی گفتگو می‌شود. این داستان‌ها به خصوص برای کودکانی که در...
ابراهیم حسن بیگی
نویسنده
جمکران
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب داستان پیامبران 08 حضرت ایوب صبر ایوب

کتاب داستان هایی از پیامبران – حضرت نوح

داستان هایی از پیامبران – حضرت نوح، به نویسندگی گروه زبان شناسی کاربسته بنیاد پژوهش های اسلامی می باشد و توسط انتشارات به نشر، منتشر شده است.

کتاب داستان هایی از پیامبران – حضرت نوح؛ چهارمین جلد از مجموعه «داستان‌هایی از پیامبران» برگرفته از قصه‌های قرآن، داستان زندگی حضرت نوح را به دو زبان فارسی و انگلیسی روایت می‌کند. این کتاب نیز همچون کتاب‌های پیشین این مجموعه، به زبانی ساده و روان، خواننده را با خود همراه می‌کند تا ضمن غنا بخشیدن به فرهنگ لغات وی، تسلط و مهارت او را بر متون انگلیسی افزایش دهد.

برای خرید الکترونیکی کتاب داستان هایی از پیامبران – حضرت نوح، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

داستان هایی از پیامبران - حضرت نوح

معرفی کتاب داستان هایی از پیامبران - حضرت نوحکتاب داستان هایی از پیامبران - حضرت نوح؛ چهارمین جلد از مجموعه «داستان‌هایی از پیامبران» برگرفته از قصه...
گروه زبان شناسی کاربسته بنیاد پژوهش های اسلامی
نویسنده
به نشر بزرگسال
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب داستان هایی از پیامبران - حضرت نوح

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

مجموعه کتاب ستایش شده مرحوم مهدی آذر یزدی در برای کودکان نگاشته شده است و مقام معظم رهبری از این مجموعه کتاب و نویسنده آن تقدیر کردند. جلد پنجم این مجموعه قصه هایی از قرآن کریم است. قصه های خوب برای بچه های خوب pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

14 تخفیف

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 5

کتاب قصه های قرآن، جلد پنجم از مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب می باشد.نویسنده این کتاب آقای مهدی آذر یزدی است و با ویراستاری محمد میرکیانی و همچن...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
مهرسا
22 خرداد 1403

خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *