دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

تخفیف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

تیر 1402 . علی مهدوی

تخفیف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی به صورت ویژه در اختیار شماست. این مجموعه کتاب داستان‌های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده است.

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب

در قصه های خوب برای بچه های خوب، نویسنده در شش جلد از مجموعه، داستان های یکی از کتاب های کهن ایران زمین را برای کودکان و نوجوانان گردآور و بازنویسی کرده و در انتهای هر داستان، نکته اخلاقی و تربیتی آن را به زیبایی بیان کرده است.
در دو کتاب دیگر، از داستان ها و قصه های قرآنی بهره گرفته و به زیبایی آنها را به نگارش در آورده است.

تخفیف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب را به صورت مجموعه ای و تک جلدی در فراکتاب تهیه نمایید.

مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

نویسنده برای نگارش این مجموعه، از کتاب‌های کلیله و دمنه، مرزبان نامه، سندبادنامه و قابوس نامه، مثنوی مولوی، قرآن کریم، عطار نیشابوری، گلستان سعدی و قصه های چهارده معصوم بهره گرفته و توانسته آنها را به زبانی ساده و ملموس بیان کند و طعم شیرین داستان های پای کرسی کودکانه های قدیم را به کودکان امروزی بچشاند.

مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

تخفیف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱

قصه های کلیله و دمنه؛ عنوان جلد اول مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب است و دارای ۲۵ داستان می باشد. داستان های این کتاب، همان طور که از عنوان کتاب مشخص و مبرهن است، داستان های آن برگرفته از کتاب کلیله و دمنه می باشد. کلیله و دمنه، کتابی با قدمت تقریبا دو هزار ساله است که ابتدا به زبان هندی نگارش یافته و بعد ها به زبان های دیگر مثل فارسی ترجمه شده است.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد اول

حکایت های کتاب کلیله و دمنه کهن، از زبان دو شغال به نام های کلیله و دمنه بیان شده است و هنوز که هنوز است داستان های آن آموزنده است. بازگو کردن داستان‌ها به نوعی که حیوانات مختلف، نقش‌های داستان و قصه را بر عهده دارند، حربه‌ای زیرکانه‌ است که شنیدن داستان را برای کودکان هیجان‌انگیزتر می کند و همچنین موجب ماندگاری بیشتر پند داستان در ذهن کودک می‌شود.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم

قصه های مرزبان نامه، عنوان دومین جلد از مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب است. این کتاب دارای بیست و یک قصه ی منتخب از قصه های کتاب مرزبان نامه است که بازنویسی شده اند. کتاب کهن مرزبان نامه تقریبا هشتصد سال با لهجه مازندرانی نوشته شده و سپس بعدها به زبان فارسی تبدیل شده است.

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 2

بیشتر داستان های «قصه های مرزبان نامه» به گونه ای است که قهرمانان آن حیوانات هستند. با توجه به تخیلی بودن کودکان، بازگو کردن داستان‌ها با نقش آفرینی حیوانات مختلف، شیوه ای زیرکانه‌ است که شنیدن داستان را برای کودکان هیجان‌انگیزتر می کند و باعث می شود کودک در تخیلات خود ارتباط بهتری با مضامین داستان برقرار کند و موجب ماندگاری بیشتر پند داستان در ذهن کودک می‌شود.

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد دوم

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

همان طور که از عنوان کتاب واضح و مبرهن است، از دوکتاب کهن سندباد نامه وقابوسنامه اقتباس شده است و شامل 13 داستان از سند باد نامه و 2 داستان از قابوسنامه می باشد. از آنجایی که این دو کتاب، بسیار قدیمی هستند و بعضا قصه‌هایی دارند که به کار زندگی امروز نمی‌آید، نویسنده بهترین قصه‌ها را انتخاب و بازنویسی کرده و به علت انشاء قدیمی و بسیار دشوار آن‌ها، سعی کرده این داستان ها را در قالب ساده بیان کند.

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم

قصه های مثنوی، شامل 24 داستان کامل و مجزا، برگرفته از حکایت های شیرین و آموزنده ی «مثنوی مولوی» است. از سادگی و شیرینی این داستان ها همین گفته شود و بس که هر چند بار هم، آن ها خوانده و شنیده شود، باز هم از خواندن آن ها بسیار لذت می بریم و آموزنده است.

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 3

مهدی آذر یزدی نویسنده این کتاب کودک می گوید: من از میان قصه‌های سندبادنامه، قصه های خوبش را که همیشه سودمند است انتخاب کرده‌ام. و به زبان ساده ترب برای شما نوشته ام.

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

این کتاب در قالب داستان کوتاه، بیشتر به قصه های قرآنی پیامبران پرداخته است. در قرآن سرگذشت پیامبران و انسان های خوب و بد زیادی آمده است که این داستان ها را قصه های قرآنی می نامیم به همین دلیل در آن از معجزات و دیدار فرشتگان و گفتگو با شیطان و فرشته ها و دیگر چیزها سخن به میان می آید که مشهورترین داستان های قرآن کریم در این مجموعه گرد هم آمده‌ است.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد پنجم

نویسنده در مقدمه توضیح می‌دهد که داستان ها همگی در قالب قصه هستند و در بزرگ داشت پیامبران مختلف بیان شده، ولی نوشتار آنها را کمی ساده گرفته است تا مخاطب که بیشتر کودکان و نوجوانان می باشد را خسته نکند. چون در قرآن یا تفسیرها و کتاب های دینی مطالب گفته شده برای رده سنی کودکان کمتر قابل فهم می باشد، برای همین وی سعی بر این داشته که بیشتر به روش قصه گویی به بیان مفاهیم عالی قرآنی بپردازد.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 5

معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

در گذشته پدران و یا پدربزرگ ها در شبهای بلند یلدا با خواندن کتاب‌های داستانی یا به صورت شفاهی برای کودکان یکی از خاطره انگیزترین لحظه های عمرشان را رقم می زدند اما امروزه با فاصله گرفتن از آداب و رسوم گذشته وقت کودکان ما صرف دنیای مجازی و رسانه ها شده است. مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، یک اثر هنری منحصر به فرد است که نویسنده با ساده نویسی داستان های کهن به زبان کودکانه، توانسته احیاگر رابطه ی گسسته ای که سالیان سال بین فرهنگ و ادب ما و گنجینه های با ارزش این سرزمین با کودکان عصر جدید این سرزمین ایجاد شده باشد.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ششم

قصه های شیخ عطار بر اساس سه کتاب (منطق الطیر)،(الهی نامه) و(مصیبت نامه) از عطار نیشابوری نوشته شده است. عطار نیشابوری سعی داشت در کتاب هایش، معرفتی که طی سال ها تفکر و عبادت و مطالعه به آن رسیده را معرفی کند. نویسنده از این کتاب ها، داستان‌هایی را گلچین کرده تا بچه ها با آموزه های عرفانی مختلفی آشنا شوند که شامل ۲۱ داستان می باشد.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 6

معرفی کتاب هفتم قصه های خوب برای بچه های خوب

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 7 دارای داستان هایی است که بیشتر از گلستان سعدی گرفته شده که گلستان به همین معنا و مُلستان جایگزین جمع آوری و بهره گیری از مجموعه هایی است که بعد از گلستان نوشته و بسیار شبیه گلستان سعدی می باشد.

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هفتم

گلستان سعدی حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد و زمانی که سعدی آن را می نوشت، مردی بسیار پخته و سرد و گرم روزگار چشیده بود. وی دوست می داشت دیگران نیز از تجربیاتش استفاده کنند و این شد که گلستان به نگارش در آمد.

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 7

خلاصه جلد هشتم قصه های خوب برای بچه های خوب

نویسنده تمام سعی اش را کرده است برای قصه های جلد هشتم، کمترین تغییر را در داستان ایجاد کند تا به روایی بودن داستان ها خدشه ای وارد نکند. همان طور که از عنوان کتاب بر می آید شامل ۱۴ داستان از زندگی ائمه می باشد.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم

قصه های چهارده معصوم مهدی آذر یزدی، شامل داستان های کوتاه از چهارده معصوم علیهم السلام می باشد که از ده ها کتب مختلفی جمع آوری شده است.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 8

متن قصه های خوب برای بچه های خوب

 

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *