دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه کتاب دزیره

مرداد 1403 . سمانه خوش انگشت

دنیای ما عاشقانه‌های زیادی را به خود دیده است. عاشقانه‌هایی که بعضی از آن‌ها سرانجامی خوش داشته‌اند و بعضی هم تلخ به پایان رسیده‌اند. بعضی از آن‌ها در دل زمان گم شده‌اند و بعضی هم ماندگار شده‌اند. یکی از این عاشقانه‌ها داستان ناپلئون بناپارت، ژنرال بزرگ ارتش فرانسه و اوژنی برنادین دزیره کلاری، دختر حریر فروشی اهل مارسی است. عاشقانه‌ای که با رؤیای کشورگشایی ناپلئون در هم می‌آمیزد و دزیره را هم به سمت سرنوشتی غیرقابل‌پیش‌بینی می‌برد. آن ماری سلینکو با قلم بی‌نظیرش این عاشقانه را ماندگار کرده است. در این مطلب بهترین ترجمه کتاب دزیره را معرفی می‌کنیم.

کتاب دزیره

کتاب دزیره رمانی بسیار جذاب و تاریخی اثر آن ماری سلینکو، برگرفته از وقایع و رویدادهای نیمه دوم قرن هجدهم و عصر ناپلئون است. قهرمان اصلی این رمان بزرگ برناردین اوژنی دزیره است. دزیره کلاری ملقب به دزیدریا، ملکه سوئد و نروژ دختر آقای فرانسیس کلاری تاجر ابریشم و اهل مارسی بود که در هشتم نوامبر سال 1777 میلادی در مارسی فرانسه چشم به جهان گشود.

خلاصه کتاب دزیره

داستان از آنجا شروع می‌شود که برادر ناپلئون در زمانی که او تنها یک سرباز ساده بود با خواهر دزیره ازدواج می‌کند و از آن پس دزیره کلاری و ناپلئون به هم دل می‌بندند و پس از مدت‌ها با هم نامزد می‌کنند. از این دلبستگی زمان زیادی نمی‌گذرد تا اینکه بعد از دو سال ناپلئون نامزدی خود را به هم می‌زند و علی‌رغم قول و قرارهای خود با دختر دیگری ازدواج می‌کند. بدعهدی ناپلئون قلب دزیره را می‌شکند به قدری او در نامه ای به ناپلئون می‌نویسد که: «تو زندگی مرا به سوی بدبختی هدایت کردی اما من هنوز هم راهی برای فراموش کردن تو نمی‌بینم!»

بهترین ترجمه کتاب دزیره

ایرج پزشکزاد مترجم شناخته شده و توانمندی است که با زبانی سلیس و روان این داستان تاریخی را به فارسی برگرداند. پرویز شهدی یکی دیگر از مترجم‌های خوب کشورمان است که کار ترجمه را در زمان بازنشستگی خود آغاز کرد و کتاب دزیره به عنوان یکی از بهترین و مشهورترین ترجمه این مترجم به حساب می‌آید.

خرید کتاب دزیره ترجمه ایرج پزشکزاد

برای خرید کتاب دزیره – 2 جلدی، با ترجمه ی ایرج پزشکزاد و چاپ انتشارات فردوس، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و این کتاب را بصورت چاپی دریافت کنید.

9 تخفیف
فردوس
ناشر
ایرج پزشکزاد
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

قیمت کتاب دزیره

کتاب دزیره جلد 1 و 2 در اپلیکیشن فراکتاب بصورت چاپی موجود می باشد که توسط کیوان عبیدی آشتیانی ترجمه شده است و انتشارات افق آن را به چاپ رسانده است. شما برای خرید این کتاب با قیمت مناسب و با تخفیف ویژه به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب دزیره ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی

ترجمه ی دیگری از کتاب دزیره جلد 1 و کتاب دزیره جلد 2، ترجمه یکیوان عبیدی آشتیانی می باشد که توسط انتشارات افق روانه بازار کتاب شده است.

15 تخفیف
آن ماری سلینکو
نویسنده
کیوان عبیدی آشتیانی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب
15 تخفیف
افق
ناشر
کیوان عبیدی آشتیانی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *