دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

حلقه نهم مبنا

خرداد 1403 . علی مهدوی

بعضی از مهارت‌ها، مهارت‌های بنیادی هستند. مهارت‌هایی که هر که باشیم و هر جا باشیم باید به دست‌شان بیاوریم. مدرسه مهارت‌آموزی مبنا برای توجه دادن و ترویج همین مهارت‌های بنیادی راه اندازی شده است. حلقه کتابخوانی مبنا بخشی از فعالیت این مدرسه است. در حلقه کتاب نهم مبنا، کتاب‌های ذیل را معرفی می‌کنیم.

کتاب‌های حلقه نهم مبنا

در حلقه کتاب نهم مبنا کتاب های در جبهه غربی خبری نیست، سباستین، زمین سوخته و پنجره‌های تشنه را معرفی می‌کنیم.

معرفی کتاب در جبهه غرب خبری نیست

پل بایمر و هم‌کلاسی‌هایش در مدرسه، تحت تاثیر سخنرانی‌های میهن‌پرستانه‌ی مدیر مدرسه قرار گرفتند و به صورت داوطلبانه به ارتش پیوستند. حالا آن‌ها در جبهه هستند. در این مدت توانسته‌اند چهره‌ی واقعی جنگ را ببینند. کم‌کم تمام آن سرابی که از قهرمانی، مدال‌های رنگارنگ، تیراندازی‌های پی در پی و زندگی هیجان‌انگیز سربازان می‌شناختند، کنار می‌رود و آن‌ها می‌توانند چهره‌ی واقعی و سیاه جنگ را ببینند. آن‌ها حالا با حقیقت جنگ آشنا می‌شوند و کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که حس ملی‌گرایی و وطن‌پرستی که با اعتقاد به آن به ارتش پیوستند، اکنون به نظرشان پوچ و توخالی می‌رسد. حالا جنگ چهره باشکوه و غرورآفرینش را نزد آن‌ها از دست داده است.

کتاب در جبهه غرب خبری نیست از زبان شخصیت اول کتاب یعنی پل بایمر روایت می‌شود. کتاب در جبهه‌ی غرب خبری نیست از کتاب‌هایی بود که در دوران آلمان نازی به اتهام «خیانت به سربازان» مضر تشخیص داده و طعمه کتابسوزی شد. با این حال این داستان را در سراسر دنیا می‌شناسند و به عنوان اثری خواندنی می‌ستایند.

در جبهه غرب خبری نیست

کتاب در جبهه غرب خبری نیست از زبان شخصیت اول کتاب یعنی پل بایمر روایت می شود. کتاب در جبهه ی غرب خبری نیست از کتاب هایی بود که در دوران آلمان نازی به ...
اریش ماریا رمارک
نویسنده
رضا جولایی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

معرفی کتاب سباستین

سباستین کتابی است در قالب سفرنامه، نوشته ی منصور ضابطیان که به شرح سفر بیست روزه ی وی به کوبا در سال 1395 می پردازد. ضابطیان از تجربه سفرش به سه شهر هاوانا، ترینیداد و وینالس می گوید. عکس هایی نیز نوشته ها را همراهی می کند. نویسنده با سفر به شهر های کوچک و بزرگ کوبا این فرصت را پیدا کرده است تا از نزدیک با فرهنگ، محیط زندگی و مردم این کشور کمونیستی آشنا شود و این تجربه ی ارزشمند را در این اثر و با نثری زیبا، روان و صمیمی ارائه کند. اگر فرصت و امکان سفر به کوبا را ندارید، این کتاب به همراه عکس های زیبایش می تواند شرایط سفر هیجان انگیز و خیالی تان به کوبا، این کشور متفاوت و منحصر به فرد را فراهم کند.
10 تخفیف

سباستین

این کتاب در قالب سفرنامه، نوشته منصور ضابطیان است که به سفر 20 روزه او به کوبا در سال 1395 را روایت می کند. نویسنده تجربه سفرش به شهرهای هاوانا، ترینی...
منصور ضابطیان
نویسنده
مثلث
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

معرفی کتاب زمین سوخته

این کتاب از جمله رمان هایی است که به گفته بسیاری جزو بهترین رمان های ایرانی می تواند باشد. زمین سوخته و مدار صفر درجه رمان هایی هستند که احمد محمود در آن ها پیرامون جنگ سخن گفته. احمد محمود از جمله نویسندگان رئالیست است که خود از اهالی جنوب بوده و جنگ و اثراتش را از نزدیک لمس کرده بنابراین می تواند توصیف بهتری نسبت به سایر نویسندگان از جنگ داشته باشد همچنین بدلیل آشنایی با اقوام جنوبی وی همواره توانسته از ضرب المثل ها، شعر ها و لغاتی که مختص جنوبی هاست در رمان هایش استفاده کند چرا که یکی از ویژگی های احمد محمود این است که او در انتخاب لغات جهت توصیفاتش به شدت حساس بوده.
زمین سوخته روایت 3 ماه تجاوز لشکر عراق به مناطق جنوبی است که در سال 1361 به چاپ رسید. موضوع محوری اثر مقاومت مردم در برابر حمله ارتش بعث عراق و سیل اجتناب ناپذیر مهاجرتی است که اتفاق افتاده است. این رمان از منظر راوی درونی و راوی قهرمان روایت می شود.

زمین سوخته

زمین سوخته از جمله رمان هایی است که به گفته بسیاری جزو بهترین رمان های ایرانی می تواند باشد. زمین سوخته و مدار صفر درجه رمان هایی هستند که احمد محمود ...
احمد محمود
نویسنده
معین
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

معرفی کتاب پنجره های تشنه

روایت داستان کتاب پنجره های تشنه به این گونه است در سال 1384 حاج محمد از طریق دوستانش در آستان قدس حسینی مطلع گردید که تولیت، به دلیل فرسودگی ضریح مطهر و تعدی متجاوزان بعثی به آن، قصد دارد ضریح جدیدی بسازد و جایگزین ضریح فعلی کند.

سفری که در سال ۹۱ از قم آغاز، در شهرهای کوچک و بزرگ ایران با استقبال فراوان عشاق امام همراه و به کربلا ختم می شود.کتاب  پنجره های تشنه روایت همین عشق و همراهی مردم است که به زیبایی توام با خاطرات شیرین مهدی قزلی بیان شده است.

14 تخفیف

پنجره های تشنه

کتاب پنجره های تشنه از مهدی قزلی(نویسنده کتاب پنجره های تشنه)، روایت سفرنامه و شرح خاطرات مهدی قزلی از همراهی با کاروان حمل ضریح ساخته شده برای ح...
مهدی قزلی
نویسنده
عبدالله روا
گوینده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

ثبت نام در مبنا

به راحتی می‌توانید در این دوره عضو شوید. فقط کافی است شماره همراهتان را با نام و نام خانوادگی وارد کنید.

ثبت نام در سایت مبنا

خرید حلقه نهم مبنا

این نهمین حلقه کتاب مبناست. دور هم نشستیم با لیستی از کتاب‌هایی که باید می‌خواندیم تا تصمیم نهایی را برای انتخابشان می‌گرفتیم. کند وکاوهایمان که به انتها رسید، چهارکتاب را پیش رویمان گذاشت که قرار است لذت خواندنشان را کنار هم در این حلقه تجربه کنیم.
روش کارمان هم اینطور است: با ثبت نام برای این حلقه، از طریق لینک در یکی یا هر دو کانال ایتا و تلگرام عضو می‌شوید. از راه پیشنهادی یا هر راهی که دلخواهتان است کتاب‌ها را تهیه می‌کنید و آماده می‌شوید برای شروع جمع خوانی طبق جدول مقرری‌های روزانه. برنامه جمعی مان از ۱۳ آبان ماه شروع می‌شود. بعد از خوانش مقرری روزانه، درباره آن بخش از کتاب با هم گفت وگو می‌کنیم، نقاط ضعف و قوت را می‌گوییم و دست آخر هم درباره‌اش یادداشتی می‌نویسیم. در پایان هم ان شاءالله جلسه‌ای با نویسنده خواهیم داشت.
در اولین جمعه بعد از مطالعه هر کتاب، جلسه‌ای با عنوان «به صرف کتاب» برای بررسی عمیق‌تر آن داریم.
برگزاری ماراتن کتاب و “مثبت حلقه” از دیگر برنامه‌های جذاب و جانبی حلقه هفتم است. این بخش را با دو کتاب “مردی در تبعید ابدی” و کتابی “روایت انسانی” پیش می‌بریم.
کتاب‌های انتخابی فقط یک بار در حلقه خوانده می‌شود و در حلقه‌های بعد از پرداختن به آنها معذوریم.
کتاب‌هایی که در کنار شما خواهیم خواند به ترتیب خمره، خون خورده، باغ‌های معلق و ناتور دشت می‌باشند.
جهت تهیه کتاب‌ها پس از ثبت‌نام لینکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا کتاب‌ها را با تخفیف ۲۰درصد به همراه هدایای مبنا(نشانک ویژه حلقه+دمنوش) دریافت نمایید.
امید آنکه این جمع‌خوانی از تجربه‌های شیرین زندگی‌تان باشد.

خرید دوره نهم مبنا

علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *