دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

دانلود رایگان کتاب زندگینامه شهدا

آبان 1402 . سمانه خوش انگشت

خانوادهای امروزی بايد از خانواده شهدا برای تربيت فرزندان خود الگو بگيرند. برای الهام‌گرفتن از فرهنگ شهدا و روش زندگی آن‌ها در هيچ دوره‌ای نبايد از آن‌ها غافل شد و برای پی بردن به سبک زندگی شهدا مطالعه زندگی نامه آنها بهترین مسیر است. در این مقاله دانلود رایگان کتاب زندگینامه شهدا را در نرم افزار فراکتاب در اختیار شما قرار می‌دهیم.

معرفی کتاب سلام بر ابراهیم (کتاب شهید ابراهیم هادی)

آنچه در کتاب سلام بر ابراهیم، به رشته تحریر درآمده است زندگینامه ای مختصر و بیش از شصت خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر ابراهیم هادی است. در مقدمه کتاب سلام بر ابراهیم، آمده است: “این کتاب نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانی ها، پهلوانی ها، رشادت ها، مروت ها و… با دریافت مدال شهادت کمال یافت.
در عصری که نوجوان و جوان ما با تأثیر پذیری از الگوهای کم مایه در عرصه های ورزشی و هنری و… در کوره راه های زندگی، یوسف وار هر گامشان را چاهی در پیش و گرگی در لباس میش در کمین است، مروری بر زندگی ابراهیم ها می تواند چراغی در شب ظلمانی باشد. چرا که پیر ما فرمود: «با این ستاره ها راه را می شود پیدا کرد.»”

این اثر حاصل بیش از پنجاه مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان آن شهید است که همگی در گردآوری این مجموعه ارزشمند کمک رسان بودند. نویسنده کتاب سلام بر ابراهیم گروهی از نویسندگان انتشارات شهید ابراهیم هادی هستند.

پی دی اف کتاب سلام بر ابراهیم

در فراکتاب، کتاب سلام بر ابراهیم pdf به صورت رایگان قرارداده شده است و همچنین کتاب چاپی سلام بر ابراهیم نیز در سایت فراکتاب قابل خریداری است.

دانلود کتاب سلام بر ابراهیم

دانلود کتاب سلام بر ابراهیم با نصب کتابخوان فراکتاب انجام می شود. شما می توانید از قسمت دانلود فراکتاب، این کتابخوان را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب نموده و پس از ورود در کتابخوان فراکتاب، اقدام به دانلود و مطالعه کتاب ابراهیم هادی نمایید.

کتاب سلام بر ابراهیم، در ظاهر اثری است که خاطرات شهید دفاع مقدس را بازگو می کند اما می تواند برای کسانی که بدنبال درست زیستن و اصلاح مثبت اخلاق خود هستند، راه گشا باشد.

پی دی اف کتاب سلام بر ابراهیم جلد ۱ و 2

جلد دوم کتاب سلام بر ابراهیم در فراکتاب موجود می باشد. شما می توانید پس از مطالعه ی رایگان جلد اول کتاب ابراهیم هادی، جلد دوم این کتاب را نیز از کتابخوان فراکتاب دریافت نموده و مطالعه نمایید.

سلام بر ابراهیم

21 تخفیف

کتاب سلام بر ابراهیم 1 و 2

آنچه در کتاب سلام بر ابراهیم 1 و 2، به رشته تحریر درآمده است زندگینامه ای مختصر و بیش از شصت خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر ابراهیم هادی است....
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی

کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی مروری بر زندگی و خاطرات شهید حماسه دارخوین می باشد که انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی

شهید منصور موحدی از زمره جوانانی بود که یادآور دورانی پرماجرا، اما درخشان از جهاد، مبارزه و بالندگی اند؛ دوران مبارزه برای نیل به استقلال، آزادی و برابری و دوران جهاد تا پای شهادت. منصور یادآور دورانی است که ایمان، آگاهی و اراده جوانان با حب به میهن و مردم آمیخته بود.

دورانی که جوانان، درک نوینی از دین یافتند؛ باورشان به اسلامی شد مبرای از خرافه و واپس گرایی؛ همسو با علم و عقلانیت و همراه با مردم؛ اسلام ستیزنده با ظلم، آزادی خواه، آزادی بخش و برابری طلب. آنها در فهم دینی خود، پرتو از قرآن گرفتند، و بینش از نهج البلاغه. آنان، با این آرمان ها و باورهای دینی، در مبارزات سختِ کوران انقلاب بالیدند، آگاهی یافتند، آگاهی بخشیدند، بینش خود را ارتقا دادند و بر دانش خود افزودند.

شهید منصور موحدی، از یک طرف با مطالعه و تفکر مستمر، شناخت خویش را ژرف تر نمود و از سوی دیگر خود را در کوران رویدادهای سخت قرار داد. بدین ترتیب با برافروختن چراغ عقل و صیقل دادن درون، خود را ساخت و برتر آورد؛ به طوری که در بین اقران خود الگو و سرآمد شد.

منصور با ژرف بینی و تحلیل دقیق، همواره پیگیر مسائل کشور و انقلاب بود. سیر حوادث نشان از دقت و صحت تحلیل های او داشت؛ چنانچه وی از ابتدا با تحلیل دقیق، با رأی دادن به بنی صدر به عنوان رئیس جمهور مخالف بود.

منصور و هم نسل های او، با شروع جنگ، حضور دشمن را در خانه برنتابیدند و به میدان آمدند؛ مردانه ایستادند و تا پای جان استقامت ورزیدند و آگاهانه، بصائر خویش را بر سلاحشان حمل نمودند و به سرعت راهی میدان رزم شدند و در جبهه ها به نیکی درخشیدند و سرنوشت جنگ را به گونه ای غیر از خواست دشمنان رقم زدند.

در شرایطی که جبهه ها دچار رکود شده بود، منصور و یارانش با اجرای عملیات «فرمانده کل قوا؛ خمینی روح خدا» در منطقه دارخوین، باب فتح آبادان و دیگر فتوحات پیاپی در جبهه ها را گشودند. منصور که یکی از سه فرمانده این عملیات بود، بعد از نبردی سنگین و شجاعانه، در روز ۲۱ خرداد 1360 به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست و الگوی نسل ها شد.

یادش گرامی

دانلود رایگان کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی

دانلود کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی با نصب کتابخوان فراکتاب انجام می شود. شما می توانید از قسمت دانلود فراکتاب، این کتابخوان را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب نموده و پس از ورود در کتابخوان فراکتاب، اقدام به دانلود و مطالعه کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی نمایید.

دانشجوی شهید منصور موحدی

دانشجوی شهید منصور موحدی

شهید منصور موحدی از زمره جوانانی بود که یادآور دورانی پرماجرا، اما درخشان از جهاد، مبارزه و بالندگی اند؛ دوران مبارزه برای نیل به استقلال، آزادی و برا...
جهاد دانشگاهی واحد اصفهان
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

معرفی کتاب افلاکیان خاکی

کتاب افلاکیان خاکی که گردآوری شده توسط علی اکبر نخعی است گوشه‌ای از زندگینامه شهدای انقلاب و دفاع مقدس آستان قدس رضوی از جمله شهیدان “علی صیاد شیرازی، حاج‌  محمدجعفر نصر اصفهانی، مصطفی چمران، عباس بابایی، یوسف کلاهدوز، منوچهر مُدق، حاج‌ رضا شکری‌پور، مهدی باکری، سیدمجتبی هاشمی، حسین زارع‌ کاریزی، عباس کریمی، حمیدرضا شریف‌الحسینی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌عبدالله میثمی، سیدعلی حسینی، محمدعلی خورشاهی، مجید جعفری، محمدابراهیم همت و رشید جعفری” را بیان می کند.

گزیده کتاب افلاکیان خاکی

کاغذی توی دستش بود، به نوشتە روی کاغذ که نگاه می کرد، گاهی غمگین می شد و گاهی خوشحال. نتوانستم طاقت بیاورم، پرسیدم آقا رشید! چه توی آن کاغذ هست که اینقدر حالت را دگرگون می‌کند؟ گفت: حساب کارم است. هرکاری که از صبح انجام می‌دهم، می‌نویسم. گفتم: عجب حوصله‌ای داری! مگر سن تو چقدر است که حساب کار خوب و بدت را باید داشته باشی؟ جواب داد: اگر بدانیم داریم چه کار می کنیم، کمتر گناه می‌کنیم.

دانلود رایگان کتاب افلاکیان خاکی در فراکتاب موجود می باشد.

افلاکیان خاکی

معرفی کتاب افلاکیان خاکی کتاب افلاکیان خاکی که گردآوری شده توسط علی اکبر نخعی است گوشه‌ای از خاطرات شهدای انقلاب و دفاع مقدس آستان قدس رضوی از جمله شه...
علی‌اکبر نخعی‌
زائر رضوی (وابسته به معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی)
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *