دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین کتاب های شهدا مدافع حرم

مرداد 1402 . سمانه خوش انگشت

چند سال بعد از حضور ایران در سوریه و نامیدن شهدای آن خطه به نام مدافعین حرم، بابی جدید در میان کتاب‌های دفاع مقدس باز شد. این باب به خاطرات مربوط به این شهدا بود که بعضا از زبان رفقا و خانواده آنها بیان می‌شد. سال ۹۶ و ۹۷ اوج انتشار این کتاب‌ها بود. در زیر تعدادی از کتاب هایی با موضوع بهترین کتاب های شهدا مدافع حرم معرفی می‌شوند.

فهرست مطالب

رمان یادت باشد

کتاب یادت باشد نوشته ی محمد رسول ملاحسنی، در مورد زندگی شهید حمید سیاهکلی مرادی است. این کتاب در حوزه کتاب های دفاع مقدس و در زیر مجموعه کتاب های جبهه مقاومت دسته بندی شده است.
یادت باشد، رمانی است عاشقانه درباره شهید مدافع حرمی که در پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت، پاییز سال ۹۱ عقد کرد، پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و در پاییز سال ۹۴ به شهادت رسید. کتاب یادت باشد، عاشقانه ای است بی نظیر از زندگی مشترک شهید سیاهکالی مرادی, از شهدای مدافع حرم استان قزوین به روایت همسر ایشان.

کتاب یادت باشد را مقام معظم رهبری به خبرگان رهبری توصیه کرده اند که بخوانند. بعد از مدت ها انتظار بالاخره یک عاشقانه خوب منتشر شد کتابی که می شود ساعت ها با آن خندید و روزها با آن اشک ریخت کتاب یادت باشد آیینه تمام نمای زندگی شهدای مدافع حرم است کتاب را که ورق می زنی انگار برایت همه شهدا تصویر می شوند و تازه می فهمی آن هایی که فدایی زینب شدند چقدر شبیه هم هستند فرقی نمی کند اسمشان چه باشد، محمد بلباسی، محسن حججی، مصطفی صدرزاده، مهدی نوروزی، حمید سیاهکالی، … این ها همگی «یادشان بود» تا ما «یادمان باشد» راه از آسمان می گذرد! اگر دنبال کتابی برای آرامش روح برای پیدا کردن راه یا حتی برای هدیه دادن به بهترین عزیزانتان هستید کتاب یادت باشد را حتما بخرید و بخوانید و هدیه بدهید از آن دست کتاب هایی که نمی شود بدون گریه تمام کرد! از آن دست کتاب هایی که دوست نداری تمام شود از آن دست کتاب هایی که وقتی به آخر می رسی نمی دانی اول راهی یا آخر راه! فقط می شود گفت باران کلمات که می بارد دلمان برایشان تنگ می شود راه می افتیم بدون چتر ما بغض می کنیم، آسمان گریه!! نسخه صوتی کتاب یادت باشد به همت مجموعه قناری با صدای مژده لواسانی مجری و گوینده سرشناس رادیو و تلویزیون تهیه شده است. این رمان را به کسانی که علاقه دارند، هرچه بیشتر با زندگی مدافعان حرم آشنا شوند، پیشنهاد می کنیم.

دانلود کتاب یادت باشد

کتاب یادت باشد

کتاب یادت باشد نوشته ی محمد رسول ملاحسنی، در مورد زندگی شهید حمید سیاهکلی مرادی است. دانلود کتاب صوتی با صدای مجری برجسته صدا و سیما، خانم مژده لواسانی.

دانلود کتاب یادت باشد

خداحافظ سالار

سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی یکی از اعضای موسس لشکر انصار الحسین(ع) و از اولین فرماندهان سپاه استان های کرمانشاه و همدان در دوران دفاع مقدس است. ایشان از سال 59 و روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در جبهه استان کرمانشاه، تا زمان شهادت در شهر حلب سوریه، در تمام جبهه های جهاد و نبرد علیه دشمنان و فتنه گران حاضر بوده اند. شهید حاج حسین همدانی در سال های اخیر به عنوان فرمانده سپاه محمد رسول الله استان تهران مشغول به فعالیت بودند و در نهایت به عنوان فرمانده‌ راهبردی نیروهای ایرانی در سوریه؛ هنگام نبرد با تروریست های تکفیری داعش به فیض شهادت نائل آمدند.

ڪتاب درمورد زندگیِ خانم چراغ‌نوروزی، در ڪنارِ همسرِ مجاهد، بزرگوار و شهیدشان است. این خاطرات، بازه‌ی زمانیِ ڪودڪی تا مراسمِ تشییعِ پیڪر شهید را شامل می‌شود.
نویسنده، خاطرات را آن‌قدر زیبا نوشته است ڪه به جرات میتوان گفت، خواننده با غمِ این خانواده، غمگین و با شادی آن‌ها، شاد می‌شود! شاید بخاطر هم‌دردی، و شاید هم بخاطر مقدس شدنِ سطرسطرِ این خاطرات، با نام شهدا و اهل‌بیت.
از فوایدِ این ڪتاب، علاوه بر تاثیراتِ عمیقِ رفتاری و شخصیتی ڪه می‌گذارد؛ خواننده را با سختی‌های جنگ، سختی‌های زندگیِ خانواده‌ی رزمندگان و شهدا، طرز فڪرِ آن‌ها، شرایط سیاسی و اجتماعیِ داخلی و برون‌مرزی، سختی‌های مبارزه در سوریه درمقابل تڪفیری ها و غیره آشنا می‌ڪند.
از طرفی خواندنِ خداحافظ سالار، این مزیت را دارد، که به بسیاری از سوالات و ابهامات، در رابطه با موضوعات مختلف پاسخ میدهد. پیشنهاد میڪنم این ڪتاب را بخوانید و از تاثیر عمیق این شهید بزرگوار، در زندگی‌تان لذت ببرید.

دانلود کتاب خداحافظ سالار

کتاب خداحافظ سالار

کتاب خداحافظ سالار روایتگر خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی است که از تاثیرگذار ترین شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و با نام جهادی ابو وهب است.

دانلود کتاب خداحافظ سالار

کتاب خاتون و قوماندان

یکی از بهترین کتاب های شهدا مدافع حرم همین کتاب خاتون و قوماندان است که روایت زندگی ام البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون است. نویسنده این کتاب مریم قربانزاده می باشد و توسط نشر ستاره ها و مشارکت مرکز رسانه ای فاطمیون و دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

معنی قوماندان در زبان فارسی دری و به لهجه‌ی افغانستانی به معنای فرمانده است و معنی خاتون عنوانی است که ابو حامد _لقب شهید علیرضا توسلی_ همسر خود را با آن خطاب قرار می‌‌دهد. «ام البنین حسینی» همسر شهید، در یادداشتی در ابتدای کتاب خاتون و قوماندان آورده است: این کتاب، حاصل ساعت ها گفت وگو و نشست و برخاست من با دوست خوبم نویسنده توانمند خانم مریم قربان زاده است و امیدوارم افتخاری برای آیندگان و برگ زرینی از غیرت و شجاعت فاطمیون در تاریخ پر فراز و نشیب شیعیان باشد.
این کتاب با قلم گیرا و دلنشین و همچنین سادگی روایت خاطرات، می تواند تغییری اساسی در دیدگاه و نگرش خصوصا ما ایرانی ها به برادران و خوهران افغانی که سالهاست در کنار ما زندگی می کنند و بعضا زندگی سختی هم دارند، ایجاد کند وآنها را به معنای واقعی انسان بودن ببینیم و بشناسیم، نه مردمانی از کشور جنگ زده و … که به کشور ما پناه آورده اند و جایی از ما را تنگ کرده اند.

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب خاتون و قوماندان

بسمه تعالی
ـ سلام خدا بر شهید عزیز علیرضا توسلی، مجاهد مخلص فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی او خانم ام البنین.
حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آنها جدا تاثرانگیز است، ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آن‌ها و همه‌ی افغان‌ها است.
دی ۱۴۰۱

کتاب خاتون و قوماندان

کتاب خاتون و قوماندان

کتاب خاتون و قوماندان روایت زندگی ام البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون است.

خرید کتاب خاتون و قوماندان

کتاب قصه دلبری

کتاب قصه‌ دلبری، زندگینامه شهید محمدحسین محمدخانی به روایت مرجان درعلی همسر شهید می باشد. شهید محمدحسین محمدخانی، یکی از شهدا مدافع حرم است، او در 30 سالگی در سوریه به شهادت رسید. در کتاب قصه دلبری نویسنده زندگی شهید محمدخانی را به روایت همسرش منتشر کرده است.
شهید محمدخانی از فعالان بسیج دانشجویی بود و در علمیات‌های تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس، شرکت می‌کرد، کتاب قصه دلبری، درباره سبک زندگی این شهید است که همسرش از روزهای ابتدایی آشنایی در بسیج دانشجویی تا روزهای پس از شهادت او را بازگو می‌کند.

دانلود کتاب قصه دلبری

کتاب قصه دلبری

شهید محمدخانی از فعالان بسیج دانشجویی بود و در علمیات‌های تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس، شرکت می‌کرد، کتاب قصه دلبری، درباره سبک زندگی این شهید است که همسرش از روزهای ابتدایی آشنایی در بسیج دانشجویی تا روزهای پس از شهادت او را بازگو می‌کند.

دانلود کتاب قصه دلبری

کتاب عمار حلب

کتاب عمار حلب به قلم محمدعلی جعفری در زمره کتاب های مدافع حرم قرارمی گیرد و موضوع آن، حول و محور خاطرات و زندگی نامه شهید محمدحسین محمدخانی می‌چرخد، و آن را بازگو می کند. وی که به عمار حلب معروف بوده، ماجرای عجیبی برای رسیدن به میدان های نبرد با تکفیر داشته و وسعت قلب او، مایه آرامش و افزایش روحیه مدافعان‌حریم اهل‌بیت (ع) بود و این کتاب روایتگر رشادت‌ها و جان فشانی‌های او می‌باشد.

شهید نام برده از مدافعان حرم و مداح اهل بیت می باشد و کتاب پیش رو حال و هوایی کاملا عاشورایی دارد. مطالعه این کتاب را به همه آنانی که عشق به ائمه در سر و دل دارند و حتی کسانی که شبهه ای در رابطه با مدافعان حرم آنها را دگیر خود کرده است، پیشنهاد می شود و می توانید سرگذشت این شهید عزیز را در کتاب عمار حلب مطالعه کنند.

دانلود کتاب عمار حلب

کتاب عمار حلب

ه شهید محمدحسین محمدخانی که به عمار حلب معروف بوده، ماجرای عجیبی برای رسیدن به میدان های نبرد با تکفیر داشته و وسعت قلب او، مایه آرامش و افزایش روحیه مدافعان‌حریم اهل‌بیت (ع) بود و این کتاب روایتگر رشادت‌ها و جان فشانی‌های او می‌باشد.

دانلود کتاب عمار حلب

کتاب دلتنگ نباش

کتاب دلتنگ نباش داستان زندگی شهید روح الله قربانی، مدافع حرم است که مورد تقریض رهبری نیز شده است. کتاب از زبان همسر این شهید بزرگوار روایت می‌شود.
نسخه چاپی و pdf کتاب دلتنگ نباش را می‌توانید از طریق فراکتاب دانلود و تهیه کنید. مجموعه کتاب های مدافعان حرم صحنه ای است که در آن، حیات سرمدی ایثارگران فرازمینی در منظر مخاطبان به نمایش درآمده تا تاکیدی باشد بر اینکه همیشه پرچم دارانی هستند که بیرق حقانیت اسلام ناب محمدی (ص) را تحت زعامت سلاله ای از تبار درخشان ولایت، به هر قیمتی بر دوش کشند.
کتاب دلتنگ نباش حاصل مصاحبه های زینب مولایی(نویسنده کتاب) با همسر شهید و نزدیکان ایشان است.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب دلتنگ نباش

«بسمه تعالی
سلام و رضوان خدا بر شهید عزیز روح‌الله قربانی. از همسر شهید باید تشکر شود بخاطر فرستادن این کتاب و از ایشان و خانم مولائی بخاطر تدوین این اثر.
۲۸/۹/۹۷»

کتاب دلتنگ نباش حاصل مصاحبه های نویسنده کتاب(زینب مولایی) با همسر و نزدیکان شهید روح‌الله قربانی است که از زبان همسر ایشان زندگی این شهید بزرگوار را به تصویر می‌کشد.

دانلود کتاب دلتنگ نباش

کتاب دلتنگ نباش

کتاب دلتنگ نباش داستان زندگی شهید روح الله قربانی، مدافع حرم است که مورد تقریض رهبری نیز شده است.

دانلود کتاب دلتنگ نباش

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم به روایت حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی (نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه) از همرزمی و دوستی ایشان با حاج قاسم سلیمانی می پردازد. حجت الاسلام علی شیرازی در این کتاب که به اهتمام سعید علامیان نوشته شده، خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید سلیمانی را بازگو می کند.

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم،‌ خاطرات علی شیرازی از دوران جنگ و حضور به‌ عنوان یکی از نیروهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود. این آشنایی از سال 1361 طی عملیات فتح المبین آغاز می شود. پس از آن به مدت سه سال مسئولیت تبلیغات لشکر ثارالله توسط سردار سلیمانی به ایشان محول می شود. خاطرات کتاب حاج قاسمی که من می‌شناخم از 12 فصل تشکیل شده است. خاطرات این کتاب از زمان جنگ آغاز شده است و تا فعالیت‌های من در کنار شهید سلیمانی در نیروی قدس ادامه می‌یابد. در این اثر فراز و فرودهای مختلف از زندگی شهید سلیمانی از نگاه راوی نقل و ثبت شده است. سخت‌ترین بخش برای روایت این خاطرات نیز لحظه‌ای است که خبر شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را شنیدند، است.

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم به روایت حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی (نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه) از همرزمی و دوستی ایشان با حاج قاسم سلیمانی می پردازد.

خرید کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب سربلند

یکی دیگر از بهترین کتاب های شهدا مدافع حرم کتاب سربلند نوشته محمدعلی جعفری درباره زندگی شهید محسن ححجی است که شهید سلیمانی بر این کتاب تقریظ نوشته اند. این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسنه کتاب سربلند سعی دارد تا مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا کند؛ ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان او، همچین برخی از تصاویر، اسناد و دلنوشته های شهید حججی در کتاب آورده شده است.

نویسنده کتاب سربلند شهید حججی سعی دارد تا مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا کند؛ ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان او، همچین برخی از تصاویر، اسناد و دلنوشته های شهید حججی در کتاب آورده شده است.
پدر شهید حججی درباره ی این کتاب می گوید: «با توجه به ثبت خاطرات صادقانه ی خانواده، دوستان و هم رزمان شهید در متن کتاب، امیدوارم همان گونه که خون شهید جریانی نو در انقلاب اسلامی ایجاد کرد، این خاطرات نیز نقشه راهی باشد برای نسل جوان در ادامه ی مسیر انقلاب اسلامی که همان راه ولایت و امامت است.»

کتاب سربلند از داستان کودکی شهید محسن حججی تا شهادت وی را شامل می‌شود. شهید حججی اسفند سال 1392 به استخدام سپاه درآمد و به عنوان پاسدار عازم سوریه برای مجاهدت و دفاع از حرمین شد.
در سحرگاه 16مرداد 1396 عناصر تکفیری-تروریستی داعش به مواضع جبهۀ مقاومت حمله کردند و در نهایت محسن توسط عناصر تروریستی به اسارت درآمد. دو روز بعد این رزمندۀ دلاور را به شهادت رساندند و این جنایت را رسانه‌ای کردند.

دانلود کتاب سربلند

کتاب سربلند

کتاب سربلند نوشته محمدعلی جعفری درباره زندگی شهید محسن ححجی است که شهید سلیمانی بر این کتاب تقریظ نوشته اند.

دانلود کتاب سربلند

شهید مدافع حرم ذکریا شیری

کتاب کاش برگردی به خاطرات شهید زکریا شیری از زبان مادر می پردازد که همرزم شهید حمید سیاهکالی مرادی بوده است. نویسنده کتاب کاش برگردی که قبلا با کتاب «یادت باشد» نگاهی عاشقانه به زندگی مدافعان حرم داشته است، این بار در کتاب «کاش برگردی» در نگاهی تازه، داستان زندگی یکی از شهدای مدافع حرم را از زبان مادر شهید به روایت می نشیند و در صفحات مختلف نکات تربیتی یک زندگی ساده را با روایتی داستانی و جذاب تقدیم خوانندگان می کند.

کتاب یادت باشد پنجره ای عاشقانه بود برای از خود گذشتن، و کتاب کاش برگردی پنجره ای مادرانه است برای از کجا آمدن. کاش برگردی روایت تربیت حمیدها و زکریاهای عصر ماست.

دانلود کتاب کاش برگردی

کتاب کاش برگردی

کتاب کاش برگردی به خاطرات شهید زکریا شیری از زبان مادر می پردازد که همرزم شهید حمید سیاهکالی مرادی بوده است.

دانلود کتاب کاش برگردی

کتاب قرار بی قرار

کتاب قرار بی قرار، به قلم فاطمه سادات افقه(نویسنده کتاب) به روایت داستان هایی از شهید مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده، از زبان آشنایان و دوستان شهید با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون می‌پردازد. او آبان ماه سال 1394 روز تاسوعا در عملیات محرم در حومه حلب به شهادت رسید.

به رزمندگان افغانستانی مدافع حرم، فاطمیون گفته می‌شود و همراهی مصطفی با فاطمیون روایت عجیبی دارد.
همسر مصطفی نقل می کند که مصطفی توانایی عجیبی در یادگیری زبان و تقلید لهجه ها داشته است. در واقع داستان مصطفی اینگونه است که او ریش هایش را کوتاه می‌کند و به مشهد می‌رود و زمانی که با مسئول اعزام هم صحبت می‌شود می‌گوید که یک افغانستانی است.
مصطفی بیشتر از 2 سال در مناطق مختلف سوریه درگیر نبرد با جریان تکفیر بود. و دست آخر به آرزویش که دیدار محبوب بود نائل آمد و عند ربهم یرزقون شد.
این کتاب داستان هایی را از نزدیکان و دوستان ایشان روایت می کند.
هر کسی او را می دید دیگر نمی توانست به راحتی از او دل بکند. مصطفی قانون جذب را خوب بلد بود. می دانست چه کار کند تا یکی را جذب بسیج و دم و دستگاه امام حسین (ع) کند. پدرش می گفت: «مصطفی به مادرش گفته شما دعا کن من موثر باشم، شهید شدم یا نشدم مهم نیست!»

دانلود کتاب قرار بی قرار

کتاب شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده

روایت داستان هایی از شهید مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده، از زبان آشنایان و دوستان شهید با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون می‌پردازد.

دانلود کتاب قرار بی قرار

آرام جان

کتاب آرام جان از محمدعلی جعفری زندگی شهید محمد حسین حدادیان را روایت می‌کند. شهید حدادیان یک مدافع حرم بود که برای مقابله با داعش در جبهه سوریه هم جنگید اما در تهران به شهادت رسید.
محمدحسین حدادیان متولد سال ۱۳۷۴ از تهران بود که در حادثه خیابان پاسداران تهران در سال ۱۳۹۶ و در سن 22 سالگی، به دست دراویش شورشی گنابادی به شهادت رسید. کتاب آرام جان به شرح داستان زندگی و شهادت محمد حسین از زبان مادرش می‌پردازد.

داستان این رمان درباره شهید محمد حسین حدادیان است که از زبان مادر شهید روایت می شود مادر شهید در خانواده مذهبی زندگی نکرده است اما در واقع از دوران انقلاب هم بی نصیب نبوده است.
از ازدواج با همسر اولش با شهید دفاع مقدس یک فرزند به جا می گذارد و با وجود مخالف بودن پدر همسر دومش باز هم با آن مرد ازدواج می کند که حاصل این ازدواج شهید محمد حسین حدادیان است.
این زن پس از تحمل رنج و درد سقط جنین و جوابگویی دکترها از باردارنشدن باز هم دست از تلاش برنمی دارد و تمام دوران حاملگی و بعد از آن هم با ذکر و یاد خدا می گذراند.
روایت بسیار شیرین و دلنشین شروع میشود و به دنبال یافتن محمد حسین، خواننده را با خود میکشد. اواسط کتاب، مراقب های معنوی مادر شهید در زمان بارداری هم بیان شده که میتواند منبع خوبی برای تربیت فرزند در دوره ی بارداری باشد.

دانلود کتاب آرام جان

کتاب آرام جان

شهید حدادیان یک مدافع حرم بود که برای مقابله با داعش در جبهه سوریه هم جنگید اما در تهران به شهادت رسید.

دانلود کتاب آرام جان

کتاب اسم تو مصطفی است

کتاب اسم تو مصطفی است نوشته راضیه تجار زندگی نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده که از زبان همسر ایشان سمیه ابراهیم پور در انتشارات روایت فتح به نگارش درآمده است.
روایت داستان زندگی افراد به ظاهر کم نام و نشان مانند گشت و گذار در لابلای فرش های دست بافت قدیمی پستوی خانه مادربزرگ است.
هر یک که به چشم می آید زیبایی خاصی را نمایان می کند که لحظه ای سکوت و حیرت را به همراه دارد. سکوتی شگفت انگیز. تجربه ای خاص و دلنشین.
کتاب اسم تو مصطفی است روایتی است داستانی از زندگی پهلوان شهید مصفی صدرزاده، به روایت همسر ایشان خانم سمیه ابراهیم پور. مصطفی صدرزاده، شهید مدافع حرم، در تاریخ 1 آبان سال 1394 در حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
تهیه و خرید نسخه چاپی کتاب اسم تو مصطفاست در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم شده است.

دانلود کتاب اسم تو مصطفاست

کتاب اسم تو مصطفی است

کتاب اسم تو مصطفاست نوشته راضیه تجار زندگی نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده که از زبان همسر ایشان سمیه ابراهیم پور در انتشارات روایت فتح به نگارش درآمده است.

دانلود کتاب اسم تو مصطفاست

کتاب حواله عاشقی

مصیب معصومیان در کتاب حواله ی عاشقی از زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم، حسن رجایی فر نوشته است. این اثر از ساعت ها گفتگو و مصاحبه با پدر و مادر شهید و با کمک دست نوشته های او که خانواده اش در اختیار مولف قرار دادند، نوشته شده است.

رجایی فر در چهارم تیر ماه ۱۳۵۴ در یکی از روستاهای کامی‌کلا شهرستان بابل متولد شد. دوران تحصیلات اش را در همان منطقه تا سطح دیپلم به پایان رساند. همان سال اول خدمت سربازی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج تا زمان شهادت سه فرزند بود. در امتداد خدمت مقدس سربازی، در سال ۱۳۸۷ به عضویت پاسداری در سپاه متنعم شد. در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مدیریت بازرگانی و برای ارشد  رشته مدیریت استراتژیک  در سال 1392 این رشته را به پایان رساند. در دومین اعزام خود فروردین ۱۳۹۵ و پس از رزم سنگین ۲۲ روزه در مناطق عملیاتی حلب، خان طومان  به همراه 14 تن از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همچنان پیکر پاک و خسته‌اش به وطن بازنگشته است.

از جمله آثار مصیب معصومیان می توان به خداحافظ دنیا، تخریبچی 25، یادداشت های یک غواص و… اشاره کرد.

شهید مدافع حرم حسن رجایی فر

کتاب حواله عاشقی

خاطرات مرد خستگی ناپذیر خان طومان؛ شهید مدافع حرم حسن رجایی فر

دانلود کتاب حواله عاشقی

کتاب یک روز بعد از حیرانی

کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی نوشتهء فاطمه سلیمانی ازندریانی، زندگی‌نامه‌ی داستانی یکی دیگر از شهدا مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری است که با گویندگی اعظم حبیبی، توسط مجموعه کتاب صوتی قناری تولید شده است.

شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری متولد ۲۶ فروردین ۱۳۷۴ در استان تهران است که در بیست سالگی، ۲۱ آبان ۱۳۹۴ با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه شد و همزمان با آخرین روزهای ماه محرم الحرام در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسید و در امامزاده علی‌اکبر چیذر به خاک سپرده شد.
محمدرضا دانش آموخته‌ی دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق (ع) و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بود.
در این کتاب سرگذشت این شهید بزرگوار را از زبان خانواده، دوستان، نزدیکان و همرزمانش می‌شنوید.

شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری

کتاب یک روز بعد از حیرانی

زندگی نامه داستانی شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری

دانلود کتاب یک روز بعد از حیرانی

کتاب تو شهید نمی شوی

کتاب تو شهید نمی شوی به روایت بخش هایی از زندگی شهید محمودرضا بیضایی که یکی از شهدای مدافع حرم است می پردازد. این کتاب به قلم برادر این شهید بزرگوار، یعنی احمدرضا بیضایی؛ نگاشته شده است.
کتاب تو شهید نمی شوی مملو از از فراز و فرودهای زندگی پر برکت محمودرضا بیضایی است که از کودکی تا شهادت را روایت می کند. در این اثر به دوران کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه، دانشگاه و پادگان و همچنین سفر ایشان از تبریز تا تهران و از تهران تا شام روایت می شود.

محمودرضا که به آرمان جهانی امام خمینی(ره) یعنی تشکیل حکومت جهانی اسلام می‌اندیشید، مطالعات دینی و سیاسی‌اش تعطیل نمی‌شد و با زبان عربی و لهجه‌های عراقی و سوری آشنایی داشت.
با آغاز جنگ در سوریه از سال ۱۳۹۰ برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آل‌الله(ع) عازم سوریه شد. او در آخرین اعزامش که دی ۱۳۹۲ بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش بی‌بازگشت است.
سرانجام در ۲۹ دی ۱۳۹۲ همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در منطقه «قاسمیه» دمشق در مقابله تروریست‌های تکفیری به شهادت می‌رسد.

شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی

کتاب تو شهید نمی شوی

کتاب تو شهید نمی شوی مملو از از فراز و فرودهای زندگی پر برکت محمودرضا بیضایی است که از کودکی تا شهادت را روایت می کند.

دانلود کتاب تو شهید نمی شوی

کتاب حکایت زخم ها

کتاب حکایت زخم ها نوشته الهه آخرتی توسط انتشارات روایت فتح‮‬‏‫ منتشر شده است. این کتاب گام کوچکی است برای نمایش گوشه‌ای از تابلوی رنگارنگ و امیدبخش وحدت امت اسلامی در مواجهه با شرارتی بین‌المللی.

الهه آخرتی در کتاب حکایت زخم ها شما را به پای حکایت زخم‌های چهار جانباز مدافع حرم خواهد برد که هر کدامشان از گوشه گوشه جغرافیای ایمان، خود را به سنگر دفاع رسانده‌اند و روایت‌گر مصافشان با دشمنی واحد هستند. از این نویسنده فعال در زمینه مدافعان حرم و منتخب در دومین جشنواره شهید همدانی، پیش از این کتاب‌های «هیچ چیز مثل همیشه نیست»و «کمی بیشتر بمان» در این انتشارات به چاپ رسیده است.

«حکایت زخم‌ها» یکی از دو کتاب برگزیده بخش مدافعان حرم جایزه ملی بهترین کتاب سال دفاع مقدس است که روایت نابی از مدافعان حرم را بازگو می‌کند.

کتاب حکایت زخم ها

کتاب حکایت زخم ها

روایت زخم های چهار جانباز مدافع حرم لبنانی، افغانستانی، پاکستانی و ایرانی

خرید کتاب حکایت زخم ها

آخرین نماز در حلب

کتاب آخرین نماز در حلب نوشته مومن دانشگر، زندگی نامه و خاطرات جوان مومن انقلابی، مدافع حرم پاسدار شهید عباس دانشگر است. شهدای مدافع حرم همچون ستارگان، نه تنها در ایران، بلکه در جهان اسلام می درخشند و نورافشانی می کنند و زمینه ظهور و رهایی از ظلم و ستم را فراهم می کنند.

چند صباحی از شهادت جوان مؤمن انقلابی، مدافع حرم، پاسدار شهید عباس دانشگر نگذشته بود که دوستانش وصیّت نامه، دل نوشته ها، نامه ها، و دستورالعمل عبادی و ورزشی او را در فضای مجازی منتشر کردند.

هم زمان سردار حمید اباذری، جانشین محترم فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) نیز به خاطر ویژگی های بارز این شهید دهه هفتادی، او را به عنوان نمونه یک جوان مؤمن انقلابی معرفی کرد. این توصیف باعث شد تا پدر این شهید بزرگوار به جمع آوری کتاب آخرین نماز در حلب بپردازد.

دانلود کتاب آخرین نماز در حلب

کتاب آخرین نماز در حلب

کتاب آخرین نماز در حلب نوشته مومن دانشگر، زندگی نامه و خاطرات جوان مومن انقلابی، مدافع حرم پاسدار شهید عباس دانشگر است.

دانلود کتاب آخرین نماز در حلب

برای زین اب

خاطرات زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی، از کودکی تا شهادت. محمد بلباسی در منطقۀ خان طومان سوریه حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش به‌همراه دیگر هم‌رزمانش به درجۀ رفیع شهادت نایل شد. محسن بهاری رزمندۀ مدافع حرم که در حماسۀ خان‌طومان حضور داشت، نحوۀ شهادت شهید بلباسی را این‌گونه روایت می‌کند: شهید کابلی با اصابت خمپاره به شهادت رسید. شهید بلباسی که در مناطق عملیاتی راهیان نور همیشه با او بود، رفت که شهید کابلی را بیاورد، شهید بریری هم برای کمک به بلباسی رفت تا در میان تیر و ترکش تنها نباشد. وقتی پیکر کابلی را روی ماشین گذاشتند، با قناسه هر دو را از پشت زدند.

دانلود کتاب برای زین اب

کتاب برای زین اب

خاطرات زندگی شهید مدافع حرم، محمد بلباسی، از کودکی تا شهادت

دانلود کتاب برای زین اب

راستی دردهایم کو

کتاب راستی دردهایم کو؟ اثر محسن حسن زاده توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این اثر روایتی است از حیات عباس، که از زبان خود او بیان می شود.

این قلم کوشیده است که از زبان دست نوشته ها و گفتار عباس بهره بگیرد، به مقصود و احوالات او نزدیک شود و پاره های به هم پیوسته ی خرده روایت های مربوط به او را به هم قفل و زنجیر کند. بر این اساس، تمام آنچه که می خوانید، روایت هایی کاملاً منطبق با واقعیت است.

آنچه در کتاب راستی دردهایم کو؟ خواهید خواند حاصل کوشش خستگی‌ناپذیر پدر بزرگوار شهید است که مهربانانه این قلم را در همراهی برای نوشتن از عباس، یاری دادند.

دانلود کتاب راستی دردهایم کو

کتاب شهید مدافع حرم عباس دانشگر

این قلم کوشیده است که از زبان دست نوشته ها و گفتار عباس بهره بگیرد، به مقصود و احوالات او نزدیک شود و پاره های به هم پیوسته ی خرده روایت های مربوط به او را به هم قفل و زنجیر کند. بر این اساس، تمام آنچه که می خوانید، روایت هایی کاملاً منطبق با واقعیت است.

دانلود کتاب راستی دردهایم کو

کتاب شهید مدافع حرم علی تمام زاده

کتاب سه گاه ابوهادی اثر سیدحمید سجادی منش توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است. کتاب سه گاه ابوهادی درباره ی زندگی روحانی شهید مدافع حرم؛ علی تمام‌زاده می باشد.

کتاب سه گاه ابوهادی، تصویر زندگی مردیست که به همه ی تعلقات پشت پا زد تا به هدف بزرگتری برسد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم: گفت وگو غافلش کرده بود. از زیر باران آمده و لباسش خیس بود. تا حواسش جمع شد، خندید و گفت: «ببین، حاج خانوم، یه جوری گیر میدی به آدم که همه چی از لوح ضمیرمون پاک می شه و میره. یکی نیست به من بگه حیف این نغمه های دل انگیز افغانستانی نیست که مفت و مجانی ول میدی تو هوا… زن هم زَن های قدیم… »خندان رفتم سمت آشپزخانه. بین راه گفتم: «تا چای می آرم، برو لباست رو عوض کن. » از اینکه فکر می کرد یادم رفته دنبال حرف را بگیرم و افغانستانی حرف زدنش فراموشم شده، شادمان رفت تو اتاق. در برگشت، توپ فوتبال دستش بود و محمدهادی را کشاند طرف خودش برای بازی. خندیدم و سینی چای در دست، به قاب درِ آشپزخانه تکیه دادم و نگاهشان کردم.

دانلود کتاب سه گاه ابوهادی

کتاب سه گاه ابوهادی

کتاب سه گاه ابوهادی درباره ی زندگی روحانی شهید مدافع حرم؛ علی تمام‌زاده می باشد.

دانلود کتاب سه گاه ابوهادی

کتاب زیر تیغ

کتاب زیر تیغ خاطرات شهید محسن حججی به روایت از خانواده، همسر، دوستان و همرزمان شهید می باشد. کتاب زیر تیغ با تصاویر شهید محسن حججی گردآوری شده است.
شهید حججی در تاریخ 21 تیر ماه 1370 در نجف آباد چشم به جهان گشود و در تاریخ 9 مرداد 1393 ازدواج کرد و ثمره ازدواج ایشان علی آقا در سال 1395 به دنیا آمد. شهید حججی در تاریخ 18 ام مرداد 1396 در التنف سوریه به شهادت رسیدند.
کتاب «زیر تیغ» روایتی از روزهای زندگی شهید محسن حججی است که توسط دوستان و اطرافیان با نگاه‌های گوناگون بیان شده‌ است. شهیدی که با صلابت خود در ذهن بسیاری از ما نقش بسته است. این کتاب به قلم زیبای علی اکبری مزدآبادی نگاشته شده تا شیوه زندگانی ما را متحول کند.

کتاب زیر تیغ

کتاب شهید مدافع حرم محسن حججی

این کتاب خاطرات شهید محسن حججی به روایت از خانواده، همسر، دوستان و همرزمان شهید می باشد. زیر تیغ با تصاویر شهید محسن حججی گردآوری شده است

خرید کتاب زیر تیغ

کتاب تپه العیس

کتاب تپه العیس اثر معصومه عبدالله زاده آرپناهی توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است. این کتاب دربردارنده خاطرات شهید روحانی مدافع حرم؛ میلاد بدری می باشد.
میلاد بدری شهید مدافع حرم که جوان‌ترین شهید مدافع حرم در استان خوزستان است، در 22 آبان سال 94 از تیپ امام حسن مجتبی (ع) بهبهان، برای دفاع از حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) عازم سوریه شد و سرانجام 19 روز بعد یعنی در روز 11 آذرماه سال 94 مصادف با روز اربعین امام حسین (ع) در سن 20 سالگی به شهادت رسید.

دانلود کتاب تپه العیس

کتاب شهید مدافع حرم میلاد بدری

این کتاب دربردارنده خاطرات شهید روحانی مدافع حرم؛ میلاد بدری می باشد.

دانلود کتاب تپه العیس

کتاب راز قلعه حمود

کتاب راز قلعه حمود اثر اعظم محمدپور توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است. این اثر شامل خاطرات روحانی شهید مدافع حرم، سید اصغر فاطمی‌تبار می باشد.
در حقیقت راوی داستان کتاب راز قلعه حمود، «سیده بیگم‌جان»، مادری صبور، رنج‌کشیده و هفتادساله است. او زندگی فرزندش در دفاع از اهل‌بیت(ع) در سوریه را روایت می‌کند.
شاید آن روز که خیل رزمندگان بازمانده از قافلۀ شهدا، از شکسته شدن کلید باغ شهادت گله می‌کردند، و صادق آهنگران برای این کلید شکسته غم‌نامه می‌سرود، کسی باور نمی‌کرد که درِ باغ شهادت در عراق و سوریه به روی خیل عاشقان شهادت باز شود، و این بار، نسل سوم انقلاب، دفتر زرین شهادت را ورقی تازه بزند. امیدوارم شفاعت این شهید والا مقام، شامل حالمان شود. آمین، یا رب‌العالمین!

دانلود کتاب راز قلعه حمود

کتاب راز قلعه حمود

خاطرات روحانی شهید مدافع حرم، سید اصغر فاطمی‌تبار

دانلود کتاب راز قلعه حمود

خانه ای با عطر ریحان

خانه ای با عطر ریحان توسط الناز نجفی گردآوری شده است و توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.
خانه ای با عطر ریحان؛ روایتی داستانی از خاطرات شهید مدافع حرم؛ محمدهادی ذوالفقاری
محمدهادی شب شهادت امام هادی (علیه السلام) به دنیا آمد و در زندگی‌اش شیفته‌ی شهید ابراهیم هادی شد. از فعالیت در کف بازار تهران و فلافل‌فروشی تا مهاجرت به حوزه‌ی علمیه نجف و حضور در جبهه‌های جنگ علیه داعش کنار حشدالشعبی، در ۲۶ سال فرازونشیب زندگی‌اش رقم خورد. طبق وصیتش در وادی‌السلام نجف و نزیک مولایش امیرمؤمنان به خاک سپرده شد و در کنار مزارِ یادبود ابراهیم هادی در بهشت زهرا هم یادبودش را ساخته‌اند.
آنچه در «خانه‌ای با عطر ریحان» می‌خوانید روایت داستانی از فرازونشیب زندگی شهید «محمدهادی ذوالفقاری» است که «الناز نجفی» آن را به نیت عشق و ارادت محمدهادی به امام دهم گرد آورده است.
نسخه چاپی خانه ای با عطر ریحان در سایت و نرم افزار فراکتاب موجود می باشد.

کتاب خانه ای با عطر ریحان

کتاب خانه ای با عطر ریحان

کتاب حاضر خاطراتی را از شهید روحانی محمدهادی ذوالفقاری فراهم کرده است.

خرید کتاب خانه ای با عطر ریحان

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
زارع پور
10 بهمن 1402

بسیار عالی بود،ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *