دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب من ملاله هستم

شهریور 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب من ملاله هستم به قلم ملاله یوسف‌زی و کریستینا لمب می باشد که پرفروش‌ترین کتاب اتوبیوگرافی در سال ۲۰۱۳ شده است. این کتاب توسط انتشارات کوله پشتی به چاپ رسیده است.

 

کتاب من ملاله هستم

کتاب من ملاله هستم، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است. داستان واقعی زندگی دختری پاکستانی به نام «ملاله یوسف‌‏زی» است که به قلم خود وی و با همکاری روزنامه‌‏نگار و نویسنده‌‏ی بریتانیایی، «کریستینا لَمب» نوشته شده است.

 

خلاصه کتاب من ملاله هستم

ملاله یوسی دختری است که در دفاع از حق آموزش توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت. او فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد. این ترور با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شده است.

ملاله در مصاحبه‌ای با انتقاد از ملایان گفته بود: دختران در زمان تسلط طالبان می‌ترسیدند به صورتشان اسید پاشیده شود یا توسط این شبه نظامیان دزدیده شوند.

در زمان تسلط طالبان پاکستانی در منطقه سوات، برخی از دختران بدون پوشیدن یونیفرم، با لباس معمولی و به صورت پنهانی مدرسه می‌رفتند. در حالی که کتاب‌هایشان را در زیر شال‌هایشان پنهان می‌کردند. این دختر نوجوان گفته بود که می‌خواهد زمانی که بزرگ شد، حقوق بخواند و وارد دنیای سیاست شود.

ملاله کتابی با عنوان من ملاله نوشته است. او در این داستان‌ اعتقاد دارد که این تنها داستان خودش نیست، بلکه داستان ۶۱ میلیون کودکی است که از درس و تعلیم محروم مانده اند. این کتاب با ویرایش کریستینا بمب -خبرنگار انگلیسی- منتشر شده و کتابی است که ورود به آن به مدرسه‌های خصوصی پاکستان ممنوع شده است.

15 تخفیف

من ملاله هستم

معرفی کتاب من ملاله هستم کتاب من ملاله هستم، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است. داستان واقعی زندگی...
کریستینا لم
نویسنده
ملاله یوسف زی
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

ملاله یوسف زی و همسرش

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه نوبل، در سال 2021 اعلام کرد که در مراسمی ساده در شهر بیرمنگام  با آسر ملک، رئیس هیئت مدیره نهاد ناظر بر کریکت پاکستان، ازدواج کرده است.

بهترین ترجمه من ملاله هستم

کتاب من ملاله هستم، با ترجمه هانیه چوپانی یکی از بهترین ترجمه های موجود در بازار کتاب می باشد.

 

خرید کتاب من ملاله هستم

برای خرید کتاب من ملاله هستم بصورت چاپی با تخفیف به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

 

 

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *